טלוויזיה

למה התנתקנו מנטפליקס? סיפור דמיוני ושקרי על רוצחים יהודים

הסרט "פארחה" שעלה לאחרונה בנטפליקס הוא הדוגמה המושלמת לאנטישמיות החדשה. לא תראו בנטפליקס רצח נשים שלא לובשות חיג'אב באיראן, לא תראו רצח מאות אלפי סונים בסוריה וגם לא רצח של מאות אלפי אויגורים בסין – אבל סיפור דמיוני ושקרי על רוצחים יהודים – את זה כן תראו
ד"ר עוז גוטרמן | 
נטפליקס (צילום pexels)
נטפליקס החליטה להעלות סרט אנטישמי. חיילים יהודים שמתעללים ברשעות במשפחה ורוצחים תינוק שרק נולד ואת כל משפחתו  - זה גם המסר הוויזואלי שהחברה בחרה להציג למאות מיליוני צופים ברחבי העולם באמצעות הסרט "פארחה", של הבימאית הירדנית דארין ג'יי. אתם מבינים?! לא את רצח הזוועתי נמשך שעה וחצי כשהבימאית מקפידה שלא לפספס אף בדיה או עלילת דם בדרך.
למרבה הצער, בעולם בכלל והמזרח התיכון בפרט, לא חסרים מרחצי דמים ודיכוי אוכלוסייה בכוח, לרבות בלתי מעורבים, ממש מהעת הזו. והנה תמיהה: האם יצא לכם להיתקל בנטפליקס בתוכן העוסק ברצח האויגורים על ידי הסינים שמתרחש מדי יום? האם סיפורי הזוועות מסוריה שכוללים רצח של מאות אלפי ילדים על-ידי המשטר נארזו כסיפור טלוויזיוני בנטפליקס? האם ראיתם תיעוד של מאות האזרחים באיראן שנטבחים ונאנסים על ידי השלטונות? את כל המעשים הללו, שאכן קורים ממש בימים אלה במציאות לא תזכו לראות בנטפליקס – אבל עלילת דם על חיילים יהודים שמתעללים ורוצחים ילדים ערבים זה כן תראו. אלו פניה של האנטישמיות החדשה.
את המציאות, בה הרשות הפלסטינאית משלמת כספי פרס לרוצחי יהודים – גם כשמדובר בילדים – לא תראו בנטפליקסט. את המציאות בה קיים העידוד המוני וממוסד ל"גיבורים" שרוצים לרצוח נשים, גברים וילדים כי הם פשעו בזה שהם יהודים לא תראו בנטפליקס. את המציאות  בה רוצחי יהודים מוצגים כגיבורים בתקשורת הירדנית והפלסטינאית לא תראו בנטפליקס. את זה שהשיר המושמע ביותר במצריים  מכיל רק 3 מילים – אני שונא את ישראל – לא תראו בנטפליקס. אבל סיפור שקרי על יהודים שמתעללים בילד שרק נולד, באמו, אביו ואחיו – את זה תראו בנטפליקס.
 
ההסטה האנטישמית שנטפליקס בחרה לקחת בה חלק גורמת באופן ישיר לפגיעה ולרצח של יהודים. היא הדלק המזין את הטרור העממי שבחרנו החודש להפסיק לשלם לו. בואו נהיה כנים – לנטפליקס לא יחסר הכסף שלנו. ובכל זאת, בחרנו להפסיק לממן חברה שהיא חלק מהמנגנון שתפקידו לתדלק שנאה ופגיעה ביהודים.
זו אינה הפעם הראשונה שנטפליקס פונה למחוזות אנטישמיים. מומלץ לצפות בסרט נעורים של ספקית התוכן בשם "עושות נקמה". אם תשאלו פעיל של הקו-קלוקס-קלאן האמריקאי מה קורה כיום בכלכלת ארצות הברית, הוא יסביר לכם שהכסף היהודי משמש אותם כדי לשלוט בשחורים נגד הלבנים ועל ידי כך לנצל את כל החברה למטרותיהם. באופן מעניין, זה בדיוק הסיפור ב"עושות נקמה": ילד מניפולטיבי ומיליונר, מעין שיקוף של אביו, שולט בפוליטיקאים השחורים, וכך באמצעות תככים, מזימות ושקרים מנצל את כולם למען סקס, סמים ופרסום.
למפיקים והכותבים היה ממש חשוב להדגיש שמדובר ביהודי, ולכן הם דאגו שיענוד שרשרת גדולה ובולטת עם מגן דוד על החזה. לא, אין לזה שום קשר לעלילה – פשוט מסיבה כל שהיא היה חשוב להם שנדע שהוא יהודי. למה התנתקנו מנטפליקס – כי חברת נטפליקס מתדלקת את אלו שרוצים להרוג אותנו – ומעודדת באופן פעיל את השנאה הבוערת בעולם לישראל וליהודים.
הכותב הוא ד"ר עוז גוטרמן, מרצה בכיר במכללה האקדמית גליל מערבי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה