טלוויזיה

עיתונאי ערוץ הספורט הפך לכלי של הניסנובים נגד קובי רפואה?

רז זהבי, מגיש התכנית 5 באוויר, פרסם כי "מעמדו של קובי רפואה מעורער", זאת למרות שטרם נבעטה בעיטת הפתיחה של העונה. הסיבה: תביעה שהגיש המאמן כנגד מקורב לבעלים. בדיקת ice מגלה כי המאמן הגיש לאחרונה תביעה אחת - נגד שותפו של זהבי להגשת התכנית, נדב צנציפר. הסיפור המלא בפנים
גיל קנל |  11
רז זהבי (צילום צילום מסך מערוץ הספורט)
האם בעלים של מועדון כדורגל מפואר בכדורגל הישראלי משתמשים בעיתונאים ככלי להפעלת לחץ על מאמן? עוד מוקדם לדעת, אבל דבר אחד בטוח: העימות שאירע אתמול (חמישי) בין מאמן הפועל תל אביב קובי רפואה, לשדרן ופרשן הערוץ רז זהבי, מעלה ניחוחות לא טובים בכלל אודות פרסום של האחרון במהלך התכנית הפופולרית '5 באוויר'.
הסיפור הוא כזה: במהלך התכנית, פרסם זהבי כי "מעמדו של קובי רפואה בהפועל ת"א מתערער". זאת לפני שהאדומים בכלל עלו לכר הדשא העונה ועדיין נמצאים בפגרה. בכל אופן, לדבריו של זהבי, הסיבה למעמד המתנדנד של המאמן במועדון נעוצה בכך שתבע את אחד ה"מקורבים" לבעלי הקבוצה, איציק ניסנוב. 
הדברים הגיעו לאוזנו של רפואה, שבאקט לא שיגרתי ואופייני, עלה להגיב ונשמע נסער במיוחד. בין טענותיו לסיקור מגמתי שלילי לו הוא זוכה בתכנית הפופולרית, שאל רפואה את "שאלת מיליון הדולר", וזו שמעלה לא מעט סימני שאלה לנוכח אותנטיות הפרסום: "למה אתה לא עושה גילוי נאות ואומר את מי תבעתי? זה בגלל שהוא יושב לידך פה?".
מי שמגיש לצידו של זהבי את התכנית מדי יום הוא עיתוני ynet וידיעות אחרונות, נדב צנציפר. חזרה שלושה שבועות לאחור מגלה כי כבר אז פרסמנו לראשונה כאן ב-ice כי מאמן הפועל תל אביב תובע את צנציפר על סך 200 אלף שקלים על פגיעה בשמו הטוב ולשון הרע לנוכח דבריו שהאחרון אמר על המאמן במהלך התכנית. ל-ice לא נודע נכון לכתיבת שורות אלה על תביעה אחרת שהגיש רפואה בעניין נושא כזה או אחר, כשבנוסף לשאלה שאיננה משתמעת לשתי פנים ("למה אתה לא נותן גילוי נאות"), כל הסימנים מצביעים על כך שהתכוון לצנציפר.  
שיחה עם גורם המקורב לאחים ניסנוב מגלה כי צנציפר הוא העיתונאי המקורב ביותר לבעלי הפועל תל אביב. יותר מזה, הניסנובים כלל לא משתפים פעולה עם עיתונאים אחרים שאינם נדב צנציפר. כחלק מזה, לקראת סיומה של העונה שעברה סידרו האחים ניסנוב לצנציפר ראיון בלעדי עם רפואה, אך האחרון, שהתבקש להתראיין עוד קודם לכן במספר גופי תקשורת נוספים, חזר בו והחליט שלא להתראיין אצל כתב ynet, מה שהוביל, לטענתו של רפואה, לסיקור המגמתי השלילי כנגדו. 
הסוגיה הזו מעלה לא מעט שאלות מטרידות בנוגע לאותנטיות בה נאמרים הדברים בכל הקשור להפועל תל אביב בתכנית 5 באוויר: מדוע רז זהבי לא משתמש בגילוי נאות כשהוא מדבר על שותפו להגשת התכנית? מדוע האחים ניסנוב דורשים מרפואה להסיר את התביעה? למה לא נשמעה הכחשה לדברים שנאמרו בתכנית לנוכח הקרבה בין הניסנובים לרז זהבי וצנציפר, האם שיקולי בחירת המאמן בהפועל תל אביב נובעים ממניעים תקשורתיים ולאו דווקא מקצועיים ובעיקר, האם בריונות עיתונאים, לכאורה, קובעת את סדר היום של אחד המועדונים המפוארים בכדורגל הישראלי? 
משרון ניסנוב נמסר בתגובה: "קובי מאמן הפועל ת״א והיחסים שלנו טובים מאוד!".
רז זהבי סירב להגיב לכתבה.
תגובתו של נדב צנציפר תובא לכשתתקבל.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    רז זהבי העיתונאי הכי מביך בישראל
    עדן 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ולא יהיה חובבנות כמו של הליצן רז זהבי, לא מבין איך בערוץ הספורט עוד לא פיטרו אותו. הסיבה ההגיונית היחידה שעולה לי לראש היא שגיבובי השטויות שהוא פולט כל שידור מביאים רייטינג, אחרת אין לי הסבר איך האיש הזה עוד לא פוטר..
    סגור
  • 10.
    עיתונאים אלעק
    יוסי 08/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תכנית תת רמה שמנוהלת על ידי עיתונאים סוג ז. חוץ מרכילות ותככים, וזלזול באנשיםובמיוחד כאלה שמעלים צלשידר רק כדי לנסות להביך אותם. בקיצור קשה לקרוא לאנשים כאלה בני אדם .
    סגור
  • 9.
    אז זהבי
    אבא 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    "הפרשן" הכי מיותר בטלוויזיה. חרטטן אחד גדול. בושה לאיטלגנציה.
    סגור
  • 8.
    רז זהבי
    יורי 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דרדר את עיתונות הספורט לגבהים חדשים רק לשון הרע בפיו בושה
    סגור
  • 7.
    רז זהבי
    פרדי צרפתי 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבן אדם הזה מנותק מהמציאות מחפש רק רכילות בשקל תשעים סכסכן בלתי נלאה מקומו מחוץ לערוץ הספורט ויפה שעה אחת קודם עושה נזק תדמיתי לערוץ בושה וחרפה.
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    רכילאי מליגה ז'
    מיכאל 07/2022/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אם רז זהבי נחשב עיתונאי אזי העיתונאות ירדה לזנות. האיש, הוא רכלן בור ועם הארץ. לדעתי הוא צריך לשלם לערוץ הספורט כדי שיתנו לו לשדר. טיפשותו שוברת שיאים.תרומתו לקידום הכדרגל? אפס אחד גדול. חוץ מרכילות של יושבי קרנות, אין לו מה לתרום מקצועית ועניינית.
    סגור
  • 5.
    בושה
    משה 07/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רז זהבי בסך הכל רכלן.רחוק מלהיות עיתונאי.מפריע כרוני למשתתפים בתוכניות בהם הוא לוקח חלק.עילג,ומדבר בחוסר כבוד.איך ערוץ 5 מעסיק אותו.בושה וחרפה
    סגור
  • 4.
    רז זהבי הכתב הכי לא אמין והכי חרטטן בענף הספורט. עדיף ש (ל"ת)
    אלון 07/2022/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    עיתונאים עלק!
    רוני 07/2022/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זהבי וצנציפר שני רכלנים הפרשנות שלהם בדרךכלל ברמה נמוכה עד שערורייתית. אפשר להוסיף לרשימה את פרימו הלקקן, ואת לחמן המומחה הכושל. התכנית היא פח, ורק הקוף מציל אותה לפעמים. בהזדמנות זאת כל הקרנבל סביב ביתר ירושלים, בצורה שמוצגת בתכנית,יאללה "קבוצה גדולה?" "חשובה לליגה?" פעם מזמן כן, היום מועדון כושל, שהכל מסבביבו עיתונאי פח, רעש וצלצולים.. תרדו לליגה א ותוכיחו את העניין הזה של "הקבוצה הגדולה"
    סגור
  • 2.
    להעיף אותו
    אסי 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רז זהבי אדם קטן שקיבל במה גדולה שקרן כרוני נראה ונשמע ללא כל קשר לרפואה ממציא כל שבוע סיפור אחר שיחזור לשדר ליגה ג או ב מקסימום
    סגור
  • 1.
    רכילאי הספורט רז זהבי הוא תחתית תקשורת הספורט
    בורי אורי 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין נמוך,רע,חסר רגש,ביקורתי ומלבין פני אנשים ומאמנים בציבור מאיש התקשורת הזה... שנהפך לפנים העלובות של ערוץ הספורט...
    סגור