שיווק ופרסום

ההבדלים בין הנהלת חשבונות חד צידית לכפולה

כתיבת מומחים | 
ראיית חשבון (צילום PIXABAY)
על פי החוק, בהתאם להוראות ניהול ספרים של מס הכנסה ותקנות מע"מ כל עסק חייב לתעד ולנהל את הפעולות הפיננסיות שהוא מבצע ובהן הכנסותיו והוצאותיו.
כל מי שרוצה לפתוח עסק יצטרך כבר בתחילת הדרך לתעד את הפעולות הפיננסיות של העסק. ישנן שתי שיטות לתיעוד, הנהלת חשבונות חד צידית והנהלת חשבונות כפולה. במאמר זה נבין  את ההבדלים בין השניים ונבדוק כיצד כדאי לעסק שלך להתנהל.
הנהלת חשבונות חד צידית
בשיטה זו רושמים בנפרד את ההכנסות של העסק ואת ההוצאות שלו. ברישום יש לציין את מהות ההכנסה ולפרט מהו הסכום שהתקבל וממי. אין צורך לציין את אופן קבלת התשלום (צ'ק, מזומן, אשראי) ואין צורך לאזן את ההכנסה. את ההוצאות יש לרשום כסכום ומהות ההוצאה ואין צורך לציין את אופן ביצוע התשלום.
בהנהלת חשבונות מסוג זה רשות המיסים לא מקבלת פירוט לגבי אופן ביצוע התשלומים. לכן התמונה שמתקבלת היא חלקית בלבד ולא כוללת היבטים מורכבים כמו התחייבויות ארוכות טווח, נכסים, יתרות לספקים, מלקוחות ועוד.
שיטה זו תתאים בעיקר לעוסקים פטורים וכן עוסקים מורשים בעלי מחזורים נמוכים יחסית. ניתן לבצע את הרישום באופן עצמאי, אם כי מומלץ להשתמש בשירותי הנהלת חשבונות. יש לציין כי לא כל עסק יכול לבחור בשיטה זו.
הנהלת חשבונות כפולה
בשיטה זו נציין את כל הפעולות הפיננסיות בעסק. תמונת המצב המתקבלת ברישום זה היא מלאה וכוללת את הוצאות והכנסות העסק, ההתחייבויות השונות לספקים וללקוחות וכמו כן היא מתייחסת לנכסים של העסק. אופן הרישום מחייב לציין כל עסקה שבוצעה באופן מפורט למול התשלום בפועל.
בהנהלת חשבונות מסוג זה נעשה פירוט של כל עסקה ושל כל הוצאה. כל פעולה פיננסית יכולה להיות מוסברת ואפשר יהיה לעקוב אחריה (למשל דרך תנועה בחשבון הבנק). תודות לרישום המוקפד ניתן להפיק דו"ח רווח והפסד, דו"ח תזרים מזומנים, דו"ח שינויי הון ולהציג את המאזן של העסק.
הנהלת חשבונות כפולה מציגה תמונה כלכלית ברורה של העסק ומאפשרת לו לקבל החלטות פיננסיות על סמך מידע מדויק. כמו כן, היא מאפשרת לרשויות לקבל  דיווח מפורט.
ניהול חשבונות על פי החוק
הנהלת חשבונות חד צידית היא פשוטה יותר בהשוואה להנהלת חשבונות כפולה. היא דורשת דיווח כללי של ההוצאות וההכנסות בשתי שורות נפרדות ואינה מפורטת. בדרך זו ניתן להציג לרשויות דו"ח רווח והפסד, אך אי אפשר להציג מאזן או לקבל את התמונה המלאה הנוגעת לתזרים המזומנים של העסק.
הנהלת חשבונות כפולה מאפשרת לרשות המס, אך חשוב לא פחות, לעסק, לקבל תמונה פיננסית מקיפה על ההכנסות וההוצאות ובכך לשפר את ניהולו השוטף. שירותי הנהלת חשבונות מיועדים לעזור לעסק להרוויח יותר על ידי רישום מדוייק ונכון המאפשר קבלת החלטות פיננסיות חכמות בהתאם למצב החשבונאי.
לא כל עסק רשאי לבצע הנהלת חשבונות חד צידית. בין היתר תלוי בתזרים השנתי, מספר העובדים וכן סוג העיסוק שלו. שתי דרכי הניהול מתבצעות בכפוף לחוק ולהוראות מע"מ. ובשתיהן יועבר דיווח שנתי, חודשי או דו-חודשי, על פי הנדרש. על מנת לדעת מהי הדרך הרישום הנכונה והטובה ביותר לעסק שלך, מומלץ לפנות אלינו להתייעצות.
הפן העסקי של הנהלת החשבונות
כל הכנסה חייבת בדיווח לרשויות המס. מעבר לכך שהעסק חייב להגיש דוחות שונים, חשוב שיידע להתנהל בצורה נכונה ולקבל החלטות פיננסיות חכמות. הנהלת חשבונות חד צידית תיתן לעסק תמונה חלקית אך מספיקה בהתאם לסוג העסק וגודלו.
הנהלת חשבונות כפולה מאפשרת לעסק לדעת בכל רגע נתון מה מצבו הפיננסי ובהתאם לקבל החלטות נכונות עבורו. שירותי ראיית חשבון יבצעו את הרישום בצורה מסודרת עבור העסק.
כל עסק, בכל שלב, יכול להרוויח יותר תודות לשירותי ראיית חשבון שמתאימים לצרכיו. אנו, ברוזנבלט מקפידים ללוות את לקוחותינו לאורך כל הדרך ולהציג עבורם מידע מהימן שיעזור להם לגדול. אנו מזמינים גם אותך להשאיר פרטים באתר, לקבוע פגישה ולשמוע כיצד נוכל לעמוד לרשותך ולרשות העסק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה