טלוויזיה

פרטנר TV במהלך מפתיע: זו הקטגוריה שתיפתח ביום האישה

לרגל יום האישה שיחול בשבוע הבא, שירות ה-VOD של פרטנר TV יחנוך קטגוריית צפייה חדשה, לפי המבחן הבינלאומי לייצוג נשים. הקטגוריה תתחיל לפעול ביום האישה ותישאר בשירות
מערכת ice | 
פרטנר TV (צילום מתוך אתר partner)
יום האישה שיחול בעוד שבוע מזמן פרויקטים ואירועים מיוחדים, ובפרטנר, בחרו לקחת את הנושא לתוכן בפרטנר TV, עם שידורים מיוחדים לאור מבחן בקדל.  שירות התוכן ישיק קטגוריית סרטים מיוחדת לאלה העומדים בתנאי המבחן שקובע ייצוג נשי הולם בסרטים וספרים. הקטגוריה תושק ביום האישה, ה-8 במרץ, אך לא מדובר בקטגוריה זמנית אלא כקטגוריה קבועה בספריית ה-VOD.
מבחן בקדל הוא מבחן תוכן שגובש ב-1995 והפך שם נרדף לייצוג נשי מפלה בספרים וסרטים לאור הקונוטציות והתפקידים בהן נשים מופיעות בסרטים ובמהלך עלילות. הנחת היסוד שגרמה ליצור את המבחן היא שההקשר הנשי הוא לרוב נחות, מיני ובמיעוט לעומת דמויות גברים.
המבחן קרוי על שם המאיירת האמריקאית אליסון בקדל, שבשנת 1985 הציבה שלושה תנאים לפיהם יצירה ספרותית או קולנועית עומדת במבחן של ייצוג נשי הולם. התנאי הראשון הוא השתתפותן של לפחות שתי דמויות נשים בסרט ובא לתת דגש על הכמות של הדמויות הנשיות. התנאי השני הוא חיכוך של שיח בין שתי הנשים, ומטרתו לשמור על עומק הדמות במובן הפשוט שהדמויות לא יהיו רק ניצבות וייקחו חלק בעלילה כיחידה נשית ולא שוב לצד או מול גבר.
התנאי השלישי נוגע גם הוא לעומק הדמויות הנשיות ועוסק בתוכן שהנשים מייצגות, לפיו שתי דמויות הנשים (או יותר), שמשוחחות ביניהן בעלילה, לא ידברו על נושאים מיניים.
 
עם השנים, מבחן בקדל הפך שם נרדף לבחינת אפליית נשים בקולנוע, המשקף את המציאות החברתית, הפוליטית והתרבותית שלנו ומשפיע על עיצוב החברה. כך לדוגמה, בשנת 2021, כ-30% מסרטי הקולנוע לא עברו את מבחן בקדל.
מבין הסרטים שיוצגו: נקמה חריפה, אופליה, נוכלות בלי חשבון, אנה, ג'קי, הקריאה, כוננות עם שחר, גדולה מהחיים, סודות מדינה, המורה לאנגלית, לייט ניט, פנים רבות לאמת, מאמא מיה 2, מעודדת הזהב, לסדר את אמא, מיה והאריה הלבן ועוד.
מפרטנר נמסר, "פרטנר חרטה על דגלה עיקרון של קידום נשים, וכיום כ-50% מעובדי החברה הן נשים, כאשר את השדרה הניהולית תופסות כ-41% נשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה