תיירות

מהפכה בעולם התעופה: הטיסה הזו עשתה היסטוריה

וירג'ין אטלנטיק עושה היסטוריה: היום המריאה מהית'רו הטיסה הטרנס-אטלנטית המסחרית הראשונה בעולם על דלק ירוק
מערכת ice |  3
וירגין אטלנטיק (צילום וירגין אטלנטיק)
לפני שעה קלה המריא משדה"ת הית'רו שבלונדון מטוס בואינג 787 דרימליינר של וירג'ין אטלנטיק לכיוון שדה"ת JFK בניו יורק כשבמנוע הרולס-רויס טרנט 1000 שלו vוזן ב-100% דלק סילוני בר קיימא (Sustainable Aviation Fuel), העשוי משמנים ממוחזרים (88%) ונפט סינתטי (12%).
טיסת הניסוי של וירג'ין אטלנטיק מתבצעת ללא נוסעים או מטען ונמצאים עליה ריצ'רד ברנסון, המייסד של וירג'ין אטלנטיק, לצידו מנכ"ל החברה שי וייס ושר התחבורה הבריטי מארק הרפר.
 
וירג'ין אטלנטיק מחויבת למצוא דרכים ברות-קיימא לעמוד במשימה שלה להגיע ל Net Zero(אפס פליטות מזהמים) עד 2050. נכון להיום, מפעילה החברה את צי המטוסים הירוק ביותר באוקיינוס האטלנטי וזאת הודות לאסטרטגייה שהיא מיישמת ב- 15 השנים האחרונות להיות מובילה עולמית בשימוש בדלק בר קיימא (SAF) .
ברמה הענפית, תעשיית התעופה חייבת עדיין לפתח את תעשיית ה- SAF ולהגיע ליעד שימוש של 10% דלק סילוני בר קיימא עד 2030. שכן, נכון להיום, נעשה ב-SAF שימוש בפחות מ-0.1% מנפחי הדלק הסילוני ותקני הדלק כיום מאפשר לחברות תעופה מסוימות, שמורשות לטוס איתו, להשתמש בתערובת שכוללת עד 50% דלק SAF והיתר דלק סילוני רגיל.

שי וייס וריצרד ברנסון ליד המטוס של וירגין אטלנטיק. צילום וירגין אטלנטיק
וירג'ין אטלנטיק והקונסורציום ימנפו את הטיסה הטרנס-אטלנטית להמשך השימוש ב-SAF, כמו גם לטיפול בהשפעות סביבתיות אחרות של תעשיית התעופה. הפרויקט יציג הפחתה נוספת בפליטת CO2 מהיעילות התפעולית, יתרום למחקר ופיתוח של ההשפעות שאינן CO2 של טיסה, ויספק ניתוח מחזור חיים מקצה לקצה של הטיסה.
שי וייס, מנכ"ל וירג'ין אטלנטיק, אמר: "הטיסה הטרנס-אטלנטית שמתבססת על 100% דלק סילוני בר קיימא תהיה רגע היסטורי במפת הדרכים של התעופה להפחתת המזהמים בתחום התעופה. לצד טרנספורמציה של ציי רכב, SAF היא הדרך הזמינה ביותר עבור תעשיית התעופה לבצע דה-קרבוניזציה, אך כרגע אין מספיק היצע ובלעדיו וללא שיתוף הפעולה הנדרש כדי לייצר אותו, לא נוכל לעמוד ביעדים שלנו לשנת 2030. אנו זקוקים לתמיכה של ממשלת בריטניה כדי ליצור תעשיית SAF בריטית שתאפשר לכל טיסה שיוצאת מבריטניה לפעול עם דלק SAF".
בכנס התעופה הבינלאומי של APG שהתקיים לפני שבועיים במונאקו, אחד הנושאים החשובים ביותר שזכה למירב תשומת הלב היה נושא "הקיימות בענף התעופה והמעבר לדלק ירוק". בפאנל מקצועי שהתקיים בנושא אמרה  נחמה רונן, יו"ר קבוצת ממן, שמייצגת בישראל עשרות חברות תעופה בניהן וירג'ין אטלנטיק, "חברת וירג'ין אטלנטיק היא פורצת דרך בתחומה ומהווה דוגמא מצוינת לחברה שפועלת בתעשייה שגורמת לפליטות רבות של פחמן דו חמצני ומנסה למצוא חלופות ירוקות". לדבריה, "וירג'ין לא רק קיבלה החלטה לעשות שינוי אלא גם פעלה ליצור קונסורציום של חברות מענפים שונים, שיסייעו לה להגיע למטרה המיוחלת. כולי תקווה שהמהלך שביצעה וירג'ין ובמיוחד ההצלחה שלו יעודדו חברות נוספות ללכת בעקבותיה למען העמידה ביעדים שיפחיתו את התחממות כדור הארץ". סיכמה רונן.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רק הבעיה היא שהדלק הזה הרבה יותר יקר (ל"ת)
    יוני 11/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    טיסות
    חזן דוד 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי חוזרים לטוס מתל אביב ןחזרה
    סגור
  • 1.
    דלק ירוק? שרות לקוחות אין לכם
    שני 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנתיים,אין שרות לקוחות נורמלי פה בארץ,כל שיחה מופנת לשרות לקוחות בחו"ל..הברדק חוגג..מחזירים חצאי תשלומים על טיסות שבוטלו. קודם תנו שרות לקוחות נורמלי!
    סגור