טלוויזיה

משחקי השף חיממה במיקרו מנה נוספת של דמעות ורגש

העונה החדשה של 'משחקי השף' עלתה אמש לשידור בפריים טיים של רשת 13 ועל אף שינוי הפורמט, נתנה עוד מאותו הדבר. סיפור ההתמכרות לסמים של המתמודד הוביל לבכי 'קורע לב' של שף יוסי שטרית והעלה תחושת דז'ה וו. מעניין מה היה קורה בלי אסף גרניט, שהפך לפרזנטור ולעוגן של התוכנית
אלעד ליפשיץ | 
אסף גרניט (צילום תמי בר שי)
אסף גרניט נכנס לעמדת השפים ב"משחקי השף", זרועו מקועקעת, הזקן מעוצב, התסרוקת מטופלת – יש פה פרזנטור. "משחקי השף" אמנם חיזקה את עצמה העונה בעוד מספר שפים, וכעת ההתמודדות היא בזוגות, אבל גרניט יש רק אחד. הוא מככב ברשת 13, אבל נראה כמו תוצר של קשת 12 - אבק כוכבים סביבו, לוק של טאלנט, רק חסר לשים אותו ליד נינט, שירי ואמדורסקי.
קשה לדעת מהי בעצם "משחקי השף" ללא העוגן גרניט. אתמול אחד המתחרים במיונים הראשונים הכין רביולי חמוסטה, גרסה מודרנית של קובה חמוסטה. זה היה מבחינתו ומבחינת עורכי "משחקי השף" זמן טוב לשוחח על ההתמכרות שלו לסמים. מתי זה קרה שהוא התמכר? בגיל 12. ומה המילוי לרביולי? יש כוסברה וסלרי.
 
אתמול, בפרק הבכורה לעונה זו של "משחקי השף", נעשה ניסיון אמיתי של קברניטי התוכנית לרענן אותה. תוספת הכוח למסדר השפים אמורה לגוון, בעיניים מסוימות זה כנראה נחשב ל"עיבוי הפורמט", אבל בסופו של דבר זה עוד מאותר דבר – ז'אנר של תוכניות אוכל שלא באמת ממציא את עצמו מחדש.
האם זה מוגזם לצפות למהפכה בתחום? כנראה שכן. אין מספיק תקציבים ואין מספיק מוטיבציות לצאת מאזור הנוחות. אז גם ב"מאסטר שף" וגם ב"משחקי השף" ממשיכים להגיש פחות או יותר את אותן המנות: בשלנים עם סיפור חיים, אולי רק פה ושם מוסיפים מעט תבלינים.
בפרק האודישנים שנערך אתמול שוב הוכח מקומו הגדול מדי של מה שמכונה "הסיפור האישי", בתוך תוכניות אוכל. זה בעצם מלמד שהפילוסופיה מאחורי "משחקי השף" היא שאין אמון גדול בתוכנית אוכל לכשעצמה. המחשבה המקצועית היא שצריך תוכנית על סיפורים אישיים, שבה אנשים יכינו אוכל.
 
שף יוסי שטרית התפרק אתמול בבכי. הוא שמע את סיפור ההתמכרות לסמים של המתמודד חי צארום ולא הצליח לעצור את הדמעות. שטרית, גבר בן 45, נקרע מול המצלמות. אפשר לנסות לנחש אם זו חלק מההנחיה של עורכי התוכנית לשפים - להחצין כמה שיותר רגש. כלומר, הבכי אמנם נראה אמיתי וכנה, אבל, איך לומר, ייתכן שהעריכה מעודדת את הזרימה לכיוון. נראה כמו משהו שחיממו קצת במיקרו.
בסופו של דבר, אל חשש, הרביולי חמוסטה עבר לשלב הבא. הציר סונן היטב, כך ניתן היה להבין, בו בזמן שתוארה ההתמכרות בת 18 השנים. סך הכל, שיח הגיוני. למקרה שדאגתם, גם שף שטרית נרגע והצליח איכשהו לעצור את הדמעות. כמובן, לא לפני שקיבל חיבוק וחיזוק מהאלפא-שף גרניט. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה