שיווק ופרסום

בגלל בוטים: תעשיית הפרסום בישראל הפסידה כ-260 מיליון שקל

מחקר חדש של חברת הסייבר CHEQ חושף כי 7.3% מהמשתמשים שנחשפים לפרסומת באינטרנט הם בוטים - בזבוז המוערך ע"י החברה בהוצאה מיותרת של 260 מיליון שקל על פרסום
מערכת ice | 
בוטים (צילום shutterstock)
נתונים חדשים שפורסמו היום מטעם חברת הסייבר CHEQ, חושפים כי במהלך השנה האחרונה, תעשיית הפרסום בישראל בזבזה  260 מיליון שקלים  על בוטים משתמשים מזויפים. המחקר מצא כי 7.3% מהמשתמשים הבאים במגע עם פרסומות אונליין, אינם משתמשים אותנטיים, וביניהם רשתות בוטים, חוות קליקים, כלי אוטומציה, בעלי חשבונות מזויפים ועוד. 
לפי הודעת החברה, בישראל הוצאו בשנת 2021,  4.5 מיליארד שקלים על פרסום, מתוכם 1.9 מיליארד על פרסום דיגיטלי.  הפסד מוערך של 7.3% מהתקציבים הללו פירושו שמפרסמים בישראל איבדו כ-138 מיליון שקלים אתשקד, נזק ישיר מתנועת משתמשים מזויפים המקליקים על מודעות, ובאים במגע עם פרסומות. כשמוסיפים נזקים נוספים כמו טרגוט מחדש (Re-Targeting) של אותם בוטים ומשתמשים מזויפים, יחד עם אובדן הכנסות מפרסומות שלא הגיעו לקהל היעד שלהם, CHEQ מעריכה את הנזק השנתי הריאלי לתעשייה בכ-260 מיליון שקלים.
 
הנתונים נלקחו ממחקר עולמי רחב יותר שערכה החברה על פני מאגר של למעלה מ-50,000 אתרי אינטרנט ברחבי העולם. במחקר נערכו אלפי בדיקות סייבר על כל משתמשי רשתי וגולשי אתרים כדי לקבוע האם הם אותנטיים או לא.
גיא טיטונוביץ', מנכ"ל ומייסד CHEQ, אמר על הממצאים: "ברמה הגלובלית, אנחנו חיים בעידן ה-Fake Web, וישראל איננה יוצאת דופן. בצפון אמריקה ובאירופה אנו רואים אימוץ מהיר של אמצעי אבטחה להגנה על מאמצי השיווק מפני בוטים ומשתמשים מזויפים, ואנחנו מתחילים לראות את זה קורה גם עם המותגים והסוכנויות הגדולות בישראל, וזה מעודד. אבל התעשייה המקומית עדיין בשלבים מוקדמים של מלחמה נגד הFake Web, ויש עוד הרבה מה לעשות".
 
בחברה אף מציינים כי  דו"ח שנערך לאחרונה על ידי ה-ANA האמריקאי, מצא כי תעשיית הפרסום העולמית מפסידה 120 מיליארד דולר בשנה כתוצאה מתנועות בוטים, משתמשים מזויפים, חוות קליקים וסוגים נוספים של תנועה מזויפת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה