תרבות ופנאי

אסף גרניט גורף כוכב מישלן "אווירה חסרת מעצורים"

השף אסף גרניט וקבוצת מחניודה זכו בפעם השנייה בכוכב הנכסף והכל כך יוקרתי מבחינה בינלאומית. מנימוקי הפרס "מטבח יצירתי עם השפעות ים תיכוניות, נדיב ומפתיע, כאשר מוטיב הרעננות תמיד בתמונה""
מערכת ice | 
אסף גרניט (צילום תמי בר שי)
בטקס יוקרתי שהתקיים השבוע בצרפת וחשף את רשימת מסעדות מישלן לשנת 2022, זכינו גם אנחנו לגאווה ישראלית פרובינציאלית: מסעדת שבור של השף אסף גרניט וקבוצת מחניודה זכו בפעם השנייה בכוכב הנכסף והכל כך יוקרתי מבחינה בינלאומית.  
מסעדת שבור הפריזאית בבעלות גרניט זכתה בכוכב מישלן, מה ששם את מדינת ישראל על המפה מבחינה קולינרית. הפרס ניתן כמובן גם לשותפו של גרניט אורי נבון, ולשף בפועל של מסעדת שבור - דן יושע. הפעם, בניגוד לשנה הקודמת, הם באמת קיבלו את הפרס בפועל ועברו את כל כללי הטקס המהודר. בפעם הקודמת כוכב המישלן ניתן מרחוק, בעיצומו של משבר הקורונה.
 
מנימוקי הפרס נכתב על גרניט ושותפיו כי השופטים מוצאים במסעדת שבור את הסימנים המסחריים של גרניט: "אווירה חסרת מעצורים, עיטורי אמייל גולמיים בטכניקות ייחודיות, צינורות מתכתיים על התקרה, ואורות מעומעמים. ומעל הכול: מטבח יצירתי עם השפעות ים תיכוניות, נדיב ומפתיע, כאשר מוטיב הרעננות תמיד בתמונה".
במדריך מישלן נכתב כי "מאחורי שבור, אנחנו מוצאים את אסף גרניט, שף ישראלי, שאוחז גם בהגה של מסעדת בלגאן בפריז, ובעלים של תריסר מסעדות בירושלים ובלונדון, ומנחה את הגרסה המקומית של "מהפכה במטבח". גרניט העיד על עצמו במספר ראיונות שהוא הצליח להפוך את האובססיה שלו לקריירה מקצועית. עם אובססיה כזאת לחומרי גלם תוך דיוק והקפדה שמוליכים להרפתקנות קולינרית אפשר להבין לאן לוקחת הקריירה הנוסקת של גרניט ושותפיו ואיך הפרס המכובד והיוקרתי ממצב את גרניט כשף בינלאומי ובתוך כך השף הישראלי המצליח ביותר בעולם".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה