שיווק ופרסום
המספרים נחשפים: כך מחלקים מפרסמים את התקציבים ב־2025
הרחובות בישראל הפכו לזירת קרב מפתיעה: תחומים מזנקים באחוזים שלא נראו שנים, אחרים נעלמים כמעט לגמרי, והמטרופולינים מציירים תמונה שונה מהמצופה. מה עומד מאחורי השינויים הדרמטיים ואילו תחומים דווקא מתחזקים כשהמציאות הכלכלית מתערערת?
קבוצת מגה מדיה חושפת תמונת מצב עוצמתית של עולם הפרסום החוץ-ביתי בישראל והמסקנות מפתיעות. למרות הסערה הכלכלית, יש מי שלא מרפים מהשלטים הענקיים שתופסים את עיני העוברים והשבים.
דווקא שני תחומים מתבלטים מעל כולם: נדל"ן ופוליטיקה, המחזיקים יחד כמעט שליש מכלל ההשקעה בשלטי חוצות. הנדל"ן, שכבר הוביל בסוף 2024, זינק במחצית הראשונה של 2025 לנתח מסחרר של כמעט 20% - תוצאה ישירה של מרוץ יזמים, קבוצות רכישה ופרויקטים של דיור מוגן שמבקשים להותיר חותם בערים הגדולות. הפוליטיקה, מצידה, שומרת על כוח משמעותי עם יותר מ־10%, כשהשטח הציבורי הופך לזירת התנגשות רעיונית.
אך זה לא נעצר כאן. תחום הלימודים פורץ קדימה עם עלייה חדה של כ־50% ומסתמן כאחד מעמודי התווך החדשים של הענף. גם מזון, מדיה, תקשורת ואף בנקים וביטוח מראים סימני התחזקות. התמונה הכללית ברורה - לא עוד דומיננטיות של תחום יחיד, אלא פיזור מושכל על פני מגוון ענפים שמבטיחים נוכחות רחבה והשפעה ממוקדת גם יחד.
מנגד, אחרים מאבדים אחיזה: אופנה, מוצרי חשמל, צעצועים וספורט, ואפילו מסעדות ובתי קפה - כולם מדשדשים בירידה ניכרת. אם פעם היו חלק מהנוף המוכר, כעת הם מפנים מקום לשחקנים חדשים שמנהלים את הקרב על תשומת הלב הציבורית.
המבט הגיאוגרפי חושף תמונה מורכבת לא פחות. בירושלים המותגים דווקא מגבירים קצב: נדל"ן, פיננסים ומזון מתחזקים במפתיע. בצפון נרשמת התעוררות במזון ובפיננסים, עדות לכך שגם הפריפריה אינה נשארת מאחור. במרכז, כצפוי, ממשיך להתרכז עיקר הפעילות - אך גם שם בולטת התחזקות חדה של הנדל"ן. לעומת זאת, האופנה שומרת על דעיכה מתמשכת, בכל רחבי הארץ.
ולמרות הכול, או אולי דווקא בגלל חוסר הוודאות, היקף העסקאות בפרסום החוץ-ביתי קפץ ביותר מ־21% בתוך חצי שנה בלבד.
עוד ב-
קובי מור, מנכ"ל מגה מדיה: "שלטי החוצות הם מראה ישירה של הדינמיקה הכלכלית והחברתית בישראל. דווקא בתקופות של אי-ודאות, מפרסמים בולטים בוחרים למקד את התקציבים בתחומים השפעה ציבורית רחבה - כמו נדל"ן, פוליטיקה ופיננסים. בתוך כך, אנו עדים למגמה מתרחבת של חלוקת תקציבי פרסום בין מטרופולינים מרכזיים ברחבי הארץ - לא רק בגוש דן, אלא גם בחיפה, ירושלים והצפון. מדובר בגישה אסטרטגית שמבינה שההשפעה הציבורית אינה מוגבלת לאזור אחד, אלא מתרחבת עם פריסה נכונה ונוכחות חכמה במרחב הציבורי."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



