שיווק ופרסום

זינוק המחירים מגיע לקשת ורשת: בכמה יעלו רצועות הפרסום?

אחרי הראיון בתוכנית חיסכון שחשף עליית מחירי פרסום אצל הזכייניות הגדולות, המפרסמים ייאלצו להתמודד עם זינוק מחירים נוסף, זו התוספת לפרסום במקבצים 
מערכת ice |  7
אבי ניר, אבי בן טל (צילום ויקיפדיה - קשת 12, ינאי יחיאל)
ברצועות השידור השונות בקשת 12 ורשת 13, עוסקים ביתר שאת בימים האחרונים במגמה כללית שמתרחשת מסביבנו - עליית המחירים. זה התחיל בקטלוג המוצרים הרחב של אסם-נסטלה, עבר למחירי רשת הגלידה הפופולארית גולדה, אחריה הודיעו מקדונלדס על העלאת מחירים ובשבוע שעבר היתה זאת רשת ג'פאניקה שהכריזה על העלאה של מחירי המנות בתפריט שלה.
אלא שקשת ורשת עצמן, למרות שנוהגות בסוגיה הזאת ביד קשה מצד הסיקור, לא חפות ממנה בעצמן. המפרסמים השונים שמעוניינים לפרסם במקבצי הפרסומות של הזכייניות, שמחזיקות את נתח הרייטינג הגדול בשוק הטלוויזיה הישראלי, הודיעו בעצמן על העלאת מחירי הפרסומים עם תחילת השנה החדשה. בקשת הודיעו על העלאה של כ-4% על פרסום בזמן האוויר שלה, ואילו ברשת מנסים למתוח את הקצה עד ל-7%. 
באופן כללי מחירי הפרסום של קשת יקרים מאלו של רשת, ויש לכך סיבה ברורה - נתוני הרייטינג של קשת גבוהים כמעט תמיד מאלה של רשת, מה שמעלה את תעריף הפרסום. יחד עם זאת רשת היא דווקא זו שמזניקה מחירים בשיעורים גבוהים יותר, ולא בפעם הראשונה.
העלאת המחירים מגיעה בתזמון אולי אפילו מביך, לפחות מצידה של קשת אחרי הראיון שנערך בתוכנית חיסכון בשבוע שעבר ונגמר בטונים צורמים על רקע הפרדוקס בין הסיקור השוטף של העלאת המחירים במותגי הצריכה מול העובדה שהזכייניות עצמן משתתפות ב'חגיגה'.
כזכור, לפני שבוע נערך ראיון בתוכנית חיסכון שהותיר את קרן מרציאנו במבוכה, הבעלים של רשת המסעדות האסיאתית "ג'פאניקה", ברק אברמוב הגיע לדבר על עליית המחירים שנקט בסניפיו והותיר את מרציאנו חסרת תשובות כשעימת אותה עם עליית המחירים של קשת עצמה על זמן אוויר בפרסום.
מרציאנו מנחת התוכנית ראיינה את אברמוב בשידור חי ועימתה אותו עם העלאת המחירים שקבע ברשת. הוא מצידו לאורך הראיון ניסה להגן על הצעד שנקט, כשמולו מרציאנו משיבה אש בכל הזדמנות.
לקראת סוף הראיון, שלכל אורכו הטיחה מרציאנו באברמוב טענות לאי לגיטימציה להעלאת המחירים, אברמוב טען לעומת מרציאנו: "אנחנו לא רושמים רווח כזה גדול כדי להוריד מחירים, אבל בואי נבדוק את קשת הגדולה שלכם או את המתחרים שלכם כמה זמן האוויר שלכם עלה בארבע השנים האחרונות כשאנחנו רוצים לבוא ולפרסם אצלכם?".
מרציאנו שהופתעה מהשאלה לא הצליחה להשיב תשובה עניינית והמשיכה לרדת על אברמוב בשידור, "עשית פה סלט, אני מקווה שאצלך ברשת הסלטים יותר טעימים".
 

מי שבדק את הנתונים ואישש את טענתו של אברמוב הוא עורך הברנז'ה של וואלה שפרסם היום באתר את שיער העליה הגבוה של זמן הפרסום בערוצים המסחריים. לפי הנתונים של ורטהיים, לפני שלוש שנים גם קשת וגם רשת העלו את מחירי הפרסום שלהן כשהראשונה לנקוט בצעד כזה היתה קשת. זמן אוויר בקשת עלה בפעימה ההיא בשיעור של 15%. קצת אחריה פרסמה גם רשת 13 לחברות הפרסום על העלאת מחירים לחסויות מזג האוויר וחסויות האח הגדול אותן העלתה רשת בשיעור של 25%.
 
עוד עליה התרחשה לפני שנתיים רגע לפני הקורונה. קשת שוב היתה הראשונה להעלות מחירים והזניקה את מחירי הפרסום על המסך בשיעור של 10% נוספים. בעקבותיה העלתה גם רשת את המחירים פעם נוספת.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    תם הטקס. הפרסום בטלוויזיה מיותר
    ויקטורי 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רק מנהלי שווק של פעם - העצלנים וחסרי ההבנה ממשיכים לשפוך כסף במדיום לא רלוונטי, לא יעיל, לא מדיד ומיושן. עקר קהל היעד שלכם כבר לא שם. מטומטם מי שלא מבין
    סגור
  • 5.
    קרן מרציאנו-יש לך נושא לתחקיר.
    הטבח השבדי 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    על זה נאמר:הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו.
    סגור
  • אפשר לחשוב שחברת החדשות עוסקת בנושאים הללו
    גל 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו חברת האם, "קשת", שמתעסקת בנושאים האלה. חברת החדשות אפילו לא משדרים את הפרסומות. רק מעבירים הפסקות פרסומות.
    סגור
  • 4.
    קודם שיחליפו את רוב המגישים אחכ שיעלו מחירים
    נ. 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אי אפשר לראות אותם כבר על המסך 1. דנה וייס 2. ערד ניר 3. מוחמד מגדלה 4. אלעד שמחיוף 5. הילה קורח 6. תמר איש שלום בלתי נסבל לראות אותם!! דיי תשנו קצת - תרעננו - משעמם עם הדעות הקיצוניות שלהם. מגיע לנו יותר, אחנו עוברים לערוץ 11 + 14 , אם לא ששמתם לב
    סגור
  • 3.
    כן או לא?
    איתן בוקס 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבי ניר שלום רב, לצורך זה ראה אותי כ: עוד סתם אזרח, המעוניין בשאלות ישירות כישרות, דיי ב- כן או לא, תשובתך?
    סגור
  • 2.
    ערוצים 13 ו 14 יתמזגו. אותה אגנדה ורייטינג עלוב (ל"ת)
    Anj 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    טפשים המפרסמים
    דוד מירושלים 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאלתי בחודשים האחרונים עשרות אנשים אם זכור להם בשנים האחרונות שקנו מוצרים כתוצאה מפרסום בטלוויזיה. כוווווולם השיבו בשליחה.
    סגור