רכב
מכה במוסכים בישראל: זה המהלך שעשוי לעלות לכל הנהגים ביוקר
רפורמת חלקי חילוף לרכב שמטרתה בלימת תמחור חלקי חילוף לפי מחירוני יבואן מנופחים בצומת דרכים: מיליארדי שקלים בסכנה כאשר בחמש השנים האחרונות בלבד הפסידו הצרכנים הישראלים 7.6 מיליארד שקלים בשל המצב הקיים

מאבק דרמטי מתחולל בין רשות שוק ההון לבין שרת התחבורה מירי רגב, כאשר על הכף מונחים 1.9 מיליארד שקלים שהציבור הישראלי משלם מדי שנה בביטוחי רכב מנופחים. הרפורמה המתוכננת, שמטרתה להפסיק את הפרקטיקה של תמחור חלקי חילוף לפי מחירוני יבואן מנופחים (הגבוהים ב-50%-80% מהמחיר האמיתי), נמצאת בסכנת ביטול לאחר שמונה שנות עבודה מאומצת. ניתוח של חברת הייעוץ אסיאג מגלה כי בחמש השנים האחרונות בלבד הפסידו הצרכנים הישראלים 7.6 מיליארד שקלים בשל המצב הקיים.
על פי הפרסום בגלובס, בעוד שכל גורמי המקצוע – רשות שוק ההון, רשות התחרות ואפילו מבקר המדינה – תומכים ברפורמה, התהפכה עמדתה של השרה רגב בשנה האחרונה. במקום לאשר את התקנות, היא מקדמת כעת יחד עם ח"כ דוד ביטן ושר הכלכלה ניר ברקת הצעת חוק חלופית שתתמקד באיסור על חברות ביטוח להחזיק במוסכים. גורמים בענף טוענים כי מאחורי השינוי עומדים לחצים מצד איגוד המוסכים, שנהנים מהמצב הקיים בו הם גובים תשלום כפול – הן על עבודתם והן על החלקים, וזאת למרות שהחשבוניות שהם מוציאים כבר כוללות תשלום נפרד על העבודה.
כזכור בעקבות החלטת שרת התחבורה, מירי רגב, לדחות את רפורמת החלפים, הגיש בשבוע שעבר איגוד המוסכים בישראל בקשה דחופה לבג"ץ למתן צו ביניים. במסגרת הבקשה, קורא האיגוד להקפיא לאלתר את תוקפו של חוזה הקיזוזים, הפוגע קשות במוסכים ובצרכנים ומיטיב עם חברות הביטוח בלבד.
עוד ב-
בנוסף, דורש האיגוד להקפיא את תוקפה של ההכרעה העקרונית שפרסמה רשות שוק ההון, המאפשרת לחברות הביטוח לבצע קיזוזים באופן חד צדדי ועל דעת עצמן. בעקבות פניית האיגוד, הורה השופט יוסף אלרון למשיבים – רשות שוק ההון ואיגוד חברות הביטוח – להגיש תגובתן לבית המשפט עד ליום 1 במאי 2025.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה