פרויקטים

מימון לקניית רכב מאדם פרטי: הפתרון החדש שאתם חייבים להכיר

כשהשוק רותח והישראלים מסתערים על מכוניות יד שנייה – במימון ישיר משיקים שירות דיגיטלי ייחודי, הכולל אישור הלוואה עקרוני תוך שעה וקבלת הכסף לחשבון תוך יממה: "כשהביורוקרטיה מפרכת ולוחות הזמנים קריטיים, המתווה שלנו מייעל את הפרוצדורה בכל ההיבטים"

בשיתוף מימון ישיר | 
צילום vecteezy, פלאש 90/ נתי שוחט, pixabay
בקרב השחקנים הפועלים בשוק הרכב בישראל מסומן חודש ינואר כאחד המועדים הלוהטים של השנה. 48,393 מכוניות חדשות שנמסרו ברחבי הארץ אשתקד, בישרו על שיא כל הזמנים, כשבאופוריה ששררה אז מסביב קשה היה לדמיין כי המשך השנה יהיה הרבה פחות אופטימי. 12 חודשים חלפו, והספתח ל-2022 כבר ייזכר כמאכזב במיוחד. לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, נמסרו בינואר האחרון בסך הכל 37,404 מכוניות חדשות – כ-11 אלף יחידות פחות וצניחה של כ-23% ביחס לתקופה המקבילה שנה קודם לכן.
שוק הרכבים החדשים בישראל, כמו גם במדינות נוספות בעולם, נמצא בתקופה האחרונה בטלטלה. מדובר בשילוב בין כמה גורמים – ובראשם המשך התפרצות הקורונה, התייקרות מחירי השינוע ומשבר השבבים הגלובלי שגרם להשבתת קווי ייצור של רכבים. המשמעות: מחסור במלאים וירידה של עשרות אחוזים באספקת רכבים חדשים לישראל, מה שכמובן מוביל לעיכובים ואיחורים בקבלת המכונית החדשה. אל הוואקום שנוצר נכנס שוק הרכבים יד שנייה – והיום אפשר כבר לקבוע שהביקוש לרכבים משומשים מאנשים פרטיים נמצא בעלייה ניכרת.
שוק הרכבים המשומשים בישראל מגלגל מאות מיליוני שקלים בשנה, עם כ-900 אלף החלפות ידיים בממוצע. "כאשר ההיצע רחוק מלענות על הדרישה – המחירים מטפסים והרכבים נחטפים", מתארת שרית רדין, סמנכ"לית השיווק של מימון ישיר. "צריך להבין, בישראל – מדינה שמאופיינת בתחבורה ציבורית, שאיך לומר בעדינות, עדיין רחוקה מתפקוד אידיאלי – רכב הוא לא סמל סטטוס, אלא הכרח".
מהיר, ענייני, דיגיטלי
מימון ישיר, חברת האשראי הצרכני החוץ-בנקאי מקבוצת ביטוח ישיר, הקדימה לזהות את הביקוש הגובר בישראל לרכבים יד שנייה (משומשים) ולהיערך בהתאם. החברה משיקה שירות ייחודי לקבלת הלוואה לרכישת רכב יד שנייה מאדם פרטי, באופן מקוון, נוח ומהיר.
"אנחנו מכירים את השטח ונמצאים כל העת עם היד על הדופק. על רקע הביקוש הגובר למכוניות מאנשים פרטיים, ברור לנו כי לוחות הזמנים הופכים לאלמנט קריטי", מסבירה רדין. "מדובר בתהליך שכרוך לא פעם בביורוקרטיה מפרכת, כשזמן ההמתנה הנדרש עד לאישור ההלוואה וקבלת הכסף, יכול לעשות את ההבדל בין רכישת הרכב לבין אובדן העסקה. השירות שאני מציעים מייעל את הפרוצדורה בכל ההיבטים, ומטרתו לספק מענה ענייני ומקיף".
המודל של מימון ישיר נשען על שלושה עקרונות מרכזיים: אישור עקרוני של ההלוואה תוך שעה, העברת הכסף אל חשבון הבנק בטווח זמן של עד 24 שעות, ושירות דיגיטלי ללא צורך בהסתמכות על ניירת ומענה אנושי. "יש פה בשורה אמיתית", מדגישה רדין. "התהליך מתבצע באופן מקוון, וזאת מבלי לוותר על הליך חיתום איכותי ומעמיק, המתאים את מאפייני ההלוואה לצרכי הלקוח. השירות שלנו פונה לכולם: מי שרוצה לקנות רכב מחבר, מהדודה או מאדם זר שבמודעת המכירה שלו הוא נתקל במקרה ברחוב. הנגשנו את השירות גם עבור קהלים שלא מורגלים להתנהל בדיגיטל בשגרה".
השירות החדש, מספרים בחברה, מבוסס למעשה על מוצר פיננסי קודם של מימון ישיר, תוך שכלולו והתאמתו למציאות הנוכחית. "המהלך הקודם שלנו, ואנחנו מדברים פה על שנים אחורה, התמקד בהענקת מימון לרכישת רכב, עם הסלוגן המוכר 'תגיד ג'ק קבל צ'ק', במסגרתו קיבל הלקוח צ'ק בסניף דואר. התכתבנו עם ההתפתחויות בשטח – העלייה בדרישה לרכבי יד שנייה מאנשים פרטיים והצורך בהליך קצר, ענייני ודיגיטלי – וגיבשנו מוצר משודרג ועדכני",  מפרטת רדין.  
עבור עידו (22) מהדרום, השירות של מימון ישיר סיפק את הפלטפורמה לרכישת הרכב הראשון בחייו – והוא עדיין מופתע מהקלות בה התבצע התהליך. "לא האמנתי שזה יהיה כל כך פשוט", הוא משחזר. "ברגע שסגרתי עם המוכר ופניתי למימון ישיר, תוך פחות מ-24 שעות הכסף כבר היה בחשבון שלי. בהמשך, גם התקשר נציג של מימון ישיר לוודא שהכל עבר כשורה. הוא אמר לי 'תשלח לי תמונה עם האוטו שאראה שאתה מבסוט', כשהתמונה הזו נמצאת עד היום בנייד שלי. כמי שלקח בפעם הראשונה הלוואה לקניית רכב, זו הייתה בפירוש חוויה מדהימה".

שרית רדין, סמנכ"לית השיווק של מימון ישיר (צילום עופר חג'יוב)
חיסכון בחיפוש
השירות החדש של מימון ישיר מהווה תוספת לעבודה השוטפת של החברה עם מגוון סוכנויות רכב. "בעסקה כמו רכישת רכב, שכרוכה בהוצאה כספית נכבדה של אלפי שקלים, ולפעמים גם עשרות ומאות אלפי שקלים – באופן טבעי כל אחד מתנהל אחרת", מרחיבה רדין. "יש מי שיודעים בדיוק מה הם רוצים וסוגרים את הקצוות במהירות, ויש מי שצריכים זמן להתייעץ עד לקבלת החלטה באשר לרכב המבוקש".
במבט קדימה, לתחזיות בקרב המומחים בענף הרכב הישראלי לפיהן התנופה לה זוכים הרכבים המשומשים לא תיבלם במהרה, שותפים גם במימון ישיר. "עד ששוק הרכבים החדשים יחזור לעצמו, וזה לא יקרה מהיום למחר, את הטון ייתנו רכבים יד שנייה", מסכמת רדין. "אנחנו מאמינים שגם בשנה הקרובה גזרת המכוניות המשומשות תהיה שוקקת".
אין בפרסום הכתבה או המידע הכלול בה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר. אין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הקורא בלבד.
אישור עקרוני יינתן בתוך כשעה מתחילת ההליך. העמדת ההלוואה בפועל תיעשה כנהוג בחברה ובכפוף לתנאיה. מימון ישיר אינה אחראית לטיב הרכב או לתקינות הרכב שיירכש על ידי הלקוח. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור בחיוב פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414.