שיווק ופרסום
נייקי משנה את הסלוגן Just Do It – ופונה לדור שלא אוהב פקודות
חברת NIKE משנה את הסולגן המיתולוגי שלה אחרי קרוב ל-40 שנה ומעניקה לו טוויסט בהשראת דור ה-Z שלא עושה מה שאומרים לו. מה תגידו מעכשיו במקום Just do it?
הציווי הופך לתהייה: ענקית הספורט, נייקי, מחליפה את הסולגן הפשוט והאייקוני שלה Just do it (פשוט עשה זאת) שמקבל, בשינוי של מילה אחת בלבד, משמעות אחרת לחלוטין.
הסלוגן החדש: "?Why do it" (למה לעשות זאת?) נועד על פי NIKE להדהד את הנטייה של ספורטאים צעירים להטיל ספק במסורת ולחפש אותנטיות ומטרה. בעוד שנייקי לא ציינה דור יעד מסוים בקמפיין, קשה שלא להבחין כי הוא מדבר על עמדתו המפקפקת של דור ה-Z שלא מקבל דברים כפקודה מבלי לערער עליהם.
Just do it, שהושק ב-1988, היה כזכור מעבר לסולגן ושימש כסוג של קריאה לפעולה עם מסר של התגברות על קושי ועמידה באתגר.
הסולגן החדש, שמחליף את הסיסמה שהפכה לנכס עבור המותג ולגישה לחיים, הוצג בקמפיין חדש של החברה בכיכובם של הטניסאי קרלוס אלקרס, שחקן הפוטבול סקוואן בארקלי, כוכב הכדורסל לברון ג'יימס, גולשת הסקייטבורד הברזילאית רייסה ליאל, הטניסאית הסינית צ'ינוון ז'נג ועוד. על פי NIKE הסולגן המעודכן מציג את הגדולה כבחירה ולא כתוצאה. בחירה להתחיל להתאמן, להמשיך, להתמודד עם פציעה ולעשות קאמבק.
"על ידי כיבוד העבר וחגיגת הרוח הפראית של ימינו, 'Why do it?' מעצים ספורטאים צעירים להפוך לחלק ממורשת - כזו שנכתבה על ידי אלו שעונים לקריאה, בוחרים להתחיל ולעולם לא מפסיקים להתקדם", נכתב בדברי ההסבר לקמפיין שזכה לביקורות מעורבות.
עוד ב-
חלק ממומחי המיתוג שהגיבו בפחות התלהבות לשינוי, טענו כי בנייקי פגעו באחד הסולגנים הכי אייקונים בהיסטוריה: "כשיש לך נכס שחוצה קמפיינים, דורות ואפילו תעשיות שלמות... אתה לא מדלל אותו. אתה מגן עליו", כתבה אחת מהם.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



