פרויקטים

מתחם ה-1000, התחדשות עירונית ועירוב שימושים: רז קינסטליך וחיים קראדי על העתיד של ראשון לציון

בחזון להפיכתה של ראשון לציון לעיר השלישית בגודלה בישראל, מהווים מתחם ה-1000 ומיזמי התחדשות עירונית עוגן משמעותי. כיצד עתידים המיזמים הללו להזניק את העיר ומה כבר מתחדש בשטח? ראש העיר ומנכ"ל פרשקובסקי מניבים, עושים סדר
בתוכניות להפיכתה של ראשון לציון לעיר השלישית בגודלה בישראל, ובהיערכות לתוספת של כמאה אלף תושבים לאוכלוסייתה – למתחם ה-1000 ולפרויקטים במסגרת התחדשות עירונית, תפקיד משמעותי בדרך להגשמת החזון. מתיחת הפנים שעוברת עיר היין עמדה במרכזו של פאנל מיוחד של אתר ice, בו השתתפו ראש העיר רז קינסטליך וחיים קראדי, מנכ"ל פרשקובסקי מניבים, המובילה מגוון פרויקטים ברחבי ראשון לציון.
"מתחם ה-1000 הוא הלב והליבה של ראשון לציון", הדגיש ראש העיר קינסטליך. "אחד הנתונים העצובים הוא ש-66% מהתושבים שלנו לא עובדים בעיר – מתחם האלף יספק את המענה עם למעלה מ-1.5 מיליון מ"ר של תעסוקה. אנחנו רואים שכל החברות הגדולות מגיעות לכאן – יש הבנה שהמתחם הזה הוא הדבר הבא".
אחת השחקניות המרכזיות במתחם היא חברת פרשקובסקי, המקדמת בתחומו שני פרויקטים בנפח גבוה תוך אימוץ מודל עירוב השימושים. "משפחת פרשקובסקי הייתה ממקימי ראשון לציון וחשוב גם לנו להיות חלק מהעיר המתחדשת", ציין קראדי. "זיהינו במתחם ה-1000 משהו שאין באף מקום אחר בארץ. נעשתה פה מחשבה מעמיקה כדי לייצר מתחם הומוגני, מתוכנן, מודרני ונגיש. יש פה בפירוש הזדמנות חד פעמית".
בהמשך הפאנל התייחס קינסטליך גם להתחדשותה של שכונת רמת אליהו, והסביר: "הפרויקט ברמת אליהו הוא ממיזמי ההתחדשות העירונית הגדולים בישראל. זה ממש לפנות שכונה שלמה על ידי בינוי-פינוי-בינוי. הפרויקט משתלב היטב עם מתחם ה-1000, כאשר רק לאחרונה העלתה העירייה מכרז להקמתן של כ-550 יחידות דיור במתחם, כשליש מהם עבור תושבי רמת אליהו".
במאמץ לשיקום וריענון השכונות הוותיקות בראשון לציון משתלבת היטב גם חברת פרשקובסקי, הפועלת במרכז העיר הוותיקה. "אנחנו מחדשים את מתחם החייל האלמוני עם כ-700 יחידות דיור ושואפים לצאת לדרך כבר השנה", הרחיב קראדי. "יש לנו פרויקט נוסף במרכז העיר שגם הוא יהיה נדבך חשוב בדרך להתחדשות האזור. אלו יהיו מתחמים חדישים ומודרניים, שראויים למי שתהיה בקרוב העיר השלישית בגודלה בישראל".
צפו בפאנל המלא.