טלוויזיה

דרישה ממיזם הסטרימינג של קשת ו-RGE: השקיעו בהפקות מקור

מנכ״ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה למנכ"ל FREETV: מבקשים לעגן את הבטחותיך בוועדת הכלכלה להסכם חתום מול איגודי עובדים והיוצרים ובו תתחייב להשקיע לפחות 21 מיליון שקלים בשנה בהפקות מקור

מערכת ice | 
יעקב נדבורני (צילום רמי זרנגר Magma Images)
מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה איתמר אביטן שלח אתמול (רביעי) מכתב למנכ''ל מיזם FREETV יעקב נדבורני ובו בקשה לעגן את הבטחותיו להשקיע בהפקות מקור בהסכם חתום.
"בדיון שהתקיים השבוע בוועדת הכלכלה ציינת כי המיזם ישקיע בהפקות מקומיות עשרות מיליוני שקלים בשנה" נכתב במכתב, "כתעשייה למודת אכזבות, ולאור הדברים החשובים שנאמרו, אנו מבקשים להביא את ההתחייבויות שנאמרו בע"פ לכדי הסכם מחייב בין מיזם FREETV לבין איגודי העובדים היוצרים והשחקנים. הסכם שבו יהיה כתוב את ההתחייבות להשקעה של לפחות 21 מיליוני שקלים בשנה בהפקות מקומיות, וסעדים למקרה שהמיזם יפעל בניגוד להסכם ובניגוד להתחייבויות שנאמרו בכנסת. נשמח להיפגש בדחיפות על מנת לנסח את ההסכם".
 
כזכור, מיזם הסטרימינג החדש של קשת ו-RGE, קיבל תמיכה מאיגוד המפיקים, שפנה במכתב לרשות השנייה בבקשה לפעול באופן מיידי להסדרת פעילות הגופים המציעים תוכן בתשלום בישראל. לעומת זאת, המיזם קיבל התנגדות מארגוני העובדים, השחקנים והיוצרים שפנו בשבוע שעבר למועצת הכבלים והלוויין במכתב נוקב. לטענתם, מיזם קשת עלול לפגוע קשות בתעשיית הפקות המקור בישראל.
 
ראשי המיזם התחייבו להשקיע 8% מההכנסות בהפקות מקור, בדומה למה שמחוייבות ע"פ חוק חברות הכבלים והלווין.
נזכיר כי מדובר במיזם סטרימינג ותוכן שקשת ו-RGE מקימות יחד אחרי שקשת קיבלה בצעד חסר תקדים אישור מרשות התחרות לרכוש 24.9% ממניות RGE, כך שהמיזם יכול לצאת לפועל, ובכך לעקוף את חוקי השידור והטלוויזיה בישראל שאוסרים למעשה על קשת להחזיק טלוויזיה רב ערוצית.  המיזם גורר את השוק לסערה ובשבועות האחרונים השירותים הרב הערוציים נוקטים בצעדים שניסיונם למנוע את השקת השירות או מנגד, לחבור אליו כדי לא להפסיד ממנו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה