כסף וצרכנות

אסם מטלטלת את השוק: כמה יעלו מוצרי החברה מעכשיו?

סלי הקניות עלולים לזנק בקרוב, אחרי שהבוקר הודיעה אסם לחברות השיווק על העלאת מחירי המוצרים שמשווקת. אסם, מחזיקה 7.5% מנתח השוק של מוצרי המזון בישראל, אלה שיעורי העליה הצפויים
שירה יום טוב |  5
אסם (צילום יחצ, פלאש 90)
כבר תקופה ארוכה שבעיות אספקה שונות הנובעות מכשולי שינוע בינלאומיים, בעיות אקלים, והשפעות קורונה, מהווים טענה להעלאת מחירים מצד חברות המזון. עכשיו זה עומד לקבל ביטוי אמיתי בשטח, כשאחת מקבוצות המזון הגדולות בישראל מודיעה על העלאת מחירי כלל המותגים בקבוצה.
אסם-נסטלה פרסמה הבוקר לרשתות המזון מסמך אודות המהלך הצפוי במסגרתו יעלו מחירי המוצרים בקטלוגים השונים של מותגי החברה. במסמך נקבה אסם בשיעור עליה של יותר מ-5% עבור כלל המוצרים. יחד עם זאת, באסם נסטלה מבהירים כי מוצרי מותג "מטרנה", לא יכללו בסבב שינוי המחירים ויוותרו במחיריהם הנקובים היום.
אסם נמנית בין שלוש החברות הגדולות שמחזיקות בנתחי השוק הגדולים של מוצרי המזון בארץ, כשברשותה 7.5% מכלל המוצרים המשווקים בארץ. בחודשים האחרונים החברה כבר חוותה משבר מול רשתות המזון הגדולות ובשופרסל ורמי לוי אף הפסיקו לשווק חלק ממוצריה אחרי שהתלקחה מחלוקת חריפה בנוגע להסדרי מחירים בין הצדדים.
אסם משווקת, מלבד המוצרים שתחת סמליל המיתוג שלה, את מותגי טבעול, נסטלה, צבר, סטארבקס, ועוד. מותגי כלל הקטגוריות עתידית לעלות בשיעור של כ-5.5%, במוצרים שיחוו את העליה הפחות חדה, ועד לעליה של 20% במוצרים של מותגי הקפה בחברה. 
 
ניתן לצפות כי עליה כזאת בהיקף רחב של מוצרים פופולאריים יוביל לעליה במחירי סלי הקניות, לפחות אלו שימשיכו להכיל את מוצרי המותגים השונים שמשווקת החברה.
מטעם חברת אסם נסטלה נמסר: "מחירי חומרי הגלם, האריזה ועלויות השינוע זינקו בעשרות עד מאות אחוזים באופן שלא נראה כמותו בעבר. לצערנו, המגמה ממשיכה והשלכותיה מסתכמות בעלויות חסרות תקדים בהיקפן, גם בניכוי השפעת שערי החליפין. לאחר שנקטנו בכל מהלך אפשרי וספגנו את התייקרויות במשך תקופה ארוכה, אנו נאלצים לבצע עדכון שמפצה באופן חלקי בלבד על התייקרויות התשומות. מחירון מוצרי מטרנה ישאר ללא שינוי".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אסם
    דבורה 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ח ז י ר י ם.
    סגור
  • 3.
    אסם, תפסיקו לשקר לנו! אנחנו לא כאלה טיפשים!
    זועם 12/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם כל חשוב לציין שאסם מזמן לא חברה ישראלית ומי ששולטת בה היא בעצם נסטלה העולמית, כך שמבחינת סמפטיה, אין לי שום סמפטיה לחברה הזו. חוץ מזה, העלאות שלהם לא הגיוניות. אמנם נכון שדברים מסויימים התייקרו מבחינת שינוע וחלק מחומרי הגלם, אבל מה עם כל השנים האחרונות של הקורונה שהיתה הצלחה מסחררת בשבילם? הרי הרווחתם מליארדי דולרים על הגב שלנו כשלא ראינו מזה שקל בהוזלה של מחירי המוצרים. ומה עם התחזקות השקל מול הדולר והאירו? הרי השקל שווה הרבה יותר, ואתם יכולים לקנות את מוצרי הגלם שלכם הרבה יותר בזול. זה לא כיסה לכם את ההתייקרויות של המוצרים? וגם, למה לעלות את המחיר לכל המוצרים? אם חיטה התייקרה אני מבין למה אני אשלם יותר על פסטה אבל למה כל המוצרים שלכם עולים? והסיבה היא פשוטה מאוד וזה,כי הם יכולים, הם כל הזמן בוחנים אותנו, בואו נראה הם אומרים לעצמם כמה אפשר לעלות בלי לעורר מהומה.. הפתרון היחיד זה חרם על החברה הזו. אני כבר הפסקתי להכניס לבית את המוצרים שלהם ומחפש תחליפים איכותיים אחרים.
    סגור
  • 2.
    העלאת מחירים
    סוניה 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעלי אוסם לא מספיק עשירים בושה וחרפה ארץ אוכלת יושביה ממציאים סיבות להעלות מחירים איפוא הרגולטור מדינה מופקרת מדינה מופקרת חד וחלק
    סגור
  • 1.
    כולם זונות רק כסף (ל"ת)
    חילי 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • רק כסף ממי למדנו את הנוכחות את התאווה את השקר את הרצאות (ל"ת)
    רות 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור