טלוויזיה

ערוץ 14 עולה להתקפה: "הרפורמה תסייע לקשת במיליוני שקלים"

בערוץ לא אהבו את הרפורמה של השר קרעי והמשיכו לתקוף: "בניגוד לדיקלומים של מר יאיר לפיד, ההקלות ברפורמה שחלות על ערוצים יעודיים (כגון עידן פלוס) לא יחולו על ערוץ עכשיו 14, שהחל משנת 2022 אינו ערוץ בעל רשיון יעודי"
מערכת ice | 
ערוץ 14 (צילום מסך ערוץ 14, shutterstock)
אחרי ששר התקשורת שלמה קרעי הציג היום (שני) את תוכניתו לרפורמה בשוק התקשורת הישראלי, נראה שדווקא לערוץ 14 שירוויח ממנו לא מעט, יש לא מעט השגות על הפרטים ועל המתווה וטוענים שדווקא קשת 12 היא שתיהנה מהרפורמה החדשה.
מערוץ עכשיו 14 נמסר: "שר התקשורת שלמה קרעי פרסם היום רפורמה שתסייע במליוני שקלים לקשת 12. בין הצעדים: חובה על ערוצי הספורט של צ׳רלטון למכור תוכן לפרי-טי-וי של קשת 12 (היום לא חובה), התערבות במחיר שבה ספקי תוכן צריכים למכור את שידוריהם לקשת 12 (פרי טיוי), ביטול חובת השקעות כספיות בהפקות מקור, ועוד".
 
עוד נמסר מטעם הערוץ: "כמו כן, בניגוד לדיקלומים של מר יאיר לפיד, ההקלות ברפורמה שחלות על ערוצים יעודיים (כגון עידן פלוס) לא יחולו על ערוץ עכשיו 14, שהחל משנת 2022 אינו ערוץ בעל רשיון יעודי".
 

ברפורמה כאמור, בנוגע לשידור הספורט, ייקבעו קריטריונים לרשימת אירועים אשר תוטל החובה לשדר אותם באמצעות ערוץ הזמין לכולם. במקביל, תיאסר הבלעדיות של ערוצי הספורט ותהיה על הערוצים חובה לספק תכנים אחרים במחירים בלתי מפלים, כאשר במקביל הספקים יהיו חייבים לאפשר צפייה במפעלי ספורט גם באמצעות אפליקציות.
אגודת העיתונאים ירושלים בתגובה לרפורמת קרעי: "בפעם הראשונה, שר תקשורת בישראל מציג תוכנית שכל כולה מתרכזת במילה אחת: לסגור. בלי רגולציה, בלי מכרזים, בלי אמות מידה מקצועיות, בלי הפרדה בין פייק לניוז ובין מסחרי לעיתונאי. בכוונת מכוון, השר קרעי מסיר כל הגבלה על הגופים המשדרים חדשות ויוצר סביבה תקשורתית שתהפוך את ישראל למעצמת פייקניוז. קרעי יכול להמשיך לעטוף את זה בהבטחות לפלורליזם וגיוון, אבל כשכל דיכפין ייצר חדשות – לא תהיה עוד מחוייבות לאתיקה עיתונאית ולאמות מידה מקצועיות מחייבות. אבל קרעי לא עוצר פה, בזמן שהוא פותח את הדלת בחדשות לתכנים מסחריים, קרעי סוגר את ברז הפרסום לשידורי הרדיו הציבורי בישראל. המשמעות היא פגיעה קשה בשידור הציבורי והשתת העלויות הכבדות שמשלמים היום המפרסמים - על כתפיו של הציבור".

אתמול, וועדת השרים החליטה לאמץ את הצעתו של חבר הכנסת אריאל קלנר ולהחזיר את ערוץ 14 לשידור בעידן פלוס, זאת למרות שהערוץ לא משלם על הפצת השידורים. כדי שדבר זה יעבור זקוקה הוועדה לאשר זאת בחקיקה בשלוש קריאות, מכיוון שכנס הקיץ עומד להיגמר בעוד כשבועיים עדיין לא ברור אם חקיקה זו תעבור בכנס הנוכחי, במידה וכן  הערוץ יקבל הנחה בדמי ההפצה מ-2 מיליון שקל בשנה ל-15,000 בלבד.
כזכור הערוץ צבר חוב של למעלה מ-19 מיליון שקלים לרשות השנייה רובו עקב סירובו לשלם לעידן פלוס על שידוריו, בימים הקרובים יתפרסם חוק השידורים הרחב של שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי הצפוי להכיל הקלות משמעותיות בתנאים לשידור חדשות בנוסף ככל הנראה לסגירת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין שבמקומם יקום גוף אחיד שיפקח על שידורי הטלוויזיה.
 
בשבועות האחרונים נפתחו הליכי חקירה על ידי הרשות השנייה כנגד ערוץ 14 עקב אמירות קיצוניות של שדרני הערוץ ומשתתפי הפאנל, כזכור אמש דווח כי כתב הערוץ באירופה נתי לנגרמן ייאלץ לפצות את איש השב"כ לשעבר דוד ממם מיישר לאחר שתקף אותו כי הפגין מחוץ לביתה של ראש נציבת הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס על רקע מדיניות הקורונה של הממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה