טלוויזיה

יוצרת "חברים" תשלם 4 מיליון דולר בעקבות הגזענות בסדרה

מרתה קאופמן, יוצרת הסדרה חברים, חוטפת בימים האחרונים ברשתות החברתיות אחרי שהתברר כי היא התחייבה לשלם 4 מיליון דולר, כדי לכפר על הגזענות בסדרה המצליחה שכבשה את העולם: "אני נבוכה שלא ידעתי טוב יותר את הדברים לפני 25 שנה"
מערכת ice |  1
שחקני חברים (צילום אינסטגרם)
מרתה קאופמן, יוצרת הסדרה חברים, חוטפת בימים האחרונים ברשתות החברתיות אחרי שהתברר כי היא התחייבה לשלם 4 מיליון דולר כדי לכפר על הגזענות בסדרה המצליחה שכבשה את העולם.
בכתבה של 'לוס אנג'לס טיימס' על קאופמן נכתב: "למרות ההצלחה של חברים, הקומדיה זכתה לביקורת שוב ושוב על חוסר הגיוון שלה, כאשר צופים רבים תוהים כיצד הדמויות קיימות בסביבה לבנה בעיקרה למרות שהסדרה התרחשה בניו יורק עִיר".
 
תחילה, קאופמן דחתה את הביקורות בטענה כי הן "קשות ומתסכלות" וכי "הביקורות על הסדרה לא הוגנות". "אבל עכשיו אני מבינה את זה", טוענת היוצרת. לדבריה, היה לה שינוי דרמטי והיא מרגישה שהביקורות על חברים היו הוגנות. קאופמן טוענת שהסיבות העיקריות להפנמה שלה על כל הן השלכות הרצח של ג'ורג' פלויד ב-2020 ותנועת המחאה העולמית שקמה בעקבות כך. 
על כן, התחייבה קאופמן כאמור להעביר 4 מיליון דולר לאוניברסיטת ברנדייס שבאזור בוסטון, להקים פרופסורה מוסמכת במחלקה ללימודי אפריקה ואפרו-אמריקאים בבית הספר. קאופמן התעקשה שהיא "למדה הרבה ב-20 השנים האחרונות. להודות ולקבל אשמה זה לא קל. זה כואב להסתכל על עצמך במראה. אני נבוכה שלא ידעתי טוב יותר את הדברים לפני 25 שנה".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אכן - גידור סיכונים חכם והקיזוז בפנים
    ראליסט 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המולך הפוסט מודרניסט דורש את שלו. המסר נערך בקפידה. התרומה תקוזז כנדרש מהתמלוגים. Cancellation averted מעניין אם סדרות שבהם בעלי עור כהה או צהוב נערכות מראש לשימור תזרים התמלוגים בצפי לעוד עשרים שנים. הדיאלקטיקה ההגליאנית היא אפשרות ממשית. יש להכין את התרומה ללימודי תרבות לבנה באוניברסיטת לואיזיאנה, לימודי תרבות צהובה בקורנל, ולהכין עוד סכום ללימודים לטיניים במקומות נוספים. השקעות יש לגדר.
    סגור