תקשורת ומדיה

בגלל גזענות: בעל צימר בצפון יפצה בעשרות אלפי שקלים

גזענות בצפון: בעלי צימר בצפון יחויב לשלם כ-20 אלף שקל לשני צעירים מצפון הארץ, לאחר שבית משפט השלום בנצרת קיבל את התביעה שהגיש הסיוע המשפטי במשרד המשפטים בשם השניים, שנתקלו בסירוב לשכור את המקום לאחר שהזדהו כאתיופים
מערכת ice |  2
צימרים (צילום freepik)
גזענות בצפון: בעלי צימר בצפון יחויב לשלם כ-20 אלף שקל לשני צעירים מצפון הארץ, זאת לאחר שבית משפט השלום בנצרת קיבל את התביעה שהגיש הסיוע המשפטי במשרד המשפטים בשם השניים, לאחר שהתברר כי בעלי הצימר סירב להשכיר להם את המקום לאחר שגילה כי הם ממוצא אתיופי
הסיוע המשפטי במשרד המשפטים נגד בעל צימר בצפון הארץ לפי חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים. על פי כתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד מוחמד סלים, במהלך שיחה בה ניסו לשכור את הצימר לסוף שבוע, הגיעו הצדדים להסכם, עד שבשלב מסוים נשאלו על ידי בעלי המקום מאיזה מוצא הם, וכשענו שהם ממוצא אתיופי, נתקלו בסירוב. בעל הצימר אגב, שיחויב לשלם 20,000 שקלים בצירוף הוצאות משפט בסך 1,500 שקלים ושכר טרחת עו"ד בסך של 3,500 שקלים, הכחיש תחילה את ההאשמות וטען כי סירב להשכיר לשניים את הצימר מפאת גילם, מה שלא הרשים החלטת השופטת הבכירה רים נדאף מבית משפט השלום בנצרת.
עו"ד מוחמד סלים, שהגיש את התביעה מטעם הסיוע המשפטי אמר: "אנו מברכים על החלטת בית משפט השלום בנצרת. מעבר לכך שנעשה צדק עם האחים, אנחנו חושבים שפסק הדין מגלם בתוכו אלמנט של הרתעה, לכל נותן שירות שמסרב לתת שירות ממניעים גזעניים או אפליה. אנו נמשיך לפעול ולתת מענה משפטי נגד כל נותן שירות שיפלה וינהג בצורה גזענית מכל סוג שהיא בניגוד לחוק".
Unmuteעו"ד אווקה זנה, ראש היחידה הממשלתית לתאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים הוסיפה: "מדובר באירוע אפליה חמור, אשר תועד כולו על ידי המתלוננים. ישנה חשיבות רבה לכך שבית המשפט ימצה את הדין עם האחראים למקרים האלו שעדיין מתרחשים, לצערנו, ואף יורה על תשלום פיצויים גבוהים יותר, על מנת להעביר את מסר המאבק הבלתי מתפשר בגזענות ובאפליה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חוק לא מאושר
    מאיר 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החוק משנת 2010 עדיין לא אושר.לכןהתביעה לא חוקית
    סגור
  • 1.
    מוצדק, אולם לערבים זה משהוא אחר
    צחי 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש סיכון בטחוני (כולל מחבלים מערביי ישראל) לכן יש להימנע מהם להגיע למקומות שיש בהם יהודים.
    סגור