תיירות

מפגן תמיכה ענק: הקהילה היהודית הצרפתית בביקור מרגש בישראל

ראשי קהילות מצרפת ופוליטיקאים הגיעו לישראל לוועידה הארצית של "הקונסיסטואר" לרגל 75 שנים למדינת ישראל. סגן ראש עיריית פריז: "מאד חשוב לחשוף את ישראל לנבחרי הציבור בצרפת"
מערכת ice | 
קהילה יהודית (צילום אוליביה פיטוסי)
כ- 240 ראשי קהילות יהודיות מצרפת וכ- 70 פוליטיקאים וראשי ערים בצרפת הגיעו למפגן תמיכה אדיר בישראל לוועידה הארצית של "הקונסיסטואר" לרגל 75 שנים למדינת ישראל. חברי משלחת הקונסטיסטואר הגיעו לישראל דרך חברת "החוויה הישראלית", בשיתוף פסרל - גשרים, קק"ל , ההסתדרות הציונית וקרן היסוד.
ג'רמי רדלר, סגן ראש עיריית פריז דיבר על המשמעות של הביקור  "מאד חשוב לחשוף את ישראל לנבחרי הציבור בצרפת. יש לי תחושה שכל מי שמגיע לישראל ורואה את המציאות כאן, הופך לשגריר של ישראל וגם מגן על ישראל בזירה הדיפלומטית".
 
חברי המשלחת ביקרו ביד שם ולאחר מכן קיימו טקס בהיכל יזכור ונפגשו עם הרב לאו שהתייחס למאבק סביב הרפורמה ואמר לחברי המשלחת "בטח שמעתם שיש בישראל הפגנות. יש כאן ויכוח. קואליציה ואופוזיציה. אנחנו עם מאד מיוחד. זה האופי שלנו. זה הטבע שלנו. באושוויץ לא שאלו אם אתה דתי או לא דתי, אם אתה שמאלני או ימני, אשכנזי או מזרחי, אבל לחיות ביחד עוד לא למדנו".
עמיחי שיקלי שר התפוצות התייחס לאנטישמיות הגואה ואמר "בצרפת חווינו אירועים אנטישמים ברמות קשות והאנטישמיות החדשה היא אתגר גדול שהיא לא רק היהודי הבודד, אלא מסמן את הקוקלטיב היהודי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה