משפט

אלפי עולים בדרך? בג"צ בהכרעה דרמטית על העלייה מאתיופיה

בג"צ החליט להסיר את צו הביניים שעצר את העלייה מאתיופיה ודחה את העתירה נגד החלטת הממשלה. השרה, פנינה תמנו-שטה מסרה בתגובה: "מודה לשופטי בג"צ שדחו את העתירה השערורייתית שעלתה לצערי גם בחיי אדם. הממתינים באתיופיה סבלו די והותר, אני אמשיך להילחם עבורם"
מערכת ice | 
גל עלייה מאתיופיה (צילום תומר נויברג, פלאש 90)
ניצחון בבג״צ ליהודי אתיופיה ולמאבק אותו מובילה שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה. בג״צ החליט להסיר את צו הביניים שעצר את העלייה מאתיופיה, ולדחות את העתירה נגד החלטת הממשלה מחודש נובמבר שהובילה שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה
ההחלטה להעלאת שארית יהודי אתיופיה להם משפחה מדרגה ראשונה בישראל התקבלה פה אחד בממשלה בחודש נובמבר האחרון. לדבריה של השרה תמנו שטה, העולים המתינו די והותר כשהם מפוצלים מבני משפחתם, הורים, אחים, ילדים ועוד. כמו כן, המלחמה באתיופיה ומגפת הקורונה החריפו את מצבם והגיע העת שיעלו הביתה לישראל.
 
בהודעה שיצאה מלשכת השרה נטען כי מכיוון שמדובר בחיי אדם, גם ימי צו הביניים המשיכה שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ושרת הפנים איילת שקד, הסוכנות היהודית להוביל את ההכנות להמשך מבצע ״צור ישראל״, ובקרוב ינחתו לצד העולים מאוקראינה גם העולים מאתיופיה.
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה מסרה: ״אני מודה לשופטי בג"צ שדחו את העתירה השערורייתית שעלתה לצערי גם בחיי אדם. הממתינים באתיופיה סבלו די והותר, אני אמשיך להילחם עבורם והיום זהו יום משמח במיוחד שאני יכולה לפעול להעלאתם המיידית .אני רוצה להודות לפרקליטות המדינה ולייעוץ המשפטי של הממשלה שנאבקו בבג״צ למען הצדק. כל ישראל אחים. כפי שהבטחתי, אהיה שרה של כולם, אלחם על העלאתם של יהודי אוקראינה לצד העלייה מאתיופיה ומכל יהודי בתפוצות שירצה לעלות לישראל״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה