כסף וצרכנות

עליית מחירים דרמטית במחירי הטבק: כמה נשלם יותר?

ועדת הכספים אישרה את השוואת מס הקנייה על טבק למס הקיים על סיגריות. המהלך צפוי להביא לעליית מחירים חדה. הכנסות הממשלה יכולות להגיע לכ-500 מיליון שקלים
אילן שניג |  1
עליית מחירים דרמטית במחירי הטבק (צילום unsplash)
זה הולך לעלות למעשנים ביוקר: ועדת הכספים של הכנסת אישרה את השוואת מס הקנייה החל על טבק לגלגול למס החל על סיגריות. השוואת המס נכנסה לתוקף ב-21.2.2019, אולם בשל מערכות הבחירות שהתקיימו, הובא הצו לאישור הוועדה הבוקר.
המוצרים לגביהם הועלה שיעור המס הם:
 טבק לא מעובד: שיעור המס עליו עלה מ-459 שקל לק״ג ל-1,093.92 שקל לק״ג.
 טבק לסיגריות: שיעור המס עליו עלה מ-459 שקל לק״ג ל-270% + 571.04 שקל לק״ג, אך לא פחות מ-1093.92 שקל לק״ג.
קראו עוד ב-ice
 התוספת בכנסות לממשלה מהעלאת מס הקנייה מוערכת ב-400-450 מיליון שקל לשנה. ברקע לאישור החלטת בית המשפט העליון בשנה שעברה, בה נכתב שיש להפעיל סמכות ולהטיל מס קניה שווה על מוצרי הטבק לגלגול ועל סיגריות רגילות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אייך רוכבים על גב מכורי הניקוטין ?
    מיכאל מויאל 07/2020/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בושה וחרפה כל ניזקי הכלכלה ,על כל מי שמעשן סיגריות, משתמשים בנו המעשנים לחסות הוצאות למדינה, כל חכמולוג יגיד אז תפסיק לעשן, נכון קל לתת דעה על משהו שאתה לעולם לא התמכרת, כל אזרח שמעשן הוא מכור, ממש כמו האלכוהול הסמים הקשים , אנחנו בגלל ההתמכרות שלנו שאין לנו ברירה, זה הדבר שמרגיע את הקריז כאשר לא מעשנים , אז מה נעשה נוריד יותר מתקציב הקניות שלנו בסופרמרקט, ונריב אם בת הזוג ? ביזיון באיזה קלות רוכבים על גבם של המכורים לניקוטין בארץ.
    סגור