רכב

אילון מאסק הזכיר את ה"סייבר טקסי" - המניה זינקה ב-8%

לאחר פרסום דו"ח רבעוני עם תוצאות כספיות מאכזבות, נראה כי מנכ"ל טסלה מנסה לצנן את הרוחות. כעת, הרעיון שעומד על הפרק הוא מונית אוטומטית ללא נהג מבית החברה. עם זאת, טסלה בהנהגתו עדיין לא הצליחה לייצר מכוניות אוטונומיות לחלוטין. האם ההבטחה תמומש?  
מערכת ice |  1
טסלה (צילום shutterstock)
טסלה דיווחה על צניחה משמעותית בדוח הרבעוני שפרסמה. למרות זאת, המניה זינקה ב-8%. כנראה שאחת הסיבות שהובילו לעליית המניה למרות הדוחות היא הצהרתו של מאסק. מאסק הזכיר למשקיעים את רעיון המונית האוטומטית, שהוא מתכנן לקרוא לה "סייבר טקסי".
המונית האוטומטית תתבסס על מכונית טסלה ללא נהג ואפליקציה הדומה לשירות אובר, המציע שיתוף נסיעות דמוי מונית. את רעיון המונית ללא נהג הציע מאסק כבר בשנת 2019. בשיחה שבזכותה גייס 2 מיליארד דולר, הצהיר מאסק כי עד שנת 2020 תייצר החברה מיליון מוניות ללא נהג.
 
​חזונו של מאסק הוא שמכוניות החברה יוכלו לשמש את בעליהן, בזמן שהם לא משתמשים בהם, כמוניות ללא נהג. בכך יוכלו בעלי המכונית להרוויח כסף נוסף. בשיחה ב-2019 ניבא כי המכוניות יוכלו לנהוג 100 שעות בכל שבוע ולייצר הכנסה נוספת לבעליהם. ברבעון האחרון טסלה דיווחה על הכנסות של 21.3 מיליארד דולר ופספסה את התחזיות שהעריכו כי תגיע ל-22 מיליארד דולר.
בנוסף, הודיעה טסלה על קיצוץ של 10% מכוח האדם הגלובלי שלה. בטקסס וקליפורניה בלבד החברה צפויה לפטר 6,020 עובדים. "מי שלא חושב שטסלה יכולה לפתור את בעיית האוטנומיות - שלא ישקיע בחברה", אמר מאסק בשיחה לאחר פרסום הדוחות. נכון להיום טסלה אינה מחזיקה בטכנולוגיה המאפשרת למכוניות לנסוע ללא נהג. כבר בשנת 2015 הבטיח מאסק שתוך שנים בודדות מכוניות טסלה יהיו עצמאיות לחלוטין, אך גם היום הרעיון נותר בגדר חלום.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עניין של זמן (ל"ת)
    Red 04/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור