טלוויזיה

"ההפרדה הגזעית תחזור": פרשן אמריקאי חוזה מלחמת שחורים בלבנים

גלן קירשנר, האנליסט המשפטי של רשת הטלוויזיה MSNBC, צופה שאחרי ביטול הפסיקה בנושא הזכות להפלות, בית המשפט העליון יבקש לבטל את זכויות הפרט ויחזיר את ההפרדה בין הגזעים באמריקה. הפרשן קרא ל"תקיפה לא אלימה" על בית המשפט
מערכת ice | 
מאות מפגינים נגד בית המשפט בארה"ב (צילום unsplash, יוטיוב/ NBC News)
האנליסט המשפטי של MSNBC, גלן קירשנר, טען היום בשידור כי בעקבות הפסיקה האחרונה של בית המשפט העליון בארצות הברית שביטלה את פסק דין רו נגד ווייד בנושא ההפלות, הנושאים הבאים בתור שאליהם יישא בית המשפט עיניו הם ביטול ההפרדה הגזעית וזכויות הפרטיות - שעלולות לדבריו להיעלם. 
בראיון התלונן קירשנר על שלל ההחלטות ה"איומות" שקיבל בית המשפט לאחרונה ושהרגיזו את השמאל, בנוסף לנושא ההפלות, כמו הגנה על זכויות בתי ספר דתיים ותפילה בציבור ואי-צמצום זכויות נשיאת הנשק. הוא טען שבית המשפט נתן למדינות "כוח בלתי מוגבל".
 
הוא נשאל מה יהיה עתידן של זכויות הפרטיות ב"עולם שלאחר רו", וענה: "אה, אני חושב שזכויות הפרטיות כמעט יבוטלו. בין אם זה נישואים של הומוסקסואלים, בין אם זה נישואים בין-גזעיים, שלדעתי עשוי להתייחס לאירוניה עבור השופט תומאס [שהוא שחור ונשוי לאישה לבנה], בין אם זה אמצעי מניעה. אני לא מאמין לרגע שהם לא יגיע אחרי זה לביטול ההפרדה", חזה קירשנר.
באומרו שהאמריקאים לא צריכים "לספוג את המכות [של בית המשפט]", הוא קרא ל"תקיפה חזיתית מלאה של בית המשפט העליון, תקיפה לא אלימה כמובן". הפרשן המשפטי אמר כי השופטים שיקרו לגבי דעותיהם לגבי שמירה על רו וצריכים לעמוד בפני הליך הדחה. הוא גם דגל במלאת בית המשפט עם שופטים נוספים.
קריאתו של קירשנר ל"תקיפה לא אלימה" על בית המשפט העליון, מגיעה לאחר שמפגינים פעלו מחוץ לבתים של שופטים שמרנים מאז 2 במאי. באותו יום הודלפה לתקשורת טיוטת חוות הדעת שהצביעה על כך שבית המשפט יבטל את פסק הדין "רו נגד ווייד". ב-8 ביוני, אדם חמוש הואשם בניסיון רצח לאחר שנסע לביתו של השופט קוואנו והודה בפני רשויות החוק בתוכניתו לרצוח את השופט בגלל שהוא נסער בגלל זכויות הנשק וההפלה.
 
לקירשנר יש היסטוריה של תחזיות משפטיות מפוקפקות: במהלך הבחירות ב-2020, האנליסט המשפטי טען כי יש להטיל אחריות על הנשיא דאז, דונאלד טראמפ, למקרי מוות מנגיף הקורונה.
בחודש מרץ הוא הציע שהנשיא לשעבר אשם ב"רצח ברשלנות או הריגה מרצון/לא מרצון". כמה חודשים לאחר מכן, הוא הכפיל את האמונה הזו, ואמר שטראמפ צריך לשאת באחריות פלילית לרצח מדרגה שנייה בגין טיפולו במגפת הקורונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה