תיירות

אל על תפצה נוסעים? אושרה תביעה ייצוגית נגד החברה

ביהמ"ש אישר תביעה ייצוגית נגד אל על לאחר שהחברה דחתה או ביטלה טיסות ולא עדכנה את הנוסעים על זכויותיהם להטבות
מערכת ice |  2
חברת אל על (צילום Magma Images, pexels, vecteezy)
האם אל על בדרך לפצות נוסעים שטיסתם אוחרה או בוטלה? בית המשפט המחוזי מרכז אישר בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת התעופה. בתביעה טוענים נוסעים על ביטול טיסות ברגע האחרון או עיכוב בהמראה. בין הטענות שלהם היא שאל על לא הביאה לידיעתם תנאים וזכויות להטבות שמגיעים להם על פי חוק שירותי תעופה.
התובעים, שמיוצגים ע"י ידי ד"ר איתמר מירון ועו"ד ירין ראובן ממשרד מירון בן ציון פריבס, טוענים כי אל על רק צירפו לינק לחשבונית בסמוך למועד רכישת הכרטיס. מנגד, טוענת חברת התעופה כי נהגה כדין וכי היא מיידעת את נוסעיה בדבר זכויותיהם בהתאם לחוק שירותי תעופה.
 
השופט יחזקאל קינר, קבע כי סעיף 14 לחוק שירותי תעופה שכותרתו "חובות יידוע וגילוי", מטיל חובה על חברת התעופה למסור לנוסעים שטיסתם בוטלה או עוכבה, מסמך ובו פירוט הזכויות שלהם להטבות. השופט הדגיש כי לא מדובר במסמך קודם אליו הופנו הנוסעים, עת רכשו כרטיס טיסה, אלא במסמך שיש חובה למוסרו להם לאחר שקמה להם עילה מזכה. "אין לקבל, אפוא, את טענת אל על לפיה יוצאת היא ידי חובת מסירת המסמך באמצעות הודעת הדואר האלקטרוני שהיא שולחת ללקוחותיה במועד רכישת כרטיס הטיסה", קבע השופט. "קיימת אפשרות סבירה כי השאלה האם אל על הפרה את הוראות סעיף 14(ב) לחוק שירותי תעופה בדבר חובת היידוע לנוסעים שהתקיימה לגביהם עילה מזכה תוכרע לטובת הקבוצה, כך שייקבע כי אל על  הפרה חובה זו".
 
על פי הפרסום ב-ynet, נקבע גם כי הקבוצה שמיוצגת בבקשת התביעה היא "כלל לקוחות אל על שטיסתם בוטלה או המריאה באיחור של שעתיים לפחות, בארבע השנים שטרם הגשת בקשה זו ועד למועד אישורה, ועקב כך היו זכאים להטבות כלשהן בהתאם לחוק שירותי תעופה, ואל על לא מסרה להם מסמך המפרט את זכויותיהם להטבות בסמוך למועד היווצרות העילה המזכה".
עוד קבע השופט כי בבקשות יוותרו רק העילות הנובעות מחוק שירותי תעופה בלבד, ולכן העילות האחרות יימחקו, כולל אלו הנובעות מנזקים נלווים, אשר נטען כי נגרמו לחברי הקבוצה, ובכללם אובדן ימי עבודה ונזקים נוספים שאינם מצוינים בחוק שירותי תעופה.
מאל על לא נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אלעל צריכה ךשלם נזקים לנוסע כמו מלונות והוצאות נוספת
    זהירות 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מבטלים טיבה בפחות מ3 ימים לפני הטיסה חצופים.
    סגור
  • 1.
    אלעל צריכה ךשלם נזקים לנוסע כמו מלונות והוצאות נוספת
    זהירות 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם מבטלים טיבה בפחות מ3 ימים לפני הטיסה חצופים.
    סגור