פרויקטים

פינוי בינוי בירושלים: בבירה בונים על הצעירים

עם קרוב ל-15 אלף דירות בתב"עות חדשות וכ-3,000 דירות בשלבי ביצוע – ירושלים נחושה למצב עצמה כבירת ההתחדשות העירונית, ועל הדרך למשוך אליה את הצעירים. מנכ"ל הרל"י, אייל חיימובסקי והבעלים של חברת תבע קפיטל, ינון מגזימוף על חשיבות הפרויקטים לעתיד העיר והאמצעים להגדלת נפחי הפעילות


העיר הגדולה בישראל מסמנת יעד שאפתני ונחושה לעמוד בו: מיצוב ירושלים גם כבירת ההתחדשות העירונית של ישראל. איך מתורגם החזון לרמת השטח? כיצד הוא משתלב בהיערכות לגידול במספר תושבי העיר ובמשיכת אוכלוסייה חדשה וצעירה? והאם המתווה החדש שגיבשה העירייה בנוגע להיטל השבחה במיזמי פינוי-בינוי יביא להאצה בכמות הפרויקטים? פאנל מיוחד באתר ice, מפזר את הערפל.
"בימים אלו אנו שוקדים על קרוב לכ-15 אלף יחידות דיור בתב"עות חדשות במסגרת התחדשות עירונית. את שנת 2022 נסיים ככל הנראה עם כ-3,000 יחידות דיור בבנייה. לא מעט פרויקטים כבר יצאו לדרך ונמצאים בשלבי ביצוע", מרחיב אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י). לדבריו, "אנו מקווים כי כל יחידות הדיור שאנחנו מייצרים, יתמלאו בדור צעיר ונמרץ. אנו מתמקדים גם בפיתוח מוקדי תעסוקה, כדי שתושבי ירושלים ימצאו גם את מקור פרנסתם בעיר".
ינון מגזימוף, דור שישי בירושלים, הבעלים והמנכ"ל של חברת תבע קפיטל, המובילה מיזמי התחדשות עירונית בלב הבירה, מדגיש כי "קיימת הבנה בקרב כלל הגורמים הפועלים בעיר – דיירים, יזמים ועירייה – באשר לחשיבות ההתחדשות העירונית לעתידה של ירושלים. אנחנו שמחים להיות חלק מהתהליך שעוברת העיר".
מגזימוף מתייחס גם למודל החברתי שמיישמת החברה בפרויקטים שתחת אחריותה: "אנחנו בעצם מקדמים את התב"ע יחד עם בעלי הדירות כשותפים מלאים. מדובר ב-GAME CHANGER, שמשנה למעשה את כללי המשחק בשוק ההתחדשות העירונית".
צפו בפאנל המלא!