תקשורת ומדיה

3,000 שקל ומלון לחודש: זו התמיכה שיקבלו העולים מאוקראינה

השרה פנינה תמנו-שטה חשפה היום את הסיוע של המדינה לעולים מאוקראינה. כיצד מדינת ישראל תסייע לעולים החדשים בצל המלחמה?
מערכת ice |  1
פנינה תמנו שטה (צילום פנינה תמנו שטה בוועדת זכאי חוק השבות)
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה דיווחה היום בכנסת על המענקים שיקבלו העולים החדשים מאוקראינה. במסגרת ועדת המשנה לזכאי חוק השבות וקשר עם התפוצות, חשפה השרה את הנתונים: משפחת עולים תקבל 3,000 ש"ח, מלון לחודש ימים, מענק חד פעמי של 6,000 - 15,000 ש"ח ודמי קיום חודשיים - כך מדינת ישראל תסייע לעולים החדשים בצל המלחמה.
בנוסף, אמש השרה תמנו שטה מחתה על חוסר טיפול ביהודי אתיופיה. ולפני כחצי שעה דווח שבג"ץ הסיר את צו הביניים שהקפיא את "מבצע צור" להעלאת שארית בני הפלאשמורה מאתיופיה. השרה פנינה תמנו שטה בירכה על ההסרה: "אני מודה לשופטי בג"ץ שדחו את העתירה השערורייתית שעלתה לצערי גם בחיי אדם. הממתינים באתיופיה סבלו די והותר".
כזכור, קבינט השרים נגב גליל שהתקיים ביום שני האחרון בנוף הגליל, אישר את הצעתו של השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, עודד פורר, המוגשת בשיתוף עם שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שאטה, לעידוד עלייה ליישובי הנגב והגליל בהיקף של כ- 22 מיליון שקל.
 
בתוך כך, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, משרד העלייה והקליטה ומשרד האוצר יגבשו תכנית משותפת שתרחיב את הסיוע לעולים לצד מענקים ישירים לעולים חדשים "בעלי מקצועות שבמחסור". במקביל, תינתן תמיכה לרשויות מקומיות בנגב ובגליל הקולטות עולים. התמיכה לרשויות תינתן על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל באמצעות סל תמריצים ייחודי, שיפוץ והצטיידות מועדוני עולים המהווים מסגרת חינוכית חברתית לפעילויות פנאי ותרבות ולפעילויות לשילוב העולים בחברה הישראלית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי ששותף להפיכה מרגיש חייב לעזור (ל"ת)
    בן ארצי 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור