טלוויזיה

חדשות 12 באייטם לטובת הלוחמים, אבל מה קורה אצלם?

במהדורה המרכזית של חדשות 12 שודרה כתבה על הפערים של יוצאי היחידות הקרביות ליוצאי 8200 ביציאה לקריירה בהייטק. אך מה העדפה של חדשות 12 בעצמם, רמז? הרוב מגלי צה"ל
מערכת ice | 
החדשות 12 (צילום מסך קשת 12)
ביום רביעי שודרה במהדורה המרכזית של חדשות 12 כתבה "הקרב על ההיי-טק: הפערים בין החיילים השונים". בכתבה הוצגו הפערים שקיימים בין לוחם שיוצא מצה"ל ונכנס לעולם ההייטק לבין חייל ב-8200, שלכאורה עבור חיילים מ-8200 יש סיכוי גבוה יותר להגיע להייטק מאשר ללוחמים. אך בחדשות 12 לא סיפרו שהם עצמם חלק מהמחסום של הלוחמים - בעוד רוב כתבי חברת החדשות הם בוגרי גלי צה"ל או דובר צה"ל.
בכתבה של אורי איזק בחדשות 12 הוצגו שני אנשים. כך, דוד בן דוד, בן 28, השתחרר מיחידת המודיעין 8200 ונמצא בתחום ההייטק במשך 4 שנים וכיום הוא בתפקיד סמנכ"ל פיתוח ומחקר בחבר אינסאונדז ודניאל בנימין בן 29 ששירת בגולני מתכנת מחברת פיקסלוט עם ניסיון של 3 שנים בהייטק.
 
בנימין שלח הרבה קורות חיים וזכה להרבה סירובים עד שהתקבל ואילו בן דוד התקבל כבר בתחילה כמפתח תוכנה ועלה לתפקיד ניהולי בכיר בתוך 4 שנים. הטריגר לכתבה הוא ככל הנראה המערכון של "ארץ נהדרת" בקשת 12 שבו חברת ההייטק הבדיונית "וובוס" הייתה בשלבי גיוס וניסתה לחטוף חיילי 8200 וסגרה דלת ללוחמים. דבר שעורר סערה ברשתות החברתיות בקרב הלוחמים. 
   
בכתבה הוצגו הפערים שמובילים לגיוס החיילים, ומאליו להתקדמותם בקריירה. כך, ב-8200 יש ייצוג של 2% לתושבי רמת השרון ורעננה, אל מול העיר נתיבות שמייצגת פלח אוכלוסייה גדול יותר עם 0.1% בלבד ביחידת המודיעין. יחידת 8200 הסגורה מנציחה את הפערים בין המרכז לפריפריה, והן בפערים מגדריים ואתניים.
בחדשות 12 ניסו בכתבה למחות נגד התופעה, אותה תופעה שמובילה את החייל מהפריפריה לקרבי ואת החייל מהמרכז ל-8200, ומאליו עם סיכויי הצלחה להייטק ופערים משמעותיים בשכר. 
אך מדובר בפערים דומים גם לכניסה ליחידות התקשורתיות של צה"ל כמו דובר צה"ל וגלי צה"ל. גם ביחידות התקשורת של הצבא מתקבלים לרוב סוג אנשים דומה: לרוב מאותו אזור בארץ, מאותו מוצא וכדומה - ישנם אותם פערים. חדשות 12 בעצמם מנציחים את הפערים אם הם מגייסים לרוב מגלי צה"ל ודובר צה"ל.
חדשות 12 - גוף התקשורת הגדול במדינה, שפותח הכי הרבה דלתות להמשך הקריירה, ההייטק-התקשורתי, הוא עצמו "חוטא" לא פחות בפערים הללו ולפי בדיקת ice יותר ממחצית מהכתבים הם יוצאי אותן יחידות המנציחות את הפערים: גלי צה"ל ודובר צה"ל.
אז נכון, עורך הכתבה הנ"ל בחדשות 12, אורי איזק, הוא יוצא יחידת שלד"ג של חיל האוויר, אבל רובם של הכתבים רחוקים מאוד משירות ביחידות קרביות.
לי אברמוביץ' כתבת הצרכנות של חברת החדשות ואפרת לכטר כתבת אולפן שישי יוצאות יחידת דובר צה"ל. ענבר טויזר כתבת הבריאות החלה את דרכה בעיתון הצה"לי "במחנה" ועברה לגלי צה"ל שם הייתה בעיקר בתפקידי הפקה.
 
למעשה, המסה העיקרית של כתבי N12 יוצאי גל"צ עם יותר מ-20 מגישים וכתבים: עמית סגל, יונית לוי, לירון זייד, גל חן, ליה ספילקין, יובל אראל, רפי רשף, ציון נאנוס, סיון רהב מאיר, יונה לייבזון,אלעד שמחיוף, גיא ורון, יאיר שרקי, בן מיטלמן, יהונתן ריגר, עמליה דואק, קרן מרציאנו, ערד ניר, דפנה ליאל וגדעון אוקו הם רק חלק מהשמות שיצאו מגל"צ לחברת החדשות. 
כתבים נוספים בחדשות 12 עשו דווקא שירות קרבי. אמנון אברמוביץ' לחם בחיל השיריון, ניר דבורי היה חייל ב-669, משה נוסבאום היה צנחן, גלעד שלמור היה ביחידת דובדבן, אילן לוקאץ' היה בגדוד הקשר של פיקוד צפון ומעיין פרתי הייתה מפקדת פרחי טיס בחיל האוויר. הפרשן המדיני ירון אברהם ששירת ביחידת 8200 ומעניין לדעת האם הוא פספס ג'וב מבטיח בחברות ההייטק השונות?
מחברת החדשות נמסר בתגובה: "חברת החדשות היא דוגמא מצויינת לשילוב בין יוצאי גל"צ לשורה של כתבים בולטים  שלא הגיעו משם. בין היתר: דני קושמרו, עופר חדד, דנה ויס, רינה מצליח, יעל אודם, מיכל פעילן, תמיר סטיינמן, ניר דבורי, יוסי מזרחי, ברהנו טגניה, אפרת לכטר, דין פישר, מעין פרתי, יולן כהן, יגאל מוסקו, אילן לוקאץ, גלעד שלמור ירון אברהם ועוד ועוד".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה