רכב

מהפכה ברב קו בישראל? זה מה שבאמת יקרה ב-25.4

חרף הבטחות להוזיל נסיעות עבור 2.8 מיליון ישראלים, בפועל רק 400 אלף אנשים (שמהווים כ-14% מהיעד המוצהר) מנצלים את ההטבות, כאשר במקביל נרשמת עלייה משמעותית של 33% במחירי התחבורה הציבורית
מערכת ice |  2
תחבורה ציבורית (צילום shutterstock)
בעוד יומיים בלבד עתיד מעגל הזכאים לנסיעה חינם ולהנחות בתחבורה הציבורית בישראל להתרחב משמעותית. החל ב-25.4 יתווספו כ-600 אלף אזרחים ותיקים מגיל 67 ומעלה, למעגל הזכאים לנסיעה חינם בכל קווי התחבורה הציבורית בישראל כולל אוטובוסים, רכבת קלה, רכבת ישראל, כרמלית, מטרונית ורכבל. אבל יש פרט שכנראה לא ידעתם.
על פי כלכליסט, רפורמת "צדק תחבורתי" של משרד התחבורה מתגלה כלא פחות מכישלון משמעותי בשטח. חרף הבטחות להוזיל נסיעות עבור 2.8 מיליון ישראלים, בפועל רק 400 אלף אנשים (שמהווים כ-14% מהיעד המוצהר) מנצלים את ההטבות, כאשר במקביל נרשמת עלייה משמעותית של 33% במחירי התחבורה הציבורית.

מעבר לכיסוי המוגבל, הרפורמה סובלת לפי כלכליסט מפגם מהותי - היא אינה מתמודדת עם הבעיות האמיתיות המטרידות את הנוסעים: תדירות נמוכה, חוסר אמינות בלוחות זמנים ואיכות שירות ירודה. במקום לטפל בליקויים המבניים במערכת התחבורה הציבורית, הרפורמה מציעה פתרון חלקי שאינו מספק מענה לצרכים האמיתיים של הציבור הישראלי, ומשאיר את רוב האוכלוסייה ללא שיפור משמעותי בשירות.
על פי עקרונות רפורמת "צדק תחבורתי" שקבע משרד התחבורה, יורחב מעגל הזכאים ל-50% הנחה על פי דירוג סוציו-אקונומי במיליון וחצי אזרחים נוספים, הזכאים להנחה על פי דירוג שכונתי ולא רק עירוני כפי שהיה עד כה. בסך הכל זכאים מעתה להנחה זו כ-3 מיליון ישראלים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ישר כח לשרה רגב
    דוד 04/2025/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוף סוף עושים מה שהוא טוב לעם ישראל כל הכבוד לשרה רגב ישר כח ולא להתייחס לאינטרסים
    סגור
  • 1.
    כדאי יותר לקחת את הרכב (ל"ת)
    העלאה מ 6 ל- 8 ש"ח ? 04/2025/23
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור