שיווק ופרסום

מקאן, גליקמן ואדלר חומסקי נותרו בתחרות על מכרז הפרסום של "כללית"

שלושת המשרדים ימשיכו להתחרות על התקציב לאחר שגיתם החליטה לפרוש ובקרוב יציגו מצגות קריאטיב להנהלת הקופה. היקף הפרסום של כללית עומד על למעלה מ-10 מיליון שקל בשנה
אילן שניג |  1
שרותי בריאות כללית (צילום freepik ויקיפדיה)
משרדי הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב, מקאן ת"א ואדלר חומסקי עולים לשלב הבא  במכרז הפרסום של שירותי בריאות כללית והשלושה יציגו בקרוב מצגות קריאטיב להנהלת הקופה. זאת, לאחר שמשרד גיתם BBDO החליט לפרוש מהמכרז של כללית בשל אי הסכמות על מודל התגמול מול קופת החולים.
שירותי בריאות כללית, קופת החולים הגדולה בישראל, פרסמה בפברואר מכרז לתקציב הפרסום השנתי שלה, הנאמד בכ-10 מיליון שקלים וכולל גם את תקציב הדיגיטל. לפי כללי המכרז, על משרד הפרסום בעל ניסיון בניהול תקציב של לפחות 60 מיליון שקלים בשנה, וכזה שניהל בשנתיים האחרונות לפחות שני תקציבי קרייאטיב בהיקף של 25 מיליון שקלים ללקוח. לכן, על אף שבתנאי הראשון יכולים לעמוד גם משרדים בינוניים, התנאי השני מתקיים רק במשרדי הפרסום הגדולים, לשם מכוונת כללית.
למכרז ניגשו ארבעה משרדים גדולים – מקאן תל אביב, אדלר-חומסקי, גליקמן שמיר-סמסונוב וגיתם BBDO כשהאחרונה, כאמור, פרשה לפני מספר ימים. כיום מטפל בתקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב.
 
קראו עוד ב-ice
מגיתם BBDO נמסר בנושא: "הצענו מודל תגמול אחר שתואם את השירות שהכללית מחפשת. משהבנו שהמודל המוצע על ידנו לא יכול להתקבל, הודנו לכללית על ההזדמנות והחלטנו להסיר מועמדותנו". 
משבר הקורונה הטיח מכה קשה בענף הפרסום בשל ירידת הפעילות במשק של החברות הגדולות. בדיקה שערכה חברת יפעת בקרת פרסום עבור "אייס" חושפת כי בתקופת הקורונה (10.3-1.5) חלה ירידה של כ-31% בהשקעה בפרסום בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. לפי הנתונים, מה-10 במרץ ועד האחד במאי 2020, סכום ההשקעה בענף הפרסום בישראל נאמד בכ-450 מיליון שקל, לעומת כ-656 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2019.
המגמה נמשכת גם בחודש מאי, ​בו הושקעו בפרסום במדיה כ-282 מיליון שקל, לעומת כ-321 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד – הבדל של כ-11%. בשל המצב בענף הפרסום, תקציב כללית הוא חשוב מאין כמותו עבור משרדי הפרסום הגדולים. כעת הן צפויות להילחם בכל הכוח על התקציבים הנחשקים, ואולי גם על קיומן ויוקרתן, כשהשלכות הקורונה על הענף בטווח הארוך עוד רחוקים מלהיות ברורים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מכרז סתמי על הנייר
    peri 06/2020/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תפור לגליקמן כמו מפעל הפיס וחברת חשמל לאדלר, ומכבי והטוטו ליהושע
    סגור