טלוויזיה

חדשות 12 עם אותה פאדיחה: 23 שווה יותר מ-34?

חדשות 12 עם טעות שקורית לא בפעם הראשונה. אנשי תקשורת תקפו: "לא ייאמן, מישהו שם צריך לחזור לשיעורי חשבון"
מערכת ice |  2
סקר המנדטים ששודר היום (צילום חדשות 12)
חדשות 12 פרסמו את סקר הבחירות הראשון שלהם מאז האיחוד של בני גנץ וגדעון סער. את הסקר המעניין ערך הסוקר הוותיק מנו גבע, אך על המוקד היו שוב הגרפיקאים של חברת החדשות.
כפי שניתן לראות בתמונה, הליכוד מוביל עם 34 מנדטים, אך העמודה שלו יותר נמוכה משלושת המפלגות שאחריו, עם 23, 13, ו-10 מנדטים בלבד. בהתחשב בכך שגם במערכות הבחירות הקודמות נעשו טעויות כאלה, עולה השאלה האם יש כאן יד מכוונת.
ייאמר לזכות חדשות 12 שבסוף המהדורה המגיש דני קושמרו התנצל על הטעות והציג את הסקר שוב, עם עמודות מנדטים המתאימים באופן יחסי לתוצאות המספריות.
 
כתב גלובס אבישי גרינצייג כתב על התקרית, "מישהו בחדשות 12 צריך לחזור לשיעורי חשבון של כיתה ב'", וגם כתב וואלה דוד ורטהיים, "איזה כיף ללפיד. לפי הגרף של חדשות 12 הוא בוודאות מקים את הממשלה הבאה". 
מי שגם תקף באופן לא מפתיע הוא מגיש ערוץ 14 שמעון ריקלין, שכתב, "איך אדם נורמלי. יכול לצפות בערוץ 12 שמראה ש 34 זה פחות מ 23? כאילו הם אשכרה אומרים לצופים שלהם: אנחנו משקרים אתכם. אבל תאמינו לנו שאנחנו אמינים. לא יאמן."
 
בסקר המלא, סער וגנץ גדלים והופכים להיות המפלגה השלישית בגודלה, עם 13 מנדטים, אם כי עדיין בפער ניכר מהליכוד ויש עתיד, וזה בדיוק מה שהם חוששים ממנו, שאיבה חזרה של המנדטים אל שתי המפלגות הגדולות. ע"פ הסקר, במקרה שהרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יצטרף, המפלגה תעלה ל-15 מנדטים.
 
על פי הסקר הערב הליכוד עומד על 34 מנדטים, יש עתיד על 23, כחול לבן כאמור על 13,
רביעית היא הציונות הדתית על 10. גם בציונות הדתית עוד מוקדם להעריך מה יקרה, לאחר שאיתמר בן גביר הפעיל היום שרירים טרם הוא יפתח במשא ומתן מחודש עם סמוטריץ' על המקומות שיקבל ברשימה. 
ש"ס על 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7, הרשימה המשותפת מקבלת 6 מנדטים, ישראל ביתנו עם 6, העבודה 5, מרצ 4, רע"מ עם 4, וימינה של איילת שקד לא עוברת כרגע את אחוז החסימה ומקבלת 1.9%.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הינדוס תודעה ברמה הנמוכה ביותר (ל"ת)
    אלינה 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    בערוץ הבינו שפה הנדסת התודעה גלוייה מדי (ל"ת)
    ההתנצלות 07/2022/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור