טלוויזיה

HOT במכתב חריף לקשת: "גרמתם נזקים כבדים במטרה להשחיר"

HOT יוצאים נגד הפרסומים בקשת על הורדת התכנים, ומעלים דרישות לגילוי נאות סביב הפרסומים על המחלוקת המסחרית ביניהם: "החברות מקבוצת קשת פועלות ללא הרף להשחרת שמה של HOT על ידי כתבות מגמתיות ולא מאוזנות", קשת בתגובה: "בניגוד להוט, קשת פועלת בהתאם לחוק. במאקו ניתן גילוי נאות"
כפיר אדר | 
HOT, קשת (צילום Magma Images, דר' אבישי טייכר מתוך פיקיוויקי)
הקרב בין קשת ל-HOT עולה הילוך. במכתב חריף היום (רביעי) של HOT, מועלות טענות קשות נגד הפרסומים של קשת נגדה, וזאת ללא הגילוי הנאות ששני הגופים נמצאים במחלוקת מסחרית, והעתירה בבג"ץ עודנה עומדת.
נזכיר כי בקשת הורידו את תכני ה-VOD שלהם מ-HOT ואף ביקשו צו מניעה להורות להוט להפסקת כל אפשרות להשתמש בשידורי קשת פרט לצפייה ישירה בלבד - היינו אפילו בלי האפשרות לסטארט אובר וחזרה לאחור. שני הגופים לא הצליחו להגיע להסכמה כספית, ויצאו בהתקפות חריפות אחד נגד השני. נזכיר ברקע כמובן השקת הסטרימינג FREETV של קשת ו-RGE שהוט יצאו לקרב נגד הרשות השניה שאישרה את המיזם, והעתירה עודנה עומדת בבג"ץ.
 
במכתב שנשלח על ידי היועצת המשפטית של HOT נכתב כי "בשבועיים האחרונים, דומה כי החברות מקבוצת קשת פועלות ללא הרף להשחרת שמה של HOT על-ידי שידור אינטנסיבי של פרסומים שונים וכתבות מגמתיות ובלתי מאוזנות, שכל תכליתם לפגוע ב- HOT תדמיתית וכלכלית, והכל בניגוד להוראות הדין והכללים החלים עליה".
בהוט מציינים כי בשבועיים האחרונים קשת מפרסמת במסכי הטלוויזיה ובפלטפורמות השונות גם וכן גם על ידי תוכן ממומן ברשתות החברתיות "פרסום אגריסיבי" כלשונם על הפסקת שידורי ה-VOD של קשת וזאת בגלל המחלוקות הקשורות לתשלומי זכויות יוצרים. בהוט עונים על כך בחריפות ואומרים: "נוסח ההודעה מטעה ומהווה לכאורה הפרה של הוראות הדין".
עוד במכתב גם יצאו נגד הכתבה שפורסמה במאקו, "כתבה מגמתית" כלשונם, שהייתה אמורה לסקר את פנייתה של הוט לרשות השנייה אך בפועל עסקה ברובה "בהשמצת הוא והצגתה כמונופול דורסני". לדברי המכתב, הכתבה מטרתה הייתה "להסב להוט נזק" והם אף לא פנו לתגובה מהם לכתבה במאקו: "מהאמור עולה תמונה ברורה של פרסום שלילי ומוטרה רחב היקף, מקודם וממומן המתמקד ב-HOT. פרסומים אלו חורגים מידיעות עיתונאיות גרידא וכל תכליתם לפגוע בשמה הטוב של HOT ובתדמיתה".
עיקר הטענה של HOT היא חוסר הגילוי הנאות בדבר המחלוקות בין HOT וקשת על רקע מסחרי ועל כן הפרסומים גורמים "נזקים כבדים ומצטברים אשר בשלב זה לא ניתן לאומדם".
על כן בהוט דורשים שבכל סיקור עתידי בפלטפורמות של קשת יופיע הגילוי הנאות הבא: "ערוץ 12, מאקו, N12 הוא ערוץ, אתר /אפליקציה מקבוצת קשת אשר נמצאת עם הוט במחלוקת מסחרית משפטית שמתבררת בבית משפט", ליתן זכות תגובה, וגם לחדול מהפרסום השלילי.
מקשת נמסר: "הוט פועלת כאחרון האתרים הפיראטים ומשתמשת באופן לא חוקי בתכנים של קשת ומפירה את זכויות היוצרים שלה באופן בוטה. בניגוד להוט, קשת פועלת בהתאם לחוק. לגופו של עניין, בסיקור באתר מאקו, שהינו דומה לסיקור שבוצע במגוון כלי תקשורת אחרים, ניתן גילוי נאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה