שיווק ופרסום

מכה לעיתונים: זו הפרסומת שלא יוכלו להציג יותר

אושר בקריאה ראשונה: ביטול החרגת העיתונות המודפסת מהכלל האוסר על פרסום מוצרי טבק ועישון
מערכת ice |  1
עיתונים
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון של חברי הכנסת עופר כסיף, מוסי רז וקבוצת חברי כנסת. 5 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תוחזר לוועדת הכלכלה.
מוצע לבטל את החרגת העיתונות המודפסת מהכלל האוסר על פרסום מוצרי טבק ועישון, כך שהעיתונים המודפסים לא יהיו רשאים לפרסם מוצרי טבק ועישון, בצורה מדורגת. מוצע לקבוע כי בשלב הראשון, שיארך כשלוש שנים, תורחב החובה לפרסם מודעה בדבר נזקי העישון לצד הפרסומת כך ששטח המודעה בדבר נזקי העישון יהיה כפול משטח הפרסומת. בשלב השני, שיארך כארבע שנים, שטח הפרסום בעיתונות המודפסת שמוקדש למוצרי טבק ועישון ירד ב-25% בכל שנה ביחס לשנה הקודמת.
 
בדברי ההסבר נכתב: "בחודש דצמבר 2018 התקבל חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק שכוונתו הייתה למנוע פרסום מוצרי טבק בכל אמצעי התקשורת ברוח האמנה עליה חתומה ישראל. אלא שהחוק כולל החרגה של העיתונות המודפסת ומאפשר המשך פרסום מוצרי טבק ועישון בעיתונות. יצוין כי מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמחריגה את העיתונות המודפסת מאיסור פרסום של מוצרי טבק ועישון. ההחרגה מנוגדת לאינטרס הבריאות של אזרחי ישראל ולמתחייב מאמנת המסגרת לפיקוח על הטבק, שאותה ישראל אשררה. 
במחקר שפרסם מרכז המחקר והמידע של הכנסת, התברר כי בני הנוער בגילאים 15-18 חשופים לעיתונות המודפסת ולכן עלולים להיות מושפעים מהפרסומות בה. ממחקרים בעולם עולה כי במדינות שבהן נאסר לפרסם מוצרי טבק בכל אמצעי התקשורת, לרבות העיתונות המודפסת, חלה ירידה משמעותית במספר המעשנים."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפשר לחשוב שבני נוער קוראים עיתונים
    גל 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שמחליטים להתחיל לעשן בגלל פרסומת בעיתון
    סגור