רכב

בשורה משמחת לנוסעי הרכבת הקלה: "צעד משמעותי במהפכת התחבורה"

במסגרת שדרוג הקו האדום, יוכלו תושבי ירושלים ונוסעים נוספים להגיע לראשונה ברכבת הקלה למרכז הרפואי הדסה עין כרם. מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים: "צעד משמעותי נוסף במהפכת התחבורה בירושלים"
מערכת ice |  1
הרכבת הקלה בירושלים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
ממחר בערב (חמישי) יוכלו תושבי ירושלים והבאים בשעריה להגיע לראשונה ברכבת הקלה למרכז הרפואי מהגדולים בארץ, הדסה עין כרם. זאת, במסגרת שדרוג הקו האדום והארכתו מנווה יעקב ופסגת זאב בצפון העיר ועד הדסה עין כרם בדרומה.
פתיחת הקו האדום המלא של הרכבת הקלה בירושלים לנסיעות מסחריות, התאפשרה לאחר השלמת כל מבחני ההסמכה והבטיחות של הרכבת וקבלת כל האישורים הנדרשים להפעלת הקטעים החדשים של הקו האדום בצפון העיר ובדרומה.
הקו האדום המשודרג כולל כעת שבעה קילומטרים נוספים של מסילות רכבת, ובהם 12 תחנות חדשות. מדובר בתחילתה של מהפכה תחבורתית חכמה שתביא לשיפור הנגישות, הפחתת עומסי התנועה ושדרוג מערך התחבורה הציבורית בבירה.
במסגרת הפרויקט, הוקמו ארבע תחנות חדשות בצפון בשכונת נווה יעקב, ועוד שמונה בדרום מערב העיר, המקשרות את שכונות קריית יובל וקריית מנחם, צומת אורה ובית החולים הדסה עין כרם. תוספות אלו משפרות משמעותית את הקישוריות של עשרות אלפי תושבים, ומאפשרות נסיעה חלקה, מהירה ונוחה ברחבי העיר.
עוד נודע, כי התחנות החדשות בחלק הצפוני כוללות את התחנות הבאות; תחנת קצה בצומת נווה יעקב והרב פרדס, נווה יעקב צפון, תחנת יצחק טבנקין, הנמצאת בסמוך לצומת נווה יעקב ויצחק טבנקין, תחנת מזל קשת בצומת משה דיין ומזל קשת, ותחנת מזל שור, בצומת משה דיין ומזל שור, בפסגת זאב.
התחנות החדשות במקטע הדרומי כוללות בין היתר את התחנות הבאות: תחנת שמריהו לוין, הנמצא בסמוך לרחובות זנגוויל, שמריהו לוין והנטקה, בכניסה לשכונת קרית יובל, תחנת קרית יובל מערב ועוד.  
שדרוג הקו האדום כולל בין היתר שילוט חכם עם מידע רכבות בזמן אמת, קרונות חדשים ומערכות כרטוס מתקדמות. הפעלת הקו האדום המשודרג היא רק ההתחלה. משרד התחבורה, בשיתוף עם עיריית ירושלים, ותוכנית אב לתחבורה, ממשיכים לקדם פרויקטי תחבורה ציבורית בירושלים. יוזמה זו כוללת את פיתוח התוואי הירוק והכחול של הרכבת הקלה, חניוני חנה וסע, מסופי נוסעים והכל בשילוב טכנולוגיות מתקדמות.
מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, הביעה שביעות רצון ביחס לפרויקט החדש שמתבצע בירושלים: "אנו מציינים צעד משמעותי נוסף במהפכת התחבורה בירושלים, המשתלבת בחזון שלנו לשיפור איכות החיים ולהפחתת יוקר המחיה בישראל".
עוד הוסיפה רגב: "הקו האדום המורחב והמשודרג הוא מערכת תחבורה מתקדמת המהווה גשר בין שכונות, אנשים וקהילות, ומקרבת אותנו לעיר חכמה בסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר. כי רק מערכת תחבורה ציבורית יעילה ואטרקטיבית תציע פתרון לגודש בכבישים, לפקקים ולבעיות החניה, ותתרום לאיכות הסביבה ולבטיחות בדרכים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קרונות הרכבת החדשה - אכזבה
    שמוליק 02/2025/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רועש/חורק יותר, צפוף יותר, פחות מושבים, עיצוב פנימי מוזר ומיותר, למה ממשיכים לייצר 2 תאי נהג בכל קרון? חלל שיכול להתפנות לטובת נוסעים.
    סגור