תיירות

שדה תעופה ישראלי/פלסטיני? זה קו הטיסות החדש שעשוי לצאת

בפגישה שנערכה בשבוע שעבר גובשו המלצות שיאפשרו לפלסטינים לטוס מנמל התעופה רמון ישירות לסעודיה לקיום מצוות החג׳. אפשרות נוספת היא מסלול טיסות דרך טורקיה. השב״כ ומתאם פעולות הממשלה בשטחים המליצו לאשר את המהלך
מערכת ice |  2
טיסות (צילום pixabay)

על פי אישור של גורמים רשמיים בישראל, נבחן מתווה שיאפשר לפלסטינים לטוס ישירות משדה התעופה רמון בנגב לסעודיה כדי שיוכלו לקיים מצוות החג׳, כך פורסם ב-i24NEWS.

על פי הפרטים שנחשפו, בשבוע שעבר נערכה פגישה בין גורמי ביטחון ישראלים בהם נציגי המועצה לביטחון לאומי, נציגים של צה״ל, משרד התחבורה ורשות שדות התעופה. הפגישה נערכה לבקשת האלוף אבי גיל, מזכירו הצבאי של ראש הממשלה נתניהו, במטרה ״לקיים ריכוז מאמץ אזרחי לטובת הורדת הנפיצות ומזעור מוטיבציה להסלמה״. אופציה נוספת שהעלו הגורמים היא מסלול טיסות דרך איסטנבול.
 


לפי עיתונאי i24NEWS גיא עזריאל צויין כי הגורמים שהשתתפו בפגישה הגיעו למסקנה שהפעלת מתווה טיסות שכזה אפשרי ובטוח לביצוע. כמו כן, הן בשב״כ והן מתאם פעולות הממשלה בשטחים המליצו לאשר את המהלך.

ההחלטה הסופית בנושא מצויה בידי ממשלת ישראל ולאחריה נדרשת הסכמה מצד הסעודים. על פי המסמך שהגיע לידי i24NEWS, השב"כ ומשטרת ישראל קבעו תנאים להפעלת הטיסות, בהם בין היתר הגעה באמצעות הסעות מורשות וקבוצות המורכבות ממשפחות גרעיניות או רווקים מעל גיל 40.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הפרדה עכשיו !! מה לא מובן? לא ביחד (ל"ת)
    Joe 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    חבל, יותר אני לא טס משם
    אני 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רק זה חסר לי, מחבלים בשדה תעופה
    סגור