טלוויזיה

FREETV נגד בג"ץ: ההשקה עלולה להסתבך בגלל HOT

אפליקציית FREETV של קשת ו-RGE יצאה לדרך על אף שהדיון בבג"ץ טרם הוכרע. כל הפרטים על הדרמה מאחורי הקלעים של מה שנראה כזעזוע של שוק הטלוויזיה בישראל
מערכת ice |  2
יעקב נדבורני, טל גרנות גולדשטיין (צילום רמי זרנגר, Magma Images)
מיזם הענק של קשת ו-RGE יצא לדרך אתמול (רביעי) רשמית כפי שחשפנו ב-ice לראשונה, ואפליקציית הסטרימינג המסקרנת FREETV מאפשרת הרשמה וקבלת חודש ניסיון חינם, במה שנראה כמהפכה בשוק הטלוויזיה בישראל. מעבר לערוצי הברודקאסט, וכלל ה-VOD של קשת, יציעו באפליקציה גם את ערוצי RGE הכוללים את ערוץ הספורט וערוצי ילדים, וכל זאת במחיר סביב ה-40 שקל בלבד.
אולם ברקע הדברים מתרחשת דרמה של ממש, כאשר HOT עתרה לבג"ץ נגד הרשות השנייה וקשת על האישור שניתן לקשת להפעיל סטרימינג משלה וזאת על פי, לכאורה, לשון החוק של איסור בעלות צולבת על ערוץ מסחרי ועל טלוויזיה רב ערוצית. בנוסף העלו בהוט את החשש מפני מונופול של קשת, ואף שהרשות השנייה לא בדקה את הנושא ונתנה אישור לקשת לצאת לדרך בלי בירור מקיף על ההשלכות על שוק התקשורת.
 
בבג"ץ לא קיבלו במהלך הדיונים את טיעוני הרשות השניה ובחודש מרץ התבקשו בדיון לצרף את חוותה דעת הכלכלית שעמדה בפניה לפני החלטתה וחוות דעת נוספות. בבג"ץ גם דרשו מרשות התחרות ליתן את עמדתה בעתירה על ההתייחסות לתחום התחרות לא רק בתחום השידור הרב ערוצי אלא אף בשוק התקשורת בכלל וכי "עם קבלת החומר נחליט על המשך הטיפול בעתירה", פסקו שופטי העליון יצחק עמית, דפנה ברק-ארז ורות רונן.
לפני 3 ימים בלבד, ב-24.4 הוגשה חוות הדעת הכלכלית של הרשות השנייה לבג"ץ בדיון שהורו לה להעביר את חוות הדעת גם לעותרת HOT, ובנוסף גם דרשו להבהיר האם נבחנו השלכותיה על שוק התקשורת ובפרט בהתייחס למתחרים שאינם ערוצים מסחריים. שופטי העליון פסקו כי הרשות השנייה תגיש הודעה משלימה עד לתאריך ה-8 במאי וכתבו כי "לאחר מכן יוחלט על המשך הטיפול בתיק".
קשת שהינה צד בעתירה, החליטה למרות המשך הדיון בבג"ץ וטרם פעילות הרשות השנייה, להשיק את אפליקציית FREETV, וזאת כנראה על רקע העיכוב בהחלטה. בנוסף התאריך לא נבחר סתם: אתמול ירדו סופית תכני ה-VOD של קשת מהוט לאחר שלטענת קשת לא הגיעו להסכמה על תשלומי זכויות היוצרים. בהוט תקפו את ההחלטה וטענו כי "קשת מנצלת לרעה את כוחה המונופוליסטי בתחום הערוצים המסחריים, בניגוד לחוק התקשורת והתחרות. קשת הינה ערוץ ברודקאסט המשודר באופן חינמי לציבור בישראל על פי חוק. לאחר שקשת כשלה במאמציה להאריך את הוראת השעה שאפשרה לה לגבות סכומי עתק בגין שידוריה, היא מנסה, תוך הפעלת לחצים פסולים, לרוקן מתוכן את חוק הפצת שידורים ונוקטת פרקטיקות פסולות כדי להעשיר את קופתה".
עתה שני הצדדים מחכים לפסיקת בג"ץ לאור המהלך של קשת ו-FREETV ליציאה לדרך, והאם בג"ץ יפעיל את סמכותו נגד מיזם שכבר הושק. 
מחברת FREETV נמסר ל-ice: "מדובר בספין תקשורתי שקרי וחסר בסיס של מונופול הוט בשוק הטלוויזיה, המנסה במהלכים דורסניים למנוע חסכון שנתי של כ- 2000 שח למשפחה ולעכב תחרות וכניסה של free tv ושחקנים חדשים לשוק הטלויזיה. 
מה שעומד לנגד עינה של הוט הוא לשמר את המודל הכלכלי שלה, ואת המחירים המופקעים שהיא גובה מהצרכנים בישראל, זאת נוכח בשורה תחרותית של שירות טלוויזיה רב ערוצית אשר יאפשר תחרות במונופול הוט ההיסטורי ששלט שנים ארוכות בשוק הטלוויזיה במחירים מופקעים ושירות הסובל מליקויים. 
לא בכדי הוגשו ומוגשים נגד הוט תובענות ייצוגיות, וכבר הוטלו עליה בשנים האחרונות עיצומים כספיים על ידי הרגולטורים במיליוני שקלים בגין הטעיית צרכנים, בגין הקושי להתנתק, בשל חריגות משמעותיות בזמני המענה במוקדי שירות, ועוד ועוד.
פרי טיוי הוא שירות הטלוויזיה החדשני והמתקדם בישראל עם הצעת תוכן ענקית, הכוללת את כלל ערוצי הברדוקאסט, ערוצים בשידור חי, ערוצי ספורט, שפע ערוצי בידור וילדים, ספריית תכני VOD עצומה, ואלפי סדרות וסרטים. אין כל מניעה משפטית או אחרת לעליית free tv לאוויר".
תגיות FREETV | HOT | RGE | הוט | עתירה | קשת
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אפליקציה גרועה ביותר
    הילל 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הייתן מתבייש לקרוא לאפליקציה הזו טלויזיה סרטים בגיל של סבתא שלי ממשק זוועתי דלא עובד וכלום תוכן חוץ מסדרות של קשת, בושה
    סגור
  • 1.
    עוד מהלך מיותר של קשת
    הבלוג הטכני 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פרוייקט הפסדי. סטינג מצעים חבילה ב 59 עם תכנים VOD של יס. פרטנר מציעים עם נטפליקס. נקסט עולה 70 שח עם ספריית הוט. FREE רוצים 40 ש"ח על מה ששודר חינם בעבר או ספריית קשת שקיימת ב 12+ לא ברור איפה הערך המוסף חוץ מערוץ 14 שהרוויח מליוני ש"ח עבור הפצת הערוץ שלהם. מופרך. מיותר.
    סגור