שיווק ופרסום

מפעל הפיס חושף: אלה המועמדים הסופיים לפרס ספיר לספרות

מפעל הפיס פרסם את רשימת המועמדים הסופיים לפרס ספיר לספרות 2023, ביניהם נמצאים: "מה קרה להגר באילת", "ביוטופ", "חיים", "סימני שיניים" ועוד, פרס זה יחולק זו השנה ה-23 ברציפות לאחר שהחל בשנת 2000
מערכת ice | 
מפעל הפיס (צילום shutterstock, פלאש 90/ יוסי זמיר)
מבין המועמדים ברשימה הקצרה, שתיים זכו בעבר בפרס ספיר לספרות: בשנת 2002 זכתה גיל הראבן על ספרה "שאהבה נפשי", ובשנת 2015 זכתה בפרס אורלי קסטל-בלום על ספרה "הרומאן המצרי".
פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס, שנוסד בשנת 2000, יחולק זו השנה ה-23. הפרס נוסד במטרה לעודד את הספרות העברית ואת תרבות הקריאה בישראל, ולקדם את הסופרים והסופרות בישראל ואת הספרות הישראלית. בשנה שעברה יצא מפעל הפיס עם בשורה משמעותית של העלאת סכומי הפרסים ב-200 אלף שקל שיוענקו לזוכים בקטגוריות השונות, וזאת מתוך החשיבות הרבה שמפעל הפיס רואה בקידום הספרות העברית ובטיפוחם של סופרות וסופרי ישראל.
 
סך כל סכומי הפרסים שיוענקו לזוכים בקטגוריות השונות: 765,000 שקל.
הזוכה הגדול בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2023 ייבחר בטקס מיוחד שייערך בסוף פברואר 2024. חמשת הסופרים המועמדים של 'הרשימה הקצרה' יזכו למענק בסך 60 אלף שקל.
הזוכה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס שייבחר מתוכם, יזכה למענק בסך 180 אלף שקל וספרו יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית ויתורגם לשפה זרה נוספת, על פי בחירתו.
בנוסף, ירכוש מפעל הפיס מהדורה בת 500 ספרים מספרי חמשת הסופרים שנבחרו במסגרת "הרשימה הקצרה" ובמסגרת "ספר הביכורים", ויעניק אותם כמתנה לספריות ציבוריות ברחבי הארץ.
חמשת המועמדים הסופיים של הרשימה הקצרה נבחרו על ידי חבר השופטים של הפרס, בראשותו של יו"ר הועדה וראש צוות השופטים, מר אורן נהרי.
"הרשימה הקצרה" במסלול "ספר ביכורים" תמנה שלושה מועמדים, להם יוענק פרס בסך 30 אלף שקל כל אחד. לזוכה במסלול הביכורים שייבחר מתוך רשימה זו, יוענק פרס כספי בסך 75 אלף שקל.
יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי: "דווקא בימים אלה חשוב להמשיך ולשמר את נכס צאן הברזל התרבותי גם בתחום הספרות בישראל - 'פרס ספיר לספרות', אשר הפך ברבות השנים למוסד יוקרתי ומוערך שזוכה לעניין רב, הן בקרב קהילת הספרות בישראל והן בקרב הציבור כולו. מטרתו של הפרס להוקיר את הספרות העברית כאבן יסוד בתרבות הישראלית ולהעניק לסופרי ישראל את הכבוד הראוי להם בציבור הישראלי. מפעל הפיס ימשיך לפעול לקידום עולם התרבות בישראל ולהעלות על נס את תרומתם החשובה של הסופרות והסופרים בישראל לחברה".
יו"ר חבר השיפוט, אורן נהרי: "זו תחושה מוזרה, יש שיאמרו הזויה - להתווכח ולדון על ספרים בזמן מלחמה נוראה, מסוייטת, כשהלב נקרע וכולנו דואגים לחיילינו, לחטופים. אבל אולי לא - לצ'רצ'יל, לא פחות מיוחסת האמירה כשהוצע לקצץ בתקציב התרבות בזמן מלחמת העולם השנייה - אז עבור מה אנו נלחמים? ואנו נלחמים על מדינת ישראל, על עתידה, וכן, על תרבותה. תרבות שהחלה בספר הספרים, ונולדה מחדש עם השפה העברית.
 
והספרים שנבחרו לרשימה הקצרה לפרס ספיר השנה נכתבו בידי ארבע סופרות וסופר, חלקם מוכרים ואחרים מוכרים פחות, כאלה המדברים על נושאים אוניברסליים על זמניים ואחרים מאד מאד ישראליים, נטועים כאן ועכשיו. כולם מרתקים, מעוררי מחשבה, מקוריים. קשת רחבה של ישראליות, של תרבות ישראלית".
ראש אגף התרבות של מפעל הפיס, דולין מלניק: "חמשת המועמדים הסופיים במסגרת 'הרשימה הקצרה' מציגים ספרים מצוינים, איכותיים ומעוררי מחשבה. כולם מוערכים וראויים לפרס. מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תמשיך להשקיע משאבים רבים בהנגשת אוצרות היצירה הנפלאים של סופרות וסופרי ישראל מתוך מטרה לחשוף את הציבור לנכסים ספרותיים בעלי ערך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה