טלוויזיה

מירי מיכאלי בראיון: "לא מייצגת אף אחד, רק הצופים מעניינים אותי"

רגע לפני שהיא יוצאת לחופשת לידה ולוקחת הפסקה מהגשת לפני החדשות שקיבלה לידיה רק לפני שלושה חודשים, מירי מיכאלי מדברת על הקבלה של התוכנית, למרות ההריון, על קריירה ומשפחה ומפרגנת למגישות המהדורות, "נמצאות בדיוק במקום שצריכות להיות"

שירה יום טוב |  32
מירי מיכאלי (צילום רונן אקרמן)
מירי מיכאלי מציגה בכל ערב בשלושת החודשים האחרונים בטן הריונית הולכת ותופחת בתוכנית "לפני החדשות" – רצועת האקטואליה של השעה שבע בחדשות 13. רגע לפני הלידה המתקרבת ("זה ממש כל רגע") היא מספרת בראיון על התפקיד החדש, הג'ינגול בין הבית לעבודה ואיך מטפחים קריירה ואימהות בלי רגשות אשם. קשה להתעלם מהנחת והרוגע בקולה של מיכאלי, כאילו לא מדובר בתקופה של תוכנית חדשה, הריון מתקדם וריצות מהבית לנוה-אילן ("אני בחודש תשיעי על ספידים"). היא מצידה יודעת שכלום מזה לא ברור מאליו, "אני מרגישה מבורכת".
נתחיל מההתחלה. כתבת כבר כילדה, בעיתון הילדים אותיות. מאז הגעת להגיש את לפני החדשות - זה מה שרצית להיות כשתהיי גדולה?
"אני רציתי להיות עיתונאית. לא יכולה להגיד לך כילדה שחלמתי על טלוויזיה או משהו ספציפי כזה. תמיד ידעתי שאני אכתוב ושאני אהיה סביב הנושא הזה כי נדלקתי על זה הייתי באורות מהרגע שבו התחלתי לכתוב ל'אותיות'. אז אני חושבת שלא יכולתי לומר בתור ילדה שטלויזיה זה מה שאני רוצה אבל הבנתי לגמרי שעיתונות זה התחום בעבורי. נהניתי לספר סיפור והיה לי מאוד כיף, אבל עם השנים התאהבתי במדיום שיש בו כמה רבדים של לספר סיפור וזה דבר שייחודי לתחום הטלויזיוני שאת יכולה לספר סיפור לא רק במילים. ובאמת.. הסתדר בסדר בסוף", היא צוחקת.
לא היו בדרך התלבטויות? איזה סבתא שרצתה שתהיי רופאה או עורכת דין?
"לכל המשפחה היה ברור שזה החלום וזה הכיוון לא היה ספק. הייתי מאוד נחושה בטבעי אז לא היה סיכוי שמישהו ינסה למשוך אותי לכיוון אחר".
ועבדת קשה.
"עבדתי מאוד קשה. לא הייתי כזאת כוכבת גלצ שהגיעה וישר קיבלה את התפקידים השווים עברתי דרך ארוכה ומפותלת. מבלי לפגוע בחברי הגלצניקים המעולים, הייתי צריכה לעבור את הכל בעצמי וללמוד הכל בדרך הקשה זה היה חתיכת מסע".
כמה המסע גובה מחירים אישיים עד שמגיעים לתחושת נחת?
"המזל הגדול שלי הוא שלא לאורך כל הקריירה הייתי אמא. כי בזמנים שהייתי כתבת צעירה או תחקירנית באמת יכולתי לעבוד מהבוקר עד הלילה ומהלילה עד הבוקר בלי לחשוב על הקטנים המתוקים בבית וזה מאוד משמעותי. אני באיזה שהוא שלב הפסקתי לחפש את האיזון בית הבית לקריירה כי אני בנאדם טוטאלי וכל מה שאני עושה אני עושה מכל הלב ועם כל האנרגיה. אז אני 100% אמא ו-100% בקריירה ואני עושה את המיטב והמירב בכל התחומים, בעיקר באלה החשובים".
ובכל זאת, ברור לה שזה לא ברור מאליו, הקצב שבו היא מנהלת את חייה מול תחושת הסיפוק. נשים הרבה פעמים שואלות אותי איך עושים את זה ומבקשות טיפים. אז אני לא יודעת בדיוק מה הנוסחה המדויקת אבל אני כן יודעת לומר שהילדים שלי רואים אמא מסופקת מאושרת אוהבת את מה שהיא עושה. אני מרגישה שיש לעבודה שלי מהות ומשמעות ואני מתעוררת כל בוקר באמת עם חדוות עשייה. זה באמת משמח וממלא ומרווה ופשוט נכון לי. אין לי רגשי אשם. אני יודעת שזה לא נפוץ. אבל אני מאוד מאוד אמא, אני נהנית מהגידול של הילדים ואני לא מרגישה שזה עול. זה בוודאי קשה מאוד. אבל אני נהנית כל כך מהגידול וגם מהעשייה בעבודה אני פשוט מרגישה מבורכת מכל כיוון.
זה לא חסר? בדיוק בשעת השיא של הילדים בבית?
"אני מודה שעכשיו בחודש תשיעי כבר קצת קשה לי ואני גם מאוד מתגעגעת אז אני עושה את זה כמה שאני יכולה. אני מקווה כן למצוא את האיים של זמן עם המתוקים שלי ובעיקר איני מרגישה שאני הרבה יותר ממוקדת עכשיו במה שחשוב בבית. בעבר הייתי עושה הכל – את הכביסות, הבישולים ואני לא שם יותר. כשאני בבית - אני איתם 100%, מה שאני לא יכולה להגיע שהיה קודם כי תמיד ג'נגלתי בין כל מה שצריך לעשות ובין העבודה וזה אחד הדברים שהבנתי שלא יכולים לקרות יותר".
דיברת כבר על הטיימינג שעברת לרשת וגילית שאת בהריון ובשלב מתקדם שלו קיבלת את התוכנית, ולא באופן זמני. עכשיו התוכנית מתחילה קצת לצבור תאוצה וחופשת לידה כבר מעבר לפינה.
"ממש מעבר לפינה. אני חושבת שההבדל בין לדבר על ערכים וצדק, לשדר כתבות שעוסקות בתיקון עולם וסדר חברתי ויש לעשות. וזה מבחינתי מה שעשו בחדשות 13, אני לחלוטין הייתי מבינה, אם לא הייתי מקבלת אותה. לקחת תוכנית שהיא בתחילת דרכה ולדעת שאחרי חודשיים יש לנו דד לין של חופשת לידה, על אף שאנחנו יודעים שלוקח זמן לבנות ולמצב תוכנית כמשהו שאנשים רוצים לראות אותה – יש פה אמירה מאוד חזקה. גם למעסיקים  וקודם כל לנשים – שזה לא מגביל אותן. אפשר להביא ילדים ולהקים משפחה וזה לא מגביל אותן לקריירה משגשגת. איך יכול להיות שזה לא פוגע? אז להגיד לך שהכל מושלם? לא, אין ספק שהייתי שמחה לשמור על רצף של שידורים בלי הפסקה. מצד שני יש משהו לא פחות חשוב אם לא הרבה יותר שקורה בחיים שלי ואני מאושרת ומלאת הודיה והערכה על ההחלטה של ישראל טוויטו. אפשר להראות על המסך יום יום בטן תופחת ולהביא את המסר הזה גם באופן הזה וזה מרגש אותי".
עברת מקשת – את חושבת שגם שם זה יכול לקרות?
"אני לא יודעת להגיד כי לא התמודדתי עם זה שם. אני חושבת תיאורטית זה יכול לקרות בכל מקום רק צריך לתת על זה את הדעת שזה אפשרי. אין שום סיבה שזה לא יקרה בכל מקום ואני שמחה להיות ההוכחה החיה לזה ואני מקווה שהחזרה לאולפן גם תהיה חלקה. הלואי שנראה עוד דוגמאות כאלה על המסך. כל פעם שאני רואה אישה בהריון על המסך זה מרגש אותי. מצד שני חשוב לי להגיד שיש לי הרבה מזל שעל אף סוף ההריון יש לי הרבה אנרגיה. אני דוחפת קדימה גם אם כואב וקשה אני לא רואה בעיניים. מצד שני יש לי חברה באותו שבוע שלי והיא כל הזמן במיטה. היא אמרה לי, 'מירי זה נורא מלחיץ'. ונורא הבנתי אותה, את המקום הזה. זה בוודאי נורא מתסכל להיות במיטה להרגיש שאת לא מסוגלת ולראות שאני על ספידים מהבוקר עד הלילה. אז אין לי איזה שהוא מסר שצריך להמשיך לעבוד מהבוקר עד הלילה עד ללידה, זה לא מה שאני מנסה להעביר כל אחת צריכה לעשות מה שמתאים וטוב לה. לי זה מה שמתאים".
שי גולדן טען שהוא דמות ייחודית בטלויזיה שלא קיים במיינסטרים. איך את רואה את עצמך ביחס לאמירה הזאת ובכלל – לתפקיד של מגיש?
"אני לא מבקשת לייצג אף אחד. הדבר היחיד שמעניין אותי זה האמת והצופים – אני רוצה לתת בעבורם את התמונה הכי מדויקת, נכונה, אמיתית ומעניינת ולהביא להם את כל מה שחשוב לדעת באותו ערב. אני לא מתיימרת לייצג אף אחד ולא מעוניינת שידעו מה הדעות הפוליטיות שלי. תמיד אחרי ראיון עם פוליטיקאי אני מקבלת תגובות משני הצדדים שהייתי שמאלנית או ימנית מדי וזה דווקא מחמיא לי, כנראה שאני מצליחה באמת לרדת לגופו של עניין ולא לגופו של אדם או מפלגה.
הגשת חדשות בישראל זה משהו שמאופיין בדמויות נשיות דומיננטיות – אישה עם כישרון בלי הפנים הנכונות יכולה להפוך למגישה היום?
"אני חושבת בכלל בטלויזיה, ובכלל בחיים יש סטנדרט אחד לאיך אישה צריכה ואיך גבר צריך להיראות. זה לא משהו חדש וזה מבאס. כשמתייחסים לטלויזיה – אף אחת על המסך לא קיבלה מתנת חינם בטח לא בחדשות. את רוצה לדבר על שלוש הנשים שמגישות את המהדורות? יונית לוי, תמר איש שלום ודוריה למפל? כן, במקרה הן גם שלושתן נשים יפות. אולי לא במקרה אבל הן לא רק. הן נשים ראויות – חכמות, מוכשרות, אינטלגנטיות, מראיינות בחסד. נשים ששילמו את חובן עד שהגיעו לתפקיד שלהן והן נמצאות בדיוק במקום שהן צריכות להיות. האם יופי זה אחד הקריטריונים? כן, אי אפשר להתעלם מזה. אבל כנראה שלא היו בוחרים בהן אם הן לא היו הכי מוצלחות קודם כל".
את עצמך שואפת להגיע למהדורה המרכזית?
"הרגע קיבלתי את 7 בערב זה חלום מבחינתי. תני לי רק לעבוד קשה ולהרים את הרצועה הזאת ואני יותר ממאושרת. החלומות שלי כל פעם משתנים. וב"ה אני עושה עליהן וי. החלום לתוכנית רק הגיע אז אני רוצה למצות את זה אני עוד בחלום הנוכחי".
תגובות לכתבה(32):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    גזענות
    שירה 10/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מירב היקרה ברצוני לשתף אותך שאני המשפחתי חווינו במשך שנים את הגזענות הזאת ולאחר כמעט 47 שנים בארץ עדיין חווה גזענות שומעת את המילים "רוסיה" "בוכרית" הגזענות בארץ לא פוסחת על אף אחד מאיתנו אז ליבי איתך ואם כל אחד שסופג גזענות הענין הוא בחינוך ברוסיה קראו לנו "ז'יד-יהודי מלוכלך והארץ אני שומעת את הכינויים שציינתי לא מקובל לא מכבד מעליב ופוגע אבל לא עוד אני גאה בשורשים שלי ובעדה שלי ומהיכן שהגעתי והארץ ישראל היא איחוד אחד גדול של כל השבטים אז פיתוחו את הלב ושימרו על כבוד כל אחיינו יום טוב ומבורך לכולם
    סגור
  • 24.
    לידה קלה
    בתי 06/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שתהיה לך לידה קלה
    סגור
  • 23.
    כתבה טובה
    בתי 06/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מירי כל הכבוד,כתבה מעניינת.המשיכי כך
    סגור
  • 22.
    מירי
    טובה 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    את מדהימה נעים לצפות בתוכנית שלך
    סגור
  • 21.
    פשוט מהממת, תענוג לראות אותך על המסך
    הילה 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מודה שפעם הייתי רואה רק את ערוץ 12, עכשיו נחמד לעבור גם לערוץ 13 ולראות אותך.. שתהיה לידה קלה ושתחזרי אלינו מהר למסך ??
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    מירי מהממת
    אנה 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מירי מדהימה. שילוב יוצא דופן של יופי, חריצות וכשרון.
    סגור
  • 19.
    אין כמו מירי
    ללי 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מירי, אני וכל החברות שלי אוהבים לצפות בך, אהבתי אותך בתוכנית הבוקר אוהבת אותך יותר עכשו בערוץ 13 בערב, יש ממך לא טיפה אלא הרבה וזה טוב. שיהיה לך לידה קלה , עלי והצליחי כי אם יש מי שהיא ראויה זה בטח את?
    סגור
  • 18.
    את מדהימה. (ל"ת)
    יובל 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 17.
    מירי
    בני קשי 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אישה נאה מבפנים ומבחוץ, אמיתית, אינטליגנטית ברמה.. עלי והצליחי !!
    סגור
  • 16.
    מיכאלי את לא מתאימה לטלוויזיה טוב שננוח ממך (ל"ת)
    יעקב 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 15.
    נעימה ישרה וצנועה. אין בה שום צד היא עם העם.
    א 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    א
    סגור
  • 14.
    מירי מיכאלי מצוינת ענינית וליברלית
    מפרגנת 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחלה תוכנית מירי מיכאלי מגישה טובה מאוד לא מיתנשאת לא גזענית ומגישה לענין. שתהיה לך לידה קלה עומבורכת רק תיזהרי מבתי חולים ותעשי עליהם תחקיר בהול.
    סגור
  • 13.
    מירי מקסימה
    אחלה מירי 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בין הבודדות שאפשר לצפות בהן בערוץ הנוראי הזה
    סגור
  • 12.
    פשוט משעמם
    פדוט הזוי 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אינפורמציה מיותרת שמסתירה אינפורמציה חלופית ורלוונטית פעם לא עסקו בכל מגיש טלויזיה שולי
    סגור
  • 11.
    כוסית על.שיהיה במזל טוב (ל"ת)
    פופלי 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 10.
    תכנית ממש מיותרת עם מגישה משעממת. (ל"ת)
    בלי 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • 9.
    לא ברור מי נותן לה במה ולמה...
    סתם פרווה 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    8 8
    אין בה כלום לא עומק, לא חוכמה וגם לא מראה הכי פרווה שיש ואנמית. חוץ מליחצן את עצמה דרך פוסטים על בנזוג מתעלל בעבר או לרכב על דברים טרנדיים ברשתות חברתיות אין בה כלום. היא הקורין גדעון של האקטואליה
    סגור
  • ליחצן את עצמה דרך פוסטים על בנזוג מתעלל??
    הילה 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שאתה לא עוקב בכלל, היא באה ממקום של לעזור לאחרות.. איפה אתה רואה פה את קורין גדעון בדיוק??
    סגור
  • נו באמת …
    מאיקו 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ברור שכואב לך, במקום לרשום סתם תרשום מה בדיוק כואב ?? היא פשוט מושלמת רהוטה נעימה נותנת כבוד לכל מרואין , לרשום עליה את מה שרשמת … זה בא מכאב שמירי היא לא הסיבה,תיהיה בריא.
    סגור
  • ממש לא מבין
    יואב 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    3 2
    את/אתה בור ועם הארץ , כנראה שלא מבין כלום , היא אחת המגישות הכי אמיתית ולא צבועה !!! כמה אנשים הזויים יש בעולם הזה ..
    סגור
  • 8.
    מירי מכאלי
    חנה 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מירי יקרה .אני מאחלת לך לידה קלה תמיד היית הקול השפוי בתוכניות ההגשה העדינות שאת מגישה את דברייך את מבלי לחוות דיעה לצד זה או זה . את מוכיחה שלא צריך עיתונות נושכת כביכול כדי להעביר מסרים . חיזרי אלינו מהר
    סגור
  • כל מילה בסלע
    גילה 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אכן מירי מקסימה. אצילית וכשרונית
    סגור
  • 7.
    לגבי שי גולדן
    השור 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אז כן הוא יחודי מאוד …..לקקן תחת של המיינסטרים
    סגור
  • 6.
    יצוג
    אהוד 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מירי אל להסתיר את דעתך שאת לא מייצגת מישהו לא לפחד ככה תהיי חופשיה ופורח את האמת תאמרי ולא תפלי את השקר תחשפי וכך תגיעי לעצמאות כולם יודעים שבנט שיקרה זה לא ייצוג זה אמת לכי על האמת
    סגור
  • 5.
    יש לה בעיה
    ג 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    7 5
    כשאני צופה היא נראית כמתנשאת. גם התואר ליידי שהיא קנתה ושווי התואר גורם לי לבוז לה. מצטער אך כעיתונאית היא השאירה עלי רושם עחוב.
    סגור
  • מצחיק
    גילה 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מצחיק שלמרות הדעה שלך אתה עוקב אחרי כל דבר שהיא עושה. כנראה שהיא כן מעניינת
    סגור
  • נראה לי
    יותם 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאתה אדם שמתנשא ולא יודע לפרגן , היא הכי אמיתית ועדינה ומנצחת על המסך !! ואתה פשוט מגיב מאוד קנאי כנראה גם בחיים האמיתיים .
    סגור
  • 4.
    לא לחזור
    אדיר 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    2 5
    מתחנפת מידיי ומשעממת
    סגור
  • ממש
    יואל 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא , נראה שאתה משעמם
    סגור
  • 3.
    שטחית
    איריס 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    10 7
    לא יודעת מאין צצה, שטחית, לא מביאה שום דבר מעניין.
    סגור
  • 2.
    כל כך חמודה וכל כך משעממת
    דפי 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    8 5
    תחזירו את התכנית לענייני חדשות עם העלה קורח או שרון כידון
    סגור
  • 1.
    בחורה נחמדה, אבל עיתונאית רצינית היא לא
    איתי קפון 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    15 7
    זו בטח לא הילה קורח הזכורה לטוב: לא מבחינת מנת המשכל והאינטליגנציה... לא מבחינת השאלות הנוקבות... לא מבחינת ההבנה של כל הנושאים שברומם של חדשות. מיכאלי מספיק טובה כדי לראיין כוכבנית אינסטגרם תורנית או להציג סיפור אישי / אנושי.... כל השאר גדול (מאד) על כתפיה הצרות. חבל... יכלו להביא מישהו ראוי יותר שישיאיר אותי ב-13 בשעת הצפיה הזו.
    סגור