שיווק ופרסום
FreeTV יוצאת בקמפיין AI ראשון מסוגו: דירוג הפרסומות הטובות
בניגוד למהלכים פרסומיים אחרים, הקמפיין החדש של FreeTV לא נערך על ידי משרד הפרסום No No No No No Yes של גדעון עמיחי. לראשונה, החברה החליטה לקדם פרסומת מוסיקלית שנערכה באמצעות טכנולוגיית הבינה המלאכותית. תמי 4 מבית שטראוס קוטפת את המקום השני ואל על מככבת במקום השלישי | דירוג הפרסומות
FreeTV, שירות הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל, יצא בקמפיין AI חדש ובמהלכו נרשמה קריאה לאזרחי ישראל להתנתק מחברות התקשורת הישראליות ולעבור לרשת הטלוויזיה החדשה ולשירות הייחודי שהיא מציעה לצרכנים.
במקום להיעזר במשרד פרסום No No No No No Yes של גדעון עמיחי, אשר בדרך כלל מקדם את המהלכים הפרסומיים של FreeTV, החברה הישראלית החליטה להשתמש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית ויצרה פרסומת מוסיקלית שמשכה את תשומת ליבם של הצופים במהלך השבוע האחרון.
בסרטון, דמויות ה-AI, שכמעט וניתן להאמין כי מדובר בבני אדם אמיתיים, מתלוננות על העלייה המשמעותית שחלה בתשלום לחברות התקשורת הישראליות. בין היתר, הצופים נחשפים לאב ובנו שמעוניינים לצפות במשחק הכדורגל בין ריאל מדריד ובאיירן מינכן, כאשר לפתע מופיעה הודעה על גבי המסך ובה מצוין כי ערוץ הכדורגל הינו בתשלום נוסף של 69.90 שקלים לחודש.
לקוח אחר מאוכזב מהודעת ה-SMS שהוא קיבל מהחברה שבו הוא מנוי, אשר מעדכנת אותו כי החל מהתאריך ה-1.9.25 התשלום החודשי יעלה ל-199 שקלים. בעקבות כך, רשת הטלוויזיה FreeTV קוראת לישראלים להצטרף למהפכה שהיא מקדמת בענף התקשורת וליהנות מתשלום של 44.90 שקלים לחודש עבור מנוי, מחיר קבוע שלא משתנה לעולם.
עוד מכריזה החברה בקמפיין ה-AI, כי כלל התכנים כלולים במחיר הקבוע. יותר מ-60 ערוצים יהיו נגישים עבור קהל הלקוחות; החל מערוצי סרטים, ערוצי סדרות, ערוצי ילדים וספורט, ערוצי חדשות ועד לספריית VOD.
יובל הורוביץ, סמנכ"ל קריאייטיב בחטיבה המסחרית של קשת, סיפר על הפרסומת הראשונה של FreeTV אשר נעשתה בטכנולוגיית ה-AI.

בתמונה: יובל הורוביץ, סמנכ"ל קריאייטיב בחטיבה המסחרית של קשת. קרדיט: יח"צ
למה החלטתם לצאת לקמפיין שכולו נעשה ב-AI: מהדמויות ועד המוסיקה, תסריט וכו'?
FreeTV הוא מותג צעיר, חדש, בועט, לא שגרתי שמדבר בשפה של העולם החדש. ככזה, ככל שחשבנו על הקמפיין, הבנו שאנחנו לא יכולים לבנות אותו על פי הכללים הישנים. שחייבים לעשות את זה אחרת. יחד עם זאת, היה חשוב להמשיך לדבר אל הצרכנים הישראלים בגובה העיניים, בשפה שלהם, באמצעות סיטואציות שהם מכירים היטב.
FreeTV הוא מותג צעיר, חדש, בועט, לא שגרתי שמדבר בשפה של העולם החדש. ככזה, ככל שחשבנו על הקמפיין, הבנו שאנחנו לא יכולים לבנות אותו על פי הכללים הישנים. שחייבים לעשות את זה אחרת. יחד עם זאת, היה חשוב להמשיך לדבר אל הצרכנים הישראלים בגובה העיניים, בשפה שלהם, באמצעות סיטואציות שהם מכירים היטב.
התסריט של הפרסומת נכתב סביב שיר המחאה הפופולרי "לא למסמרים" של הזמר איזי ומדבר על משפחות שמתוסכלות משירותי הטלוויזיה שהם מקבלים אצל המתחרים. בפרסומת, המשפחות מגלות את כל היתרונות של FreeTV: מחיר אטרקטיבי (44.90 שקלים לחודש) וקבוע לכל החיים, חבילת ספורט עשירה שכלולה במחיר כמו גם שלל ערוצי ילדים, סרטים VOD ,עשיר והכל במחיר אחיד שלא משתנה לעולם. המשפחות מצטרפות לחגיגה כמו מאות אלפיי הלקוחות שכבר עברו ל- FreeTV - ונהנות מכל היתרונות.
השיר של איזי לקח אותנו אל המקום המדויק של המחשת האבסורד: אין סיבה להיתקע בעולם הישן כשיש פתרון שמספק לנו גמישות, יצירתיות ועולם פתוח במחיר נוח. ה-AI כאילו חיכה שם עבורנו כדי לייצר את השפה הזו עבור FreeTV – עם דמויות וסיטואציות שנמצאות ביום יום של כל אחת ואחד מאיתנו.
דבר איש הקריאייטיב \ דבר החברה על הפרסומת
בניית הקמפיין באמצעות AI חסכה לנו לא מעט התלבטויות ומשאבים, שהיו מחייבים אותנו לבצע ויתורים במסגרת של תקציב מוגבל. אם לא היינו עושים שימוש ב-AI היינו צריכים לוותר על סיטואציות וסצנות שהופכות את הפרסומת הזו לייחודית כל כך.
בניית הקמפיין באמצעות AI חסכה לנו לא מעט התלבטויות ומשאבים, שהיו מחייבים אותנו לבצע ויתורים במסגרת של תקציב מוגבל. אם לא היינו עושים שימוש ב-AI היינו צריכים לוותר על סיטואציות וסצנות שהופכות את הפרסומת הזו לייחודית כל כך.
הפרסומת מדברת על שלוש סיטואציות בהן אנשים מתוסכלים משירותי הטלוויזיה הישנים שלהם ומגלים פתאום עולם חדש מלא אפשרויות של תוכן ומחיר בדמות FreeTV .הודות לכלי ה-AI ייצרנו את כל מה שחלמנו עליו: הצלחנו להיות יעילים יותר הן בעולמות התקציב והן בעולמות הקריאייטיב.
סיפור מבניית הקמפיין
כשיצאנו לדרך, העבודה על הקריאייטיב החלה כתסריט רגיל ומסורתי. ככל שחלף הזמן, התחלנו להשתעשע עם הרעיון של חיסכון בזמן וכסף, ממש בדומה לכל הערכים ש- FreeTV מייצגת. אט אט שיטת העבודה שלנו השתנתה ויצאנו לתהליך מרתק. התחלנו ללהק ולבנות באופן מדויק ביותר את הדמויות שחשבנו שראויות להיות הפנים של הקמפיין.
כשיצאנו לדרך, העבודה על הקריאייטיב החלה כתסריט רגיל ומסורתי. ככל שחלף הזמן, התחלנו להשתעשע עם הרעיון של חיסכון בזמן וכסף, ממש בדומה לכל הערכים ש- FreeTV מייצגת. אט אט שיטת העבודה שלנו השתנתה ויצאנו לתהליך מרתק. התחלנו ללהק ולבנות באופן מדויק ביותר את הדמויות שחשבנו שראויות להיות הפנים של הקמפיין.
בכל דקה שחלפה, הפחנו חיים בדמויות שלנו והתאהבנו בהן לחלוטין. השלב הבא היה היציאה לתהליך של בניית הפריימים עצמם: חשבנו לעצמנו על הסצנות שיעוררו הזדהות בקרב הישראלים, על הסיטואציות השונות ובעיקר על הלוקיישנים שבהם הן מתרחשות.
מה הדבר שזרם הכי בקלות או מה האתגר שהיה הכי קשה לפיצוח?
האתגר הכי גדול היה לייצר המשכיות ורציפות במהלך הפרסומת. היינו חייבים לדאוג שהמראה של הדמויות, הן מבחינת הבעות הפנים והן מבחינת הסגנון, יחזור על עצמו בכל פריים ובכל סיטואציה חדשה.
האתגר הכי גדול היה לייצר המשכיות ורציפות במהלך הפרסומת. היינו חייבים לדאוג שהמראה של הדמויות, הן מבחינת הבעות הפנים והן מבחינת הסגנון, יחזור על עצמו בכל פריים ובכל סיטואציה חדשה.
למדנו שכשמייצרים סרטון שכזה חייבים להקפיד על כל תזוזה של הדמויות בכל לוקיישן, כדי לשמור על תנועה אחידה וזרימה טבעית. שאפנו לכך שהדמויות ייראו ישראליות לחלוטין, טבעיות, ולא מנוכרות. הודות לצוות מסור ומקצועי בניהול הבמאי אלעד סגולי, וביחד עם חברת ההפקה גרין והמנכ"ל רועי קורנלדר הצלחנו לעמוד במשימה.
מה התגובות שקיבלתם על הקמפיין?
התגובות שקיבלנו היו נלהבות במיוחד. היו כאלו שכלל לא זיהו שמדובר בביצועי AI, בעוד אלו שכן – לא הפסיקו להתפעל מאיכות הביצוע. רבים דיברו על ההשקעה והדיוק, והגדירו את זה כצעד מרענן ופורץ דרך בעולם הפרסום.
התגובות שקיבלנו היו נלהבות במיוחד. היו כאלו שכלל לא זיהו שמדובר בביצועי AI, בעוד אלו שכן – לא הפסיקו להתפעל מאיכות הביצוע. רבים דיברו על ההשקעה והדיוק, והגדירו את זה כצעד מרענן ופורץ דרך בעולם הפרסום.
קיימת תחרות מאתגרת בשוק הטלוויזיה בישראל, כיצד בידלתם את האסטרטגיה השיווקית ל-FreeTV?
זו נקודה חשובה, כי למעשה החלטנו לגעת ישירות בעצב הכי קשה של הצרכנים בעולמות הטלוויזיה, וכנראה שגם הצלחנו. החל מהנקודות מרגיזות – העלות הגבוה, המחיר הלא יציב, והתוכן המוגבל - ועד לפתרון בדמות הטלוויזיה החדשה של FreeTV. חשפנו את כולם לסחף וההצלחה של הפלטפורמה שמאות אלפים כבר לא יכולים בלעדיה. מבחינתנו, עצם השילוב של של אמצעים חדשניים כמו FreeTV עם כלי ה-AI הוא הנוקאאוט המושלם לעולם הטלוויזיה הישן שהולך ונעלם.
זו נקודה חשובה, כי למעשה החלטנו לגעת ישירות בעצב הכי קשה של הצרכנים בעולמות הטלוויזיה, וכנראה שגם הצלחנו. החל מהנקודות מרגיזות – העלות הגבוה, המחיר הלא יציב, והתוכן המוגבל - ועד לפתרון בדמות הטלוויזיה החדשה של FreeTV. חשפנו את כולם לסחף וההצלחה של הפלטפורמה שמאות אלפים כבר לא יכולים בלעדיה. מבחינתנו, עצם השילוב של של אמצעים חדשניים כמו FreeTV עם כלי ה-AI הוא הנוקאאוט המושלם לעולם הטלוויזיה הישן שהולך ונעלם.
קרדיטים:
סמנכ״ל קראייטיב: יובל הורוביץ
קופירייטרית: מאיה פרדו
מעצבת מושיין: אליה ים ניסים
במאי: אלעד סגולי
חברת הפקות גרין
מנהלת הפקה: דגנית סלוצקי
מנהל קריאייטיב: שמרי גרשונוביץ
מפיקת פוסט: ניצן צעירי
עורך אופליין: רון ז'ינו
אנימציה, AI וVFX: ים בן דוד, דניאל טורונצב, אנדריי חייט, יהל גולד
עורך סאונד: ברק שליט
סמנכ״ל קראייטיב: יובל הורוביץ
קופירייטרית: מאיה פרדו
מעצבת מושיין: אליה ים ניסים
במאי: אלעד סגולי
חברת הפקות גרין
מנהלת הפקה: דגנית סלוצקי
מנהל קריאייטיב: שמרי גרשונוביץ
מפיקת פוסט: ניצן צעירי
עורך אופליין: רון ז'ינו
אנימציה, AI וVFX: ים בן דוד, דניאל טורונצב, אנדריי חייט, יהל גולד
עורך סאונד: ברק שליט
מקום 2: תמי 4
עוד ב-
מקום 3 - אל על
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.פרסומת מחרידה!היגיון בריא 10/2025/22הגב לתגובה זו0 0לא יודע מאיפה להתחיל הכל קרינג מעצבן פרסומת של שקל וחצי, מה שנראה מלאכותי ודוחה, אני מעביר ורץ בכל פעם שזה מופיע, תחזרו לספה בקוחר קרקשין ול״לקוחות״ המדומים שלכם!סגור
-
2.פרסומת יפה, שיר קליט... מקסים !!! (ל"ת)ובעיקר אמת !!! 10/2025/09הגב לתגובה זו0 1סגור
-
1.צורם ודוחה אותיורדה ליבני 10/2025/04הגב לתגובה זו2 1אני מסתכלת על הפרסומת הזאת וחושבת כמה מנותקים האנשים שהעלו אותה. אני ישר חושבת על ההפגנות ועצרות של משפחות החטופים, וממש צורם ודוחה אותי. אם זה היה בתקופה אחרת, אז אולי.סגור



