משפט

דרמת ענק בארצות הברית: ההפלות מחוץ לחוק, ביידן הזהיר

סערה של ממש במדינה שאמורה לשמש 'ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות', כאשר זכותן של נשים לעבור הפלה תוגבל. כל מדינה תוכל לקבוע את הנושא בעצמה, הנשיא יצא נגד החלטת בית המשפט העליון: "בריאותן וחייהן של מיליוני נשים בסכנה" ואיך הגיב נשיא צרפת?
מערכת ice |  3
ההפלות מחוץ לחוק (צילום BiksuTong /Shutterstock, יוטיוב/ ABC News)
דרמת ענק נרשמה אמש (שישי) והיסטוריה חדשה נכתבה בארצות הברית. בית המשפט העליון ביטל "רו נגד וייד", הפסיקה שאפשרה למיליוני נשים לעבור הפלה ושם קץ להחלטה שהחזיקה למעלה מחמישים שנה.
יש לציין כי למעשה בית המשפט העליון האמריקני לא אסר על ביצוע הפלות, אלא קבע שאין זכות חוקתית פדרלית לעבור הפלה. המשמעות היא שכל אחת מהמדינות בארה"ב תסדיר בעצמה את ההפלות. חלק מהמדינות כבר אסרו אגב את ההפלות וחלק עדיין בוחנות את הנושא או שאין להן כוונה לעשות זאת.
 
בעקבות ההחלטה, נרשמו הפגנות מחאה ספונטניות נגד ההחלטה שעשויה להוביל לאיסור על הפלות בכמחצית ממדינות ארצות הברית, שברובן שמרניות. ההחלטה אומרת כי אם מדינה ספציפית תאסור את ההפלות, הפסיקה הפדרלית לא תתערב בעניין. בסך הכל נרשמו למעלה מ-400 אירועי מחאה ברחבי המדינה כולל הפגנות גדולות בוושינגטון הבירה, ניו יורק, לוס אנג'לס ושיקגו.
אפילו  נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזהיר: "חוקי המדינה האוסרים על הפלות נכנסים לתוקף היום - חלקם כל כך קיצוניים עד שניתן להעניש נשים על הגנה על בריאותן, אפילו במקרים של אונס וגילוי עריות. בריאותן וחייהן של מיליוני נשים בסכנה", גם נשיא צרפת תקף.
 
נשיא צרפת תקף את ההחלטה וכתב: "הפלה היא זכות יסוד לכל הנשים. זה חייב להיות מוגן. אני רוצה להביע את הזדהותי עם הנשים שבית המשפט העליון של ארצות הברית מערער את חירויותיהן".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש שופטים בוושינגטון
    מנחם נאיבי 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין איך בגין הנאיבי היה מגיב. אולי: "יש שופטים בירושלים" ? ופסיקה של בית המשפט העליון היא קודש ? או שכאשר הפסיקה היא ימנית אזי היא מגונה ומסכנת חיי נשים ?
    סגור
  • קרא קצת כתבות באנגלית ותבין, אולי
    מה שייך בגין או ימין 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרוב גם יאסרו אמצעי מניעה בארהב.
    סגור
  • 1.
    שפר הנוכל
    אודי 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה דרסת את עמיתי לעבודה,באותה שבת בבקר ,כשהכבישים ריקים ליד שכונת דניה בחיפה. ומיד החלה מכונה משומנת של הפרקליטות אליה השתיכתה יחד עם שי ניצן הנוכל המיליונר,הספרן הדגול, כדי להוציא אותך מאימת הדין.בושה לך.בושה לפרקליטות ו...בוזזזז גדול לשי ניצן הנוכל. והרגת אותו.זה היה בשבת בבקר, כשה שכונת דניה.
    סגור