תיירות

טירוף התורים בשדות התעופה: כמה זמן ממתינים לטיסה?

לא רק בארץ, גם ברחבי העולם סובלים מעומסים כבדים על שדות התעופה ואנשים ממתינים שעות בתורים בשל מחסור בכוח אדם ופתרון למצב נראה רחוק מאוד
מערכת ice |  2
טיסות (צילום unsplash)
בזמן שישראל התורים בשדה התעופה משתרכים לשעות של המתנה, ברחבי העולם המצב דומה בשל עומס נוסעים על כלל שדות התעופה שמצויים במחסור של כוח אדם. נמל התעופה בסידני מסר לעיתון הגרדיאן כי אנשים שהגיעו זמן רב מדי לפני הטיסה שלהם מחמירים את הבעיות שנגרמו ממזג אוויר רטוב, חופשות בית ספר ומחסור מתמשך בצוות.
בסידני, גרדיאן אוסטרליה מבינים שהיו בעיות טכניות עם מערכות ביצוע צ'ק-אין מזוודות במספר חברות תעופה מקומיות בימי שישי ושבת, אשר תרמו לתורים ארוכים בהורדת כבודה. תורי קליטה מזוודות התפתלו יותר מ-100 מטרים מחוץ לדלת הכניסה.
השיבושים היו משמעותיים ביום שישי עקב פעולות תעשייתיות ברשת הרכבות המגבילות את השירותים לנמל התעופה. רק שתי רכבות בשעה נסעו לתחנות שדה תעופה בנקודות מסוימות ביום שישי, אולם הדבר עלה לכ-7 שירותים בשעה בשבת.
מטיילים רבים בחרו לנסוע לשדה התעופה בשל המחסור ברכבות ומזג האוויר הרטוב, שתרם עוד יותר לעומס, אמרה דוברת נמל התעופה. כתוצאה מכך, התנועה ברגל בין החניון, מפרצי ההורדה והטרמינלים הייתה כה משמעותית שהתנועה צומצמה לנתיב אחד מחשש לבטיחות הולכי הרגל.
גם אזהרות על הצפות ברחבי סידני תרמו לשיבושים, ומזג אוויר רטוב וסוער ברחבי המדינה גרם לשורה של ביטולי טיסות, עיכובים והסטות. יותר מ-350,000 אנשים היו צפויים לעבור בנמל התעופה של סידני בין שישי ליום שני, ויותר מ-2.1 מיליון בין ה-27 ביוני ל-17 ביולי - 300,000 יותר מאשר בתקופת חופשת הפסחא.
בעוד ששדה התעופה מדגיש כבר חודשים את הצורך של נוסעים מקומיים להגיע שעתיים לפני טיסתם בגלל מחסור כרוני בצוות, דוברת נמל התעופה אמרה שכמה נוסעים לקחו את ההודעה בזהירות רבה והגיעו כל כך הרבה לפני טיסתם. שהם גורמים לעומס בטרמינלים.
 
היא הזהירה את המטיילים לא להגיע מוקדם יותר, או מאוחר יותר, מאשר שעתיים לפני יציאת הטיסה שלהם. למרות הופעתם של תורים ארוכים, הדוברת אמרה שהם מתקדמים במהירות, וכי תורי הצ'ק-אין לא עברו 30 דקות המתנה בשבת.
יותר מ-30,000 איש הועסקו בשדה התעופה לפני קוביד, אך לפי ההערכות אבדו 15,000 מקומות עבודה במהלך המגיפה, ונמל התעופה מנסה נואשות למלא 5,000 משרות בחברות אבטחה, קרקע וטיפול בכבודה.
בינתיים נוסעים בנמל התעופה של מלבורן דיווחו על תורים ארוכים על רקע מספר ביטולי טיסות בשבת בבוקר.
סצנות כאוטיות בשדות תעופה אוסטרליות תועדו לאורך כל השנה, אולם מספרים הולכים וגדלים של אוסטרלים המעוניינים לנסוע מעבר לים החורף הזה - כפי שמעידים עיכובים ארוכים במתן דרכונים - מאמינים כי הם תורמים לעלייה הרגילה בחופשות בית הספר בפעילות שדות התעופה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    די עם הכתבות פאניקה
    משיח בן דוד 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הזמן מפמפמים את הפאניקה
    סגור
  • אני מזמן כבר מתעלם. זה בשביל הרייטינג. (ל"ת)
    שילכו לעזאזל 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור