השוק

הלחץ על כלכלת ארצות הברית צפוי להימשך בתקופה הקרובה

הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אי.בי.אי, רפי גוזלן, אומר היום כי המכפילים בארה"ב עדיין גבוהים כשעליית התשואות בשוק האג"ח והקו הנצי של הפד בכל הנוגע לריבית מוביל למסקנה אחת: הלחץ על שוק המניות צפוי להימשך
ניצן כהן | 
ג'רום פאוול (צילום ויקיפדיה, unsplash, freepik)
הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אי.בי.אי, רפי גוזלן, אומר היום כי צבר הנתונים בארה"ב מוביל למסקנה כי הלחץ על שוק המניות האמריקאי ימשך, בתקופה הקרובה לפחות. "הנמכת תחזיות הצמיחה של קרן המטבע זו הפעם השנייה ברציפות מאז אוקטובר , לצד העלאה חדה של תחזית האינפלציה והחרפת הרטוריקה מצד הבנקים המרכזיים המובילים ממחישים היטב את המורכבות בה שרויה הכלכלה העולמית. 
 
"תחזית הצמיחה לשנת 2022 עודכנה כלפי מטה ל-3.6%, כך שבמצטבר מאז התחזית באוקטובר 2021 נרשמה הפחתה של כ-1.3%, ההפחתה מאז אוקטובר היא רוחבית אם כי העדכון האחרון, בניגוד לזה שבינואר, בלט יותר באירופה, בעקבות ההשפעות השליליות של מלחמת רוסיה-אוקראינה.
"למרות העדכון כלפי מטה לתחזית הצמיחה של הקרן לארה"ב ל-3.7%, היא עדיין גבוהה, בכנקודת האחוז בהשוואה לתחזית האחרונה של ה-Fed (2.8%), כך שמעבר לסיכונים הנובעים מהשלכות המלחמה והריסון המוניטארי, ניראה כי טרם נאמרה המילה האחרונה בעדכוני התחזיות כלפי מטה. בשבוע הקרוב יפורסם האומדן הראשון לצמיחה ברבעון הראשון בארה"ב, ולפי הקונצנזוס והערכת ה-Fed של אטלנטה היא צפויה לנוע סביב 1%.
 
"נזכיר כי הנתון צפוי להיות מושפע באופן ניכר מהשינוי במלאי שמשך את הצמיחה ברבעון האחרון של 2021 כלפי מעלה וברבעון הראשון פועל בכיוון ההפוך, כך שהדגש יהיה סביב הגידול בביקושים (בניכוי המלאי). 
"למרות הפחתת תחזיות הצמיחה, תחזיות הרווח במדדים המובילים בעולם, למעט בסין, המשיכו את מגמת העלייה, ולכן פגיעים בהמשך לעדכון רווחיות כלפי מטה. כמו כן, נקודת המוצא, בפרט בארה"ב, היא של סביבת מכפילים גבוהה, כך שיחד עם הקו הניצי של ה-Fed ועליית התשואות בשור אגירות החוב, הלחץ להמשך התכווצות המכפילים צפוי להימשך" מסיים גוזלן.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה