טלוויזיה

צפו: טקס הפתיחה של האולימפיאדה עם מחוות הזיכרון המרגשת לטבח מינכן

טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו פתח את המשחקים בשנה איחור ולראשונה בלי קהל, אך גם לראשונה עם מחוות זיכרון ייחודית ומרגשת לנספי הטבח הישראליים באולימפיאדת מינכן
מערכת ice | 
אולימפיאדה (צילום freepik)
המשחקים האולמפיים נפתחו ביום שישי בטוקיו אחרי דחייה של שנה בשל מגיפת הקורונה. על אף הציפייה גם קיום התחרויות השנה לא נעשה באופן המוכר מתמיד וזמן קצר לפני האולימפיאדה הוכרע סופית כי היא תתקיים השנה ללא קהל, בפעם הראשונה בהיסטוריה של התחרות.
אבל זה לא הדבר היחיד שקורה בפעם הראשונה באולימפיאדה, להפתעת המשלחת הישראלית והמלווים המועטים שלה, טקס הפתיחה כלל מחווה מיוחדת ומרגשת כשכלל דקת דומיה לזכרם של הרוגי הטבח באולימפיאדת מינכן לפני כ-50 שנה. מדובר ברגע היסטורי עבורו נאבקו קרוביהם של קורבנות הטבח במשך השנים. 
אילנה רומנו ואנקי שפיצר שאיבדו את בעליהן בטבח במינכן עמדו לאורך השנים בראש המאבק לציון הנספים בטקס הפתיחה. השנה זה קרה, כשבמהלך הטקס הוצג מופע זיכרון קצר והנוכחים בטקס הוזמנו לזכור לדקת דומייה את משתתפי האולימפיאדה הישראלים שנהרגו במינכן ב-1972. מדובר במחווה משמעותית ומרגשת, רומנו ושפיצר שנכחו בקהל בזמן הטקס לא ידעו על היקף הציון וצולמו כשהן דומעות מהתרגשות.

הבוקר בראיון אצל ניב רסקין סיפרה רומנו כי היא ידעה שבמהלך האולימפיאדה תתקיים מחוות זיכרון לנספי הטבח במינכן אך לא ידעה באיזה היקף ומשמעות, והייתה בטוחה שזה לא יקרה במהלך טקס הפתיחה שמהווה אירוע משמעותי ומרכזי. מדובר בצדק היסטורי שנעשה עם י"א קורבנות מינכן ומשפחותיהן שזוכה להכרה בין לאומית מכובדת כזאת על אחת הבמות הגדולות בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה