טלוויזיה

קשת 12 בצעד מפתיע: לראשונה תשדר את חידון התנ"ך

קשת 12 פרסמה היום את לוח השידורים החגיגי שלה ליום העצמאות שיחול ביום חמישי הקרוב, חדי העין יכלו להבחין במשדר המסורתי שהצטרף ללוח של הערוץ המסחרי לראשונה, ועלול לקחת מכאן 11 את הצופים הקבועים של היום
שירה יום טוב |  3
יום העצמאות מטס (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
חידון התנ"ך שמשודר באופן מסורתי בכל ימי העצמאות בערוץ 1 ולאחריו בכאן 11, לא יישאר רק אצל תאגיד השידור הציבורי השנה, ואחרי שדווח כי ערוץ 14 קיבלו זכות לשדר את החידון לצד כאן 11, נכנס ערוץ מתחרה נוסף למשדר.
מי שעוד יארח אצלו בלוח השידורים את האירוע הממלכתי הוא הערוץ המסחרי קשת 12, שמתגאה גם בנציגות מרשימה בחידון עם מינויו של מגיש קשת 12 עופר חדד למנחה החידון השנה. המשמעות של שידור החידון בפריסת ערוצים רחבה כזאת היא בעיקר רייטינג - עד עכשיו לכאן 11 היתה בלעדיות על השידור., גם כשערוץ 14 נכנס למשחק לא היה מדובר באיום על המשדר בכאן 11, אבל שידור בלוח של קשת 12 כבר עלול להעביר את הבמה המרכזית של האירוע, צעד שכנראה ננקט לזכות קשת 12, בגלל זהות המנחה.
אחרי שמנחה החידון המיתולוגי, אבשלום קור הודיע על פרישתו מהתפקיד, במשרד החינוך הודיעו על מינויו של מי שיחליף אותו בחידון התנ"ך לנוער התשפ"ב. למרות ההשערות השונות, הוחלט כי מי שייכנס לנעליו הגדולות של קור הוא העיתונאי ומגיש חדשות 12 עופר חדד. 
בחידון התנ"ך שמהווה את אחד מהאירועים הממלכתיים המרכזיים ביום העצמאות, ישתתפו השנה 35 תלמידים ממדינות שונות ברחבי העולם.  את ישראל ייצגו השנה חמישה תלמידים שהגיעו לשלב הגמר בחידון הארצי: רחל אליחי מלכה מתיכון אשל הנשיא; שוהם קוצר ממקיף ד' אשדוד; דביר חיים מרצבך, תלמיד ישיבת אמית צפת ושלמה ידידיה ויזל סנקרי; תלמיד ישיבת קריית הרצוג בני ברק. 
 
כזכור, הד"ר אבשלום קור, ששימש כמנחה המיתולוגי של חידון התנ"ך לנוער ביום העצמאות, הודיע על פרישתו מהנחיית החידון אחרי 34 שנים בתפקיד. 
מאז שנת 1988 אבשלום קור הנחה את חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי, המשודר בשידור חי ביום העצמאות בטלוויזיה וברדיו. בשנת 2016, לאחר שהחידון עבר מאחריות צה"ל למשרד החינוך, הוחלף קור בגיא זוארץ, אך בשנת 2017 חזר קור להנחותו. מאז חידוש חידון התנ"ך הארצי למבוגרים הוא מנחה גם את החידונים השנתיים הללו, המשודרים בשידור חי בחנוכה בטלוויזיה וברדיו.  
חדד, שיחליף את קור, משמש כעיתונאי בחדשות 12 מזה כ-15 שנים. גדל בראשון לציון והתחנך בבני עקיבא ובמוסדות החינוך של הציונות הדתית, משם המשיך ללימודים בישיבת הסדר, שירת בחיל המודיעין ובמערכת הביטחון. בחברת החדשות מילא שלל תפקידי הגשה וכתבות בהם סיקור תחומי הדתות והחרדים, התיישבות ועוד. כיום מגיש התכנית שלוש עם עופר חדד ומהדורות נוספות.
עופר חדד מסר כי "חידון התנ״ך העולמי הוא מוסד יהודי וישראלי. ברמה האישית זה כבוד עצום עבורי להנחות את אחד הסמלים המרכזיים והאהובים של יום העצמאות, וכבוד גדול לא פחות להיכנס לנעליו של המנחה המיתולוגי אבשלום קור שהפך שם נרדף למעמד הזה. נשתדל לעמוד במשימה בכבוד".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אבשלום קור
    ברוריה 11/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברוך שפטרנו מעונשו!
    סגור
  • 2.
    חח רק בגלל שערוץ 14 משדר פעם ראשונה
    מאיר 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מפריע להם מה לשדר, מפריע להם שהאחרים משדרים. גועל נבזיות וחוצפההההה
    סגור
  • 1.
    ישנה טעות בכתבה, הלל כהן יישתתף במקום ידידעה סנקרי (ל"ת)
    איתן כהן 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור