טלוויזיה

קרן מרציאנו: "הממשלה חד משמעית כשלה בענייני הדיור"

הגרלות לדירה בהנחה? העורכת הכלכלית של חדשות 12 מאשימה את הממשלה בעליית מחירי הדיור: "היא קיבלה ירושה מאוד בעייתית מהממשלות שקדמו לה, אבל היא לא לקחה ברצינות את עניין הדיור"
מערכת ice |  3
קרן מרציאנו (צילום ויקיפדיה- אייל בן יעיש)
העורכת הכלכלית הבכירה של חדשות 12, קרן מרציאנו, מסכמת את גל עליות מחירי הדלק והחשמל ובנדל"ן, ומאשימה את הממשלה
בריאיון ברדיו 103 לגדעון אוקו, התייחסה מרציאנו לעלייה בתעריפי החשמל: עלייה חדה מאוד, כזו שלא הכרנו בשנים האחרונות, בין 10-15% מה שאומר עוד מאות שקלים בשנה למשפחה ישראלית ממוצעת". לדבריה, למרות העליות, המצב בישראל ביחס לעולם הוא יחסית טוב לפי שבישראל רק חמישית מייצור החשמל נשען על פחם - שמחיריו עלו בעולם - והשאר בגז.
 
על עליית מחיר הדלק כבר הלילה ב-36 אגורות ובכך יחצה את מחיר ה-8 שקלים לליטר לראשונה בעשור האחרון, וכאן אומרת מרציאנו כי אם בנושא החשמל בישראל נמצאים במקום טוב יחסית בעולם בזכות הגז, לגבי הדלק "מצבנו רע לעומת העולם כי שיעור המסוי על הדלק בישראל הוא גבוה". לדבריה, כאן הממשלה כן פועלת בהורדת מס הבלו, והחלטת ליברמן להורדה באוגוסט את מס הבלו בשקל אחד "זו הצהרה משמעותית".
 
על הנדל"ן, אומרת מגישת תכנית חיסכון בחדשות 12, כי אמנם הממשלה הגדילה את קצב שיווק הקרקעות, אך זה נעשה מאוחר מדי: "הממשלה הזו חד משמעית נכשלה בענייני הדיור", אמרה מרציאנו והוסיפה, "היא קיבלה ירושה מאוד בעייתית מהממשלות שקדמו לה, אבל היא לא לקחה ברצינות את עניין הדיור".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    קרן ילידת לוד
    RT 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרן יודעת להעביר ביקורת רק על אחרים -ספרי קצת על המשפחה שלך בלוד-מרציאנו וסולטן.
    סגור
  • 2.
    ילידת לוד
    אני 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקרן מרציאנו משפחה גדולה בלוד מצדאמא שלה וג׳ם מצד אביה נדמה לי. היא בעצמה היתה גרה בלוד בשכונת בן-גוריון .יש לה גם דוד נכה מצד אימא שלה-חיים סולטן.
    סגור
  • 1.
    ירושה בעייתית? כחלון עם "דירה למשתכן" בלם עלית המחירים!
    איתן 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שהגיעו הגאונים של ממשלת ליברמן, בנט, לפיד, סער, ואלקין והחליטו לא לעשות דבר. הכל בתקווה שכוחות השוק יפתרו הבעיה. ברור שזה לא קרה ולא יקרה. חכמי חלם זה כאן
    סגור