טלוויזיה

רביב דרוקר בתחקיר מטלטל: הסודות של מירי רגב נחשפו

תיעוד שנחשף בתוכנית הטלוויזיה "המקור" ברשת 13, חושף כי במשרד התחבורה התנהל לכאורה דירוג לפיו לשכת השרה הייתה מתגמלת ראשי רשויות ואישים מרכזיים. המפתח: מידת הסיוע בבחירות המקדימות למפלגת הליכוד. ראש המטה המקצועי לשעבר: "לבן - שלחו מכתבים, נדבר". מלשכת השרה רגב נמסר בתגובה: "אוסף שקרים, טענות שווא"
מערכת ice |  16
מירי רגב (צילום פלאש 90/ דוד כהן, ג'מאל עוואד)
תחקיר של תוכנית הטלוויזיה "המקור" בהנחיית רביב דרוקר ששודר אמש (חמישי) ברשת 13, חושף כיצד לשכת שרת התחבורה מירי רגב הרכיבה לכאורה דירוג של ערים ויישובים בשיטת "רמזור" על פי מידת היכולת של ראשי רשויות ואנשים מרכזיים ברשות לסייע לרגב בבחירות המקדימות בליכוד. לפי שיטה זו פעל המשרד מול צרכים שהועלו מרשויות אלו. 

כך למשל, בעוטף עזה המועצות מרחבים ושער הנגב זוכות ליחס מועדף בשל קרבתם של שי חג'ג' ותמיר עידאן לשרה רגב. מנגד, המועצה האזורית אשכול בראשות גדי ירקוני, שאינו איש ליכוד, לא זכתה ליחס מצד שרת התחבורה. "זה נקבע בעצם לפי שילוב של תוצאות הפריימריז שרגב קיבלה בבחירות האחרונות בליכוד", הסביר יהונתן יוסף, שכיהן כראש המטה המקצועי של רגב.
 

"ירוק זה רשויות שצריך לתת להן, צריך להילחם בשבילן. צהוב זה רשויות שאם אפשר נחמד. אם נראה שהאוצר זורם איתנו - סבבה. אם לא - לא סוף העולם. לבן - שלחו מכתבים, נדבר".  בתחקיר נחשפו מסמכים בהם רגב חתמה בכתב ידה על החלטות כי הן נעשו "בהתאם להנחיית גורמי המקצוע".
אלא שעל פי הכתבה, החתימה נשתה גם במקרים בהם גורמי המקצוע לא הנחו כך או סברו הפוך. התחקיר חשף כי ברשויות כגון נוף הגליל ואשקלון, ביישוב הדרוזי כסרא-סמיע ובמועצה האזורית נחל שורק בוצעו לכאורה עבודות שונות בניגוד להמלצות הדרג המקצועי. מנגד, בית שמש לא הוכנסה לפרויקט המאיץ של משרד התחבורה. 
 
תגובת שרת התחבורה מירי רגב לחשיפת חדשות 13: "קיבלנו לידנו את השאלות הרבות (מאוד) שהעברתם לנו. מדובר באוסף של שקרים, טענות שווא, חצאי אמת וסילוף של המציאות. צר לנו שהתבססתם על דבריו של יהונתן, עובד לשעבר, שגנב מסמכים מלשכת משרד התחבורה כדי להכין תחקיר מכפיש ושקרי נגד שרת התחבורה. אופן הצגת הדברים בתוכנית מסולף, מעוות, רשלני, ערוך באופן מגמתי, איננו מקיים כל קשר עם המציאות והעובדות".
 

"מכלול הטענות שהועלו נבדקו על ידינו, אחת לאחת, ונמצאו לא נכונות ברמה העובדתית, ובידינו מסמכים השוללים את כל הטענות. אנו מציעים לכם לשקול היטב את פרסום הדברים, לבדוק את עצמכם ואת אמיתות הטענות. העשייה של השרה רגב, בפיתוח תשתיות, בקידום מערך התחבורה בישראל באוויר, בים וביבשה, בעבודת השטח המאומצת שלה ושל גורמי המקצוע במשרד ובחברות הכפופות למשרד התחבורה מדברת בעד עצמה. תנופת העשייה של משרד התחבורה בקידום רפורמות, קווי רכבת קלה, פתרונות תחבורה, מתבטאת בשטח".
"הניסיון האומלל והשקרי לייצר הטיה מדומה לטובת ערים 'ליכודיות' הוא מגוחך. העובדות מלמדות ששרת התחבורה, מנכ"ל המשרד וגורמי המקצוע במשרד התחבורה ובחברות התשתית נפגשים באופן שוטף עם ראשי ערים או נציגיהם מימין ומשמאל, מהפריפריה ומהמרכז, יהודים ושאינם יהודים, כדי לקדם פרויקטים תחבורתיים לטובת כלל הציבור משיקולים ענייניים בלבד".
"גם הטענה כאילו השרה מסייעת רק לאנשי הליכוד שקרית. השרה רגב חרטה על דגלה מתן מענה לכל פונה. אל השרה ולשכתה מגיעות אינסוף פניות מאזרחים, חברי כנסת (גם מסיעות האופוזיציה), שרים, יהודים וערבים, דתיים, חרדים וחילוניים, ימניים ושמאלניים. השרה משתדלת לסייע לכולם, והכל בהתאם לדין. לא מתקבל על הדעת שהשרה תתעלם או תפלה לרעה 'אנשי ליכוד'. הם אזרחים שווים במדינת ישראל וזכאים לסיוע כמו כל אזרח אחר, והכל כאמור בהתאם לדין".
   
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    דרוקר
    יפתח כהן 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל ילד שידע לחבר אותיות שדרוקר הוא שקרן מושחת ששונא ימנים. בטוח שהוא ערך וכנראה שילם כדי לקבל איזה סקופ, אאם הייתי שרואה שאיזה דמות מוסרית ולא מושחתת עושה כתבה, הייתי צופה בה עד הסוף ומתייחס בכובד ראש. אבל במקרה הזה אני בטוח שחצי שקר, וחצי תמונות ומשפטים שיצאו מהקשרם. ותאמינו לי שאני בכללבכלל לא איש של מירי רגב.אבל אני סולד ונגעל ממגישי תקשורת זולים עם רמה ירודה. לא סתם אריק איינשטיין שך "איך אתה ישן בלילה עיתונאי קטן"
    סגור
  • 10.
    רסיס דרוקעאקר
    גולו 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אי אפשר להביט בפני , היצור הדוחה והמבחיל הזה דרעאק דרוקעאקר
    סגור
  • 9.
    האם יונתן יוסף ליכודניק?
    איב 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כתוב בנושא
    סגור
  • 8.
    מירי רגב משיגה את מטרותיה באמצעים גלוים ובלתי גלוים
    גדי 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    4 1
    היא מהוה כשלון גדול במשרד התחבורה עמו כל הממשלה זאת
    סגור
  • 7.
    חילוט רכושה ו פיצוי לנכי תאונות בצמתים שלא טופלו בגללה
    אזרחי ישראל 05/2024/25
    הגב לתגובה זו
    2 3
    חילוט רכושה ו פיצוי לנכי תאונות בצמתים שלא טופלו בגללה כול רשלנות בנושא תחבורה
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    הליכוד הורס לנו את המדינה שלנו. (ל"ת)
    גולן 05/2024/25
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • לזכור ליום הבחירות, לא לשכוח
    עופרי 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ביום הבחירות צריך להצביע לאנשים הנכונים ולבער הרע מקירבנו
    סגור
  • למגיב,גולן מ- 6
    גולו 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    את המדינה הרסי בשל שנה וחצי שנתיים ממשלת הזדון והבזיוי של לפידיוט ובנט. אז די לשקרים
    סגור
  • 5.
    עד מתי?
    פרסיפל 05/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אזרחים, צאו להפגין
    סגור
  • עד ש....!!!
    עופרי 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד שנתעורר ונצא להצביע במקום לבךות ביום הבחירות, לזכור שזה בנפשנו!!!!!!
    סגור
  • 4.
    מי רוצה י"ש ממחסן סיבוני ועוד לא קיבל (ל"ת)
    מירי דואגת לנו 05/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תחקיר מירי רגב
    נגה 05/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כצופה מהצד, לא נפלתי מהספה מהסיפור. כל מי שעיניו בראשו רואה איך הדברים מתנהלים. רגב לא לבד, אבל ללא ספק הביאה את התחום הפוליטי לרמת אומנות והיא מתוגמלת על כך כאשה החזקה ביותר בליכוד )המקצועי הרי לא מעניין). מה שכן הפתיע אותי זה האומץ של המקור שלא רק שהביא הוכחות ועדויות חד משמעיות, אלא הצטלם באופן גלוי! וואו! הרי עכשיו הוא שרוף בקרב חצי מדינה. אז מקווה שמצא את מקור הפרנסה הבא שלו, ושאולי יהווה תמרור לעדים נוספים פשוט לדבר.
    סגור
  • לא דווקא
    נירה 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יהיו הרבה שיתנו לו פרנסה .אדם אמיץ.לא כולם כמו מירי העברינית .
    סגור
  • 2.
    רגב ,את טוענת תחקיר שקרי,הדרך לתבוע דיבה פתוחה בפניך. (ל"ת)
    יוסי 05/2024/24
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 1.
    אחרי ״תחקיר״ הצוללות של דרוקר וה״משפט״ שערך לנתניהו
    מסביר פנים 05/2024/24
    הגב לתגובה זו
    6 16
    לא נותר במדינה איש אחד שלוקח אותו ברצינות. תעמולת שופרות לשלטים ותו לא.
    סגור
  • לא מאמינים לדרוקר
    לא מאמינים לדרוקר 05/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 9
    בואו נעשה תחקיר כמה תחקירים עשה דרוקר לאנשי ימין וכמה לאנשי שמאל
    סגור