רכב

בתמיכת אנבידיה ומיקרוסופט - האם זאת חברת הרכב שתעקוף את טסלה?

הסטרטאפ הבריטי Wayve גייס יותר ממיליארד דולר בסבב האחרון. התוכנה שבפיתוח משתמשת בבינה מלאכותית על מנת לאפשר מכוניות ללא נהג, גם ברחובות הומי אדם. מדובר בהמשך ההשקעה של ענקיות הטכנולוגיה בתחום ה-AI
מערכת ice |  1
מכוניות (צילום shutterstock)
חברת Wayve, המפתחת מכוניות ללא נהג, גייסה 1.05 מיליארד דולר בסבב הגיוסים האחרון. בסבב הגיוסים, בהובלת סופטבנק, משכה אליה החברה ענקיות טכנולוגיה עולמיות כמו אנבידיה ומיקרוסופט. מדובר בהמשך ההשקעה ההולכת וגוברת של החברות הללו, וחברות טכנולוגיה בכלל, בתחום הבינה המלאכותית. 
Wayve היא חברה בריטית שהוקמה בשנת 2017. החברה, המבוססת בקיימברידג', מפתחת מערכות נהיגה אוטונומיות. בניגוד לטסלה, המייצרת את המכוניות עצמן, Wayve מתמקדת בשילוב הטכנולוגיה שלה במכוניות מסוגים שונים. הפיתוח שמציעה החברה משתמש במצלמות וחיישנים על מנת למפות את הדרך העומדת בפני המכונית ולייצר מסלול בטוח. מיפוי שכזה אמור להבטיח ניווט בטוח גם בשטח עירוני צפוף, ללא, או כמעט ללא, התערבות אנושית. 
 
נהיגה אוטונומית מלאה היא נושא שנוי במחלוקת. טסלה ממשיכה להבטיח כי בקרוב תייצר מכוניות שיהיו מסוגלות לשמש כמוניות ללא השגחה אנושית, אבל נכון לעכשיו מומחים עדיין מכנים את הטכנולוגיה שהחברה מציעה "סיוע בנהיגה" ולא נהיגה אוטומטית. מכוניות ללא נהג צריכות להיות מסוגלות להתמודד עם סיטואציות מפתיעות כמו התפרצות הולכי רגל אל הכביש.
על מנת לפתור או לחזות מקרים שכאלה משתמשת החברה בבינה מלאכותית. טכנולוגית הבינה המלאכותית נמצאת כרגע בבסיס אסטרטגיית ההשקעות והפיתוח של חברות רבות, שמשקיעות כסף ובונות מרכזים שונים בנושא בינה מלאכותית ברחבי העולם. ביניהן גם אנבידיה, שהשקיעה ב-Wayve, שבחרה להשקיע בפיתוחים שונים במהלך השנים בתחום ה-AI.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ??
    אשר 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שכתב את הכתבה לא מבין כלום בטסלה
    סגור