דעות

"אנו מובילים את ההשקעה הממשלתית הרחבה ביותר בירושלים מאז קום המדינה"

לבירת ישראל עבר מפואר – אך בזכות הצמיחה, החדשנות וההון האנושי צפוי לה עתיד מזהיר לא פחות. השר זאב אלקין על המהלכים שיזניקו את העיר קדימה. טור מיוחד לכבוד יום ירושלים

זאב אלקין | 
זאב אלקין, שר ירושלים ומורשת (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
אנו מציינים היום 55 שנה לאיחודה של ירושלים, בירת ישראל, בתום קרבות גבורה קשים של לוחמים אמיצים. עין לא נותרה יבשה כאשר ב-7 ביוני 1967, שודרו ברדיו מילותיו של שדר "קול ישראל", רפאל אמיר: "אינני אדם דתי, מעולם לא הייתי, אבל זהו הכותל, ואני נוגע באבני הכותל המערבי". ירושלים העיר ש"חוברה לה יחדיו" – היא עיר של חיבורים, שמצליחה לחבר את כולם אליה ולהתחבר ללב של עם ישראל, על כל מגזריו ועדותיו.
 
אחד המאפיינים הבולטים בעיר, הוא החיבור בין עבר לעתיד. האבנים, הסמטאות, הקירות, הבתים והעצים מספרים סיפור היסטורי מפואר. אך הצמיחה, החדשנות הטכנולוגיה וההון האנושי האיכותי מאפשרים לנו לצפות לעתיד מפואר לא פחות. כמעט שבע שנים אני מכהן כשר ירושלים ומורשת, תקופה במהלכה אנו פועלים להצעיד את עיר הבירה אל עידן חדש.
בשנת 2016 העברנו בממשלה את "תוכנית היובל לפיתוחה הכלכלי של ירושלים", ובימים אלו אנו מובילים את ההשקעה הממשלתית הרחבה ביותר בבירה מאז קום המדינה. ההשקעה האדירה שלנו, בתחומים מגוונים וחשובים, נושאת פירות שממנה נהנים תושבי העיר, כל אזרחי המדינה וגם התיירים הרבים.
ההשכלה הגבוהה בעיר היא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של ירושלים. מאז 2016 ניכרת עלייה במספר הסטודנטים בעיר – הן באוניברסיטה העברית והן במכללות האקדמיות. כ-40 אלף הסטודנטים הלומדים בירושלים הופכים אותה לעיר צעירה ותוססת, ומהווים כוח עבודה איכותי. בהקשר זה חשוב לציין, כי ניכרת עלייה גם בשיעור הסטודנטים מהמגזר החרדי ומהמגזר הערבי – מה שמעיד על פוטנציאל לצמצום הפערים, צמיחה כלכלית וכניסת אוכלוסיות נוספות לשוק העבודה.
 
דגש מיוחד אנו שמים על קידום תעסוקה איכותית בירושלים, שתשפר את מצבם הכלכלי של תושבי העיר, ותמשוך אליה אוכלוסייה מגוונת. תעשיות ההיי-טק והביו-טק נחשבות לגולת הכותרת של תעסוקה איכותית ולקטר משמעותי בשוק התעסוקה – ולירושלים יש יתרון יחסי בתחומים אלו: כ-10% מחברות הביו-טק בישראל יושבות בעיר, מה גם שפועלים בתחומה בתי חולים ואוניברסיטה הנמצאים בשורה אחת עם המוסדות הטובים בעולם. משנת 2014 חלה עלייה במספר המועסקים בתחום ההיי-טק וחל גידול במספר החברות בענף הפועלות בעיר, כאשר גם האוכלוסייה החרדית משתלבת ומשתתפת יותר ויותר בתעשייה זו.
מצמצים פערים
חיבור נוסף החיוני לעתיד העיר, הוא חיבור בין מזרח למערב. העברנו בממשלה החלטת ממשלה חסרת תקדים להשקעה של מיליארדי שקלים במזרח ירושלים, שיצמצמו את הפערים בין חלקי העיר ויהפכו את השכונות המזרחיות לחלק בלתי-נפרד ממנה. כך אנו הופכים את המושג "ירושלים המאוחדת", מסיסמה למציאות בשטח.
 
ירושלים, כפי שציינתי, מחברת בין כל חלקי העם. היא שייכת לכל ישראלי ויהודי, בארץ ומעבר לים. לאף מגזר אין בעלות עליה. באופן אישי, עבורי ירושלים היא העיר שכל חיי סובבים סביבה, מאז עלייתי ארצה לפני יותר מ-30 שנה. למדתי ולימדתי באוניברסיטה העברית בהר הצופים, התהלכתי רבות ברחובותיה של העיר, והתחברתי אל ההיסטוריה העשירה שלה. אני רואה זכות גדולה להמשיך לפתח את ירושלים כשר בממשלת ישראל וצופה לה עתיד מזהיר.
אני רוצה להודות לכל אלו המקדישים את חייהם למען ירושלים, אשר תורמים לשגשוגה בכל התחומים. כל אחד מכם מוסיף עוד אבן בבניין העיר, ושמו חרוט על לוח לבה. יש לכם מקום של כבוד בספרי ההיסטוריה של בירתו הנצחית של העם היהודי.
הכותב: זאב אלקין, שר ירושלים ומורשת, שר הבינוי והשיכון והשר המקשר בין הכנסת לממשלה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה