טלוויזיה

ארץ נהדרת חוטפת מטוביה צפיר: "יותר בידור מסאטירה"

השחקן המזוהה עם החיקויים הפוליטיים אומר כי ארץ נהדרת לא עוקצנית כמו הסאטירה של שנות ה-70, אולם בהתחשב בטלוויזיה כיום, הוא מבין אותם. מה ענה אחד מכותבי התכנית?
מערכת ice |  3
ארץ נהדרת משחק השלטון
האם ארץ נהדרת היא סדרה חביבה ובידורית, או סאטירית ונשכנית? אם תשאלו את אחד מגדולי השחקנים הישראלים, ואת מי שבמדיה מסוימת המציא את החיקויים הפוליטיים בארץ, הוא לא התרשם מדי מהאומץ של התכנית של קשת 12.
טוביה צפיר התראיין לסדרה הדוקומנטרית "לצחוק או לבכות" בערוץ הכנסת, שסוקרת את הסאטירה בישראל מקום המדינה ועד היום. על ארץ נהדרת הוא אמר כי היא "דומה למה שעשיתי ב'סיבה למסיבה', שזה חיקויים פוליטיים עם בידור. 80 אחוז בידור ו-20 אחוז קצת עקיצות."
 
עם זאת הוא אמר שהוא מבין את ארץ נהדרת משום שהם "צריכים לספק את הסחורה, להביא קהל גדול, לספק הרבה בידור ולא רק להרגיז. ככה זה שהרייטינג חשוב יותר מהכל."
 
מתי היתה לדעתו סאטירה אמיתית? "אחרי מלחמת יום הכיפורים וגלי המחאה נגד השחיתות של המערך, הציבור היה בשל מאוד לסאטירה", מספר צפיר. "ואז מוטי קירשנבאום עשה את 'ניקוי ראש' שהיתה הסאטירה הכי נוקבת שהיתה בטלוויזיה הישראלית אי-פעם". עם זאת הוסיף צפיר כי קירשנבאום תמיד אמר ש-"להרגיז זו לא חכמה, החכמה היא להעביר את המסר עטוף בצחוק". 
דוד ליפשיץ, אחד מיוצרי ארץ נהדרת, אכן הודה בסדרה שארץ נהדרת לא קמה למטרות סאטירה וחיקויים אלא לבידור. "בתחילת התכנית גייסנו שחקנים ולא חקיינים. אחרי זה איכשהו התגלגלנו לזה", אמר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תכנית עלובה בשירות השמאל הקיצוני
    שפיות זמנית 06/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעבר הציגו את ליברמן כדיקטטור פשיסט, ואילו כיום הוא מוצג כפוליטיקאי חביב וחכם - מה אפשר לצפות מתכנית שהעורך הראשי שלה הוא שמאלן קיצוני.
    סגור
  • 2.
    הבן של ליפשיץ קצת יותר מדי עוקצני
    ישראל 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחלה חינוך
    סגור
  • 1.
    ליפשיץ?
    ירון 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שיפנה קצת זמן לחינוך הבן שלו.
    סגור