טלוויזיה

"הגוף שלך לא בנוי לזה": הדרמה שהרסה את פרק 9 של העונה

דרמה  על הרחבה של קשת 12 אמירה מקוממת במיוחד של השופט דוד דביר נגד אחת המשתתפות עוררה זעם בשידור חי, והריקודים הגדולים של הערב - סיכום פרק 9 של רוקדים עם כוכבים
השופטים של רוקדים עם כוכבים (צילום צילום מסך קשת 12)
ספיישל שנות ה-90 של "רוקדים עם כוכבים" (קשת 12) סיפק בדיוק את מה שאנחנו אוהבים, מנת גדושה של נוסטלגיה, קצב אנרגטי, אאוטפיטים מוגזמים ודרמה בשולחן השופטים. בעוד שדוד דביר התקשה לעכל את האווירה המשוחררת ואף סיפק אמירה שנויה במחלוקת, הכוכבים על הרחבה הוכיחו שלפעמים הבידור מנצח את הטכניקה. עם קצב שידור תובעני של שלושה פרקים בשבוע, העונה הזו נעה קדימה במהירות שיא  ומשאירה לנו המון חומר למחשבה.
בר ברימר וסנה: הסטנדרט נשאר גבוה
הערב נפתח עם בר ברימר והפרטנרית סנה סוקול, ששרפו את הרחבה בג'ייב לצלילי "ערב אבוד" של גידי גוב. סנה מוכיחה שוב למה היא האלופה המכהנת, עם כוריאוגרפיה חדה, קצבית ותיאום מושלם בתלבושות. בר אפילו הוסיף כי סנה "היא ממש לא מרפה ממני", ואפילו דוד דביר לא הפסיק לפרגן "האווירה שאתה נותן פה עוברת כל כך יפה, כל הכבוד!" הציון: 34 נקודות ומקום מובטח בצמרת.

בר וסנה (צילום מסך קשת 12)
מלי לוי ודני: כשהגובה הופך לאתגר
מלי לוי ודני יוחטמן הביאו אנרגיות לטיניות עם סלסה לצלילי "Conga" של גלוריה אסטפן. בלוק אדום-לבן מהפנט, מלי שיתפה כיצד עולם הדוגמנות בגיל צעיר בנה לה את הביטחון העצמי (חוויה שאני חולקת איתה, רק מהצד של מזרן הג'ודו בכתה ח'). למרות הנתונים הטבעיים המדהימים שלה, הגובה והגפיים הארוכות של מלי היוו הפעם חיסרון בריקוד מהיר, וההססנות בצעדים בלטה לעין.
דוד דביר אמר "הייתה שגיאה כי לא נתת את עצמך כמו בריקוד הקודם, השארת הכל בפנים" מלי לא נשארה חייבת ואמרה "אני הרגשתי שאני משתחררת ואני רוצה יותר ולאתגר את עצמי"  מי שיצא להגנתה היה בנה דנדי, שסיפק "קונטרה" לביקורת של דוד דביר וצעק מהקהל "אני לא יודע מה אתם ראיתם פה, אני ראיתי פה חיית במה!" ועוד הוסיף ואמר "אמא את אלופה ומתמידה". השופטים העניקו להם 28 נקודות.

מלוי לוי  (צילום מסך קשת 12)
נועה כהן ואיתן: קוויקסטפ סולידי מהניינטיז
סוף סוף זכינו לראות את סגנון הקוויקסטפ העונה, באדיבותם של נועה כהן ואיתן קריפס, שרקדו לצלילי "Just A Girl" של נו דאוט. הווייב הכללי, יחד עם התסרוקות והלוק הנוסטלגי, עשה חשק לחזור לימי חטיבת הביניים. אמנם לא היה מדובר בביצוע שמשנה סדרי עולם, אך זה היה ביצוע יציב, מהנה ומצדיק לחלוטין את המשך הדרך עם 31 נקודות. אנה אמרה "אני מרגישה שיש לך הכל ואת מביאה את עצמך ומיטבך לרחבה" דוד גם הרים ופרגן "תענוג לראות את זה".

נועה כהן  (צילום מסך קשת 12)
גיא הוכמן הופך את היוצרות 
ואז הגיע גיא הוכמן. יחד עם ניקול ברזילאי, השניים ביצעו ג'ייב לצלילי "שיר הטרטע" המיתולוגי של אתניקס והקומדי סטור. הוכמן עשה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב לקח את הטראש, עטף אותו בהדפס נמר מוגזם, והפך את הרחבה למופע בידור שאי אפשר להוריד ממנו את העיניים.
השופטים חיים פרשטיין ואנה ארונוב זיהו את הערך הבידורי "זה היה מופע כיף טהור", אנה אמרה "עבדתם על דברים, זה לא היה רצוף אבל שראיתי ג'ייב ראיתי עבודה" ועוד הוסיפה ואמרה "יש לי בעיה איתך כי כיף לי איתך אבל זה לא מספיק מקצועי", דוד אמר "אני לא באתי לתוכנית בידור באתי לראות ריקוד, יש פה הכל חוץ מריקוד", והוכמן אפילו סגר מעגל בחיבוק מיוזע עם דוד דביר, שנאלץ לזרום עם הבגדים התואמים של השניים. הם קיבלו 23 נקודות (4 מדוד), אבל הקהל בבית אמר את דברו והציל אותם בקלילות מהדחה.

גיא הוכמן  (צילום מסך קשת 12)
הסערה של הערב: האמירה המקוממת של דוד דביר
הדרמה האמיתית נרשמה בגזרה של שי-לי שינדלר ונדב שחם, שרקדו ואלס לצלילי "היינו עושים אהבה" של כנסיית השכל. למרות שמלה ורודה ומחמיאה, החיבור בין הוואלס הקלאסי לרוק של כנסיית השכל הרגיש חסר, וניכר שזהו אינו הז'אנר החזק של שי-לי.
אבל הביקורת המקצועית נדחקה הצידה כשתורו של דוד דביר הגיע. דביר הטיל פצצה ואמר משפט שמקומו לא על מסך הטלוויזיה שהגוף של שי-לי לא בנוי לריקוד. גם אנה אמרה "לא צלחתם את זה, היה לי המון סטאטי וזה לא התחבר לקצב שקרה מסביב" דוד הוסיף "אני רואה שנעשתה עבודה אבל יש גוף שלא בנוי לריקוד, אין לך בסיס, ואני לא רואה שקרה איתך משהו וצר לי".

דוד דביר  (צילום מסך קשת 12)
אפשר להבין את הצורך בדמות ה"שופט הקשוח", אבל לטעון שגוף של אדם אינו מתאים לריקוד זו אמירה פוגענית, חסרת טקט ומנותקת. עם 20 נקודות בלבד, שי-לי מצאה את עצמה בתחתית הטבלה, ובהמשך הערב גם הודחה סופית לאחר דו-קרב מול נועה כהן.
צחי הלוי ונינה: ה-10 הראשון של העונה והרמז לגמר?
כמיטב המסורת, את הביצוע המבטיח ביותר שומרים לסוף. צחי הלוי ונינה סולוביוב רקדו ואלס מרשים, טכני וסוחף לצלילי "Have You Ever Really Loved A Woman" של בריאן אדמס. הכל עבד שם התאורה, התלבושות, והכוריאוגרפיה המבריקה של נינה.
השופטים יצאו מגדרם והעניקו להם את הציון הגבוה של הערב, אנה אמרה "התמוגגתי לראות את הריקוד הזה" ואפילו דוד פרגן "ראינו כאן משהו מופלא, תודה שהחזרתם אותי לבמה הזאת כי כבר לא ידעתי מה לעשות עם עצמי" 37 נקודות, כולל הציון 10 הראשון לעונה. עם זאת, קשה שלא להרגיש לעיתים שההפקה והשופטים מסמנים פייבוריטים ומקדמים אותם באדיקות (הוואלס של אבישג סמברג בפרק החמישי, למשל, לא זכה לאותו יחס חם למרות שהיה נפלא).

צחי הלוי  (צילום מסך קשת 12)
הקהל בבית הוכיח פעם נוספת שבריאליטי כמו בריאליטי לפעמים הפופולריות והבידור מנצחים את הטכניקה האובייקטיבית של השופטים. גיא הוכמן ממשיך לעשות שמח, דוד דביר יצטרך לחשב מסלול מחדש לגבי הביקורת שלו, ואנחנו כבר מוכנים לפרק הבא.
 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה